Structura anului școlar 2020-2021, în dezbatere. Sorin Mihai: finalizarea semestrului în decembrie a fost o decizie proastă
Structura anului școlar 2020-2021, în dezbatere. Sorin Mihai: finalizarea semestrului în decembrie a fost o decizie proastă
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestFiecare ministru care se perindă la Parlament își pune amprenta asupra legii după bunul plac. În educație, au fost schimbări peste schimbări, modificări ale programelor, vacanțelor, au fost scurtate semestrele. Așa se face că primul semestru din anul școlar 2019-2020 s-a încheiat înainte de sărbătorile de iarnă, lăsând posbilitatea cadrelor didactice să încarce elevii pe deplin pentru a acoperi programa. Nu mai vorbim că, după doar două luni de la începerea anului școlar, au urmat tezele. Al doilea semestru, se termină la finalul anului școlar, un semestru disproporționat în raport cu alți ani și care va induce subliminal starea de oboseală a elevilor, după cum susține și șeful ISJ Constanța, Sorin Mihai. Actualul ministru al Educației, Minica Anisie, vrea să vină și ea cu modificări. Iar în acest sens a lansat luni, 6 ianuarie 2020, în dezbatere publică, proiectul de ordin de ministru privind structura anului școlar 2020 – 2021.
Ministerul Educației și Cercetării a lansat luni, 6 ianuarie 2020, în dezbatere publică, proiectul de ordin de ministru privind structura anului școlar 2020 – 2021. Anul școlar se structurează pe două semestre, 34 de săptămâni, după cum urmează: Semestrul I – 17 săptămâni de cursuri (14 septembrie – 29 ianuarie 2021); Semestrul al II-lea – 17 săptămâni de cursuri (8 februarie – 18 iunie 2021). Printre elementele de noutate sunt revenirea la două semestre egale - 17 săptămâni; reintroducerea vacanței intersemestriale de la finalul lunii Ianuarie 2021 și fracționarea vacanței de primăvară, pentru a permite familiilor reunite, inclusiv membrilor din diaspora să celebreze împreună Sărbătorile Pascale. Inspectorul școlar general al ISJ Constanța, Sorin Mihai este de părere că primul semstru a impus, practic, goana profesorilor pentru asigurarea numărului de note și aglomerarea copiilor. ”Primul semestru a impus un galop pentru asigurarea numărului de note pentru fiecare disciplină, a adus tezele la numai 2 luni și jumătate de la începerea școlii, a aglomerat predarea, timpul afectat recapitulărilor fiind compactat. Finalizarea semestrului în decembrie a fost o decizie proastă. O altă consecință evidentă: ne așteaptă un semestru al doilea foarte lung, disproporționat în raport cu alți ani și care va induce subliminal starea de oboseală”, este de părere Sorin Mihai.
M.P.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News