REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.1° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
8.1° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Strigătul de disperare al navigatorilor români pentru repatriere NU este auzit!

Strigătul de disperare al navigatorilor români pentru repatriere NU este auzit!

Replica API 11 mai 2020 | 00:24 4850

Mii de marinari români se află în acest moment blocați pe vase din cauza pandemiei de coronavirus și așteaptă un semn din partea autorităților române și a celor din țările unde se află în acest moment. Potrivit liderului Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, circa 3.500 de navigatori nu pot fi repatriați de statul român în acest moment, asta și din cauza neînțelegerilor cu statele unde sunt aceștia în prezent.

Ce spun marinarii români blocați pe navele unde își desfășoară activitatea:

Fac un apel disperat către autorități să mă ajute cu repatrierea. Sănătatea mea fizică și psihică a fost afectată grav

Un alt marinar român, ofițer secund aflat la boardul navei „Ptolemeos”, încă de anul trecut de pe data de 8 iulie 2019 spune că nava a rămas abandonată în Portul Djibouti de către armatorii acesteia și solicită repatrierea în țară. „Solicit repatrierea urgentă în România din motive umanitare și medicale și cer Statului Român și autorităților internaționale, alături de ITF și ILO să dea orice asistență posibilă asiguratorilor P&I al acestei nave, ca aceștia să mă poată repatria în temeiul obligațiilor pe care le au, potrivit MLC”.

Marinar român: Toți si-au primit salarille, în afară de mine

„Obligarea mea să stau la bord pe motiv de siguranța navei nu este justificată, obligațiile cu privire la siguranța navei în situația dată a abandonului de către armatori nu îmi aparțin, fiind în fapt reținut ca ostatic. Îndeplinirea atribuțiilor de ofițer se face fără a primi salariul cuvenit de la îmbarcarea mea la bord la data de 8.07. 2019, armatorii datorându-mi și o parte din contractul precedent, fără nicio înțelegere sau clarificare a situației și fără ca cineva să-mi ceară acordul dacă doresc sau nu să-mi continui activitatea. Toți membrii echipajului, inițial au fost repatriați și și-au primit salariile pentru activitatea depusă la bordul navei, cu excepția mea, continuându-mi activitatea alături de noul echipaj fără a avea un statut clar, într-o incertitudine totală, lipsit de orice informație sau mijloc de comunicare și fără niciun suport pentru familia mea.

Singurele salarii suvenite au fost cele primite în temeiul MLC și au fost plătite integral de asiguratorul P&I al navei care încă de la momentul abandonului aduce prin reprezentanți locali provizii la bord și face eforturi pe toate căile pentru repatriere, însă fără reușită în principal din cauza Căpităniei din Djibouti și a celor care au interes asupra navei și în a prelungi această situație cu un impact deosebit de grav asupra mea. Din cauza celor spuse mai sus, precum și din lipsa oricăror perspective, starea sănătății mele mentale și fizice este într-un stres continuu, cu posibile consecințe negative în viitor. Sunt cetățean al unui stat membru UE, am 63 de ani și fac un apel disperat către autoritățile române pentru a da tot sprijinul repatrierii mele. Situația mea este fără precedent! La bordul navei „Ptolemeos”, în rada Portului Djibouti, 30 aprilie 2020”, este mărturia cutremurătoare a unui alt marinar român blocat în străinătate și care cere autorităților române să rezolve situația pentru a se întoarce acasă, la familia sa.

Aici puteți vedea localizarea navei „Ptolemeos” din Portul Djibouti: https://www.vesselfinder.com/?imo=9104081

Un alt navigator român a reușit să găsească o mașină închiriată pentru a ajunge acasă

„Eu am debarcat pe 15 aprilie și am gasit bilet pentru 23 aprilie Marseille - București. S-a anulat și am luat tot pentru 23 aprilie Nice- București. S-a anulat și ăla și am luat Nice - București pentru 27 aprilie.S-a anulat și acela.Acum am luat pentru 4 aprilie Marseille București cu schimbare la Paris.Tocmai am fost anunțat că s-a anulat Marseille –Paris. Încă aștept confirmare dacă Paris - București nu s-a anulat. Dacă este valabil pot să mă duc cu trenul Marseille -Paris și de acolo iau avionul către România. Îmi tot anulează ăștia biletele de avion și nu mă pot repatria. Am reușit să găsesc o mașină la o cunoștință și să mi-o împrumute ca să mă duc în România pe cale rutieră. Întrebarea mea este dacă pot beneficia de ordonanța nr.9 și să mă pot auto-izola la domiciliu? Menționez că posed și casă, apartament și garsoniere și mă voi autoizola și locui singur pentru a nu afecta nevasta și copiii. Mulțumesc pentru ajutor. O să vă sun dacă ajung la Nadlac și o să am probleme. Trebuie cumva să le forțez mâna să nu ma bage în carantină că aia mai rau mă îmbolnavește. Mulțumesc pentru efortul făcut pentru navigatori și mult succes!!”, acesta este mesajul adresat de un marinar român, blocat în Golful Suez, reprezentantului României în Boardul de Conducere al Agenției Europene de Siguranță Maritimă (EMSA), Dorel Constantin Onaca.

Dorel Constantin Onaca: Recomand marinarilor români deplasarea pe cale terestră pentru reîntoarcerea în țară

Reprezentantul României în Boardul de Conducere al Agenției Europene de Siguranță Maritimă (EMSA), Dorel Constantin Onaca, a întins o mână de ajutor zecilor de marinari blocați, care i-au trimis mesaje și le-a recomandat să revină acasă pe calea terestră, folosind mașini, microbuze sau trenuri. „Le-am recomandat celor care au avut probleme cu transportul aerian să apeleze la transportul terestru, indiferent care ar fi acela. Majoritatea celor care au venit deja acasă au venit cu mașinile personale sau cu microbuze închiriate. Nu au avut nicio problemă. Au trecut prin Franța, Elveția, Austria. Majoritatea se confruntă cu aceleași probleme. Deja sunt zeci de marinari care au venit acasă. Aceștia au folosit transportul terestru în funcția de zona de unde au plecat. Unii au venit și cu barca. Fiecare cum a putut. Trebuie să clarificăm. Este vorba despre marinarii sănătoși, cei care nu prezintă simptome de boală”, a declarat Dorel Constantin Onaca.

Petruț IACOB

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614