Sportul constănţean, fără fonduri momentan. Art. 69 din Legea 69, cu ghinion
Sportul constănţean, fără fonduri momentan. Art. 69 din Legea 69, cu ghinion
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCa la nebuni
Ca la nebuni
De departe una dintre cele mai amuzante figuri de pe scena politică locală, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Cristinel Dragomir, aproape că este de compătimit. Cum vrea să înainteze şi să se adopte un proiect de hotărâre, cum îi strică Bucureştiul temele de acasă. De data aceasta, este vorba de finanţarea pentru cluburile sportive din judeţ.
La şedinţa CJC din 12 februarie a.c., s-au „parafat” hotărârile, modalităţile şi finanţările pentru cluburile sportive. Surpriză, însă, la exact o lună. Pe 11 martie a.c., au apărut însă noutăţile. 69 nu îi poartă noroc vicepreşedintelui CJC. Dragomir vrea clarificări pentru articolul 69 din Legea 69, privind contractele de finanţare a cluburilor sportive şi a fost nevoit, la şedinţa de luni a CJC, să retragă toate cele şapte proiecte de hotărâre care vizau finanţarea sportului constănţean, respectiv Club de volei Municipal Tomis Constanţa, Club Sportiv Handbal Club Municipal Constanţa, Club Sportiv Universitar Neptun Constanţa, Club Sportiv Top Spin 08 Constanţa, Asociaţia Rugby Club Judeţean Farul Constanţa şi Club Sportiv Fotbal Club Farul Constanţa.
„Am făcut-o atunci, pentru că aşa era legislaţia în vigoare, trebuia exclusiv repartizarea pe ordonanţa 350. Între timp, s-a modificat legea prin ordonanţa nr. 2/2015, pe 11 martie a.c. s-a dat. Această ordonanţă specifică foarte clar că finanţările pentru sportul de performanţă se fac exclusiv în baza art. 69 din Legea Sportului, Legea 69”.
Art. 69 din Legea 69, este cu privire exact la contractul de finanțare. Noi am programat ședința de consiliu, având în vedere urgența finanțării sportului la nivel profesionist de performanță în județul Constanța și am pus ședința până astăzi, sperând că până astăzi să apară și clarificările cu privire la modalitatea de punere în aplicare și de finanțare. Am încercat să obținem tot felul de acte de la Ministerul Tineretului, pentru că el este inițiatorul acestei rectificări la proiect și n-am obținut până astăzi nimic. Ca atare, în primul rând n-am avut viză de legalitate pentru hotărâre și nici nu puteam să promovez o hotărâre la care n-aveam viză de legalitate, că ne punea prefectul s-o revocăm la ședința următoare. Ca să evităm un astfel de conflict, doamna secretar ne-a expus care sunt motivele, eu nu vreau sub nici o formă să forțez lucrurile. Am avut discuții în fiecare zi, inclusiv cu doamna ministru Szabo, ne-a promis că ne trimite, nu ne-a trimis, acum că ne trimite peste o zi sau două, asta e, convocăm o nouă ședință, le votăm și asta e situația”, a spus Dragomir.
Propunerea de retragere a proiectelor de pe ordinea de zi a fost votată în unanimitate.
Marius Florian VASILE
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News