REPLICA ONLINE CONSTANTA

25.4° Constanța Mar., 7 Mai 2024
Anul XX Nr. 6722
25.4° Constanța Marți, 7 Mai 2024 Anul XX Nr. 6722
 

Suntem praf la capitolul autostrăzi: facem 14 ore de la Constanţa până în Ungaria

Suntem praf la capitolul autostrăzi: facem 14 ore de la Constanţa până în Ungaria

Replica API 29 august 2013 | 00:00 149

Raportul Consiliului Concurenţei:

Raportul Consiliului Concurenţei:

Cu o suprafaă de 238.391 de kilometri pătraţi şi cu o lăţime, de la Est la Vest, de peste 800 de kilometri, România are, în prezent, doar 545 de kilometri de autostradă. Un număr foarte mic, dacă este raportat la suprafaţa ţării, dar şi comparativ cu statele din regiune, se arată într-un raport al Consiliului Concurenţei. Aspectul esenţial arătat în acest raport este că, de la Constanţa până în Ungaria, la Mako, drumul se parcurge în 13-14 ore, în cel mai bun caz, echivalent cu timpul necesar traversării întregii Europe.

Referitor la numărul de kilometri de autostradă construiţi în perioada 2007-2011, Ungaria şi Polonia sunt lideri în estul Europei, cu peste 400 km de autostradă, urmaţi de Slovenia, cu 189 de km construiţi. România se situează pe poziţia 6 din 9 ţări analizate, cu cei 69 de km construiţi, fiind sub media est-europeană de 154 de km construiţi. În raportul întocmit de Consiliul Concurenţei se mai arată că, din punct de vedere al densităţii autostrăzilor (km autostradă/1000km2), Slovenia este ţara cu cea mai mare densitate, cu 37,9 km/1000Km2, urmată de Croaţia cu 22,2 km/1000Km2. Cinci ţări din 9 au valori sub 10 km/1000Km2. Cu o densitate de 1,5 km/1000Km2, România se situează pe ultima poziţie, cu mult sub media est-europeană de 12,3 km/1000Km2. Astfel, din punct de vedere al ambilor indicatori calculaţi, România se situează mult sub media europeană. Cu 350 km de autostradă funcţionali la finalul lui 2011, conform Institutului Naţional de Statistică, România continuă să fie în coada clasamentului regional, ţări precum Polonia, Ungaria sau Croaţia depăşind deja 1000 km fiecare. În ceea ce priveşte ierarhia în funcţie de lungimea totală a reţelei de autostrăzi, la finalul anului 2011, Ungaria era pe primul loc, cu aproape 1300 km, urmată de Croaţia (peste 1250 km), Polonia (aproape 1100 km). Din cele 9 ţări analizate, România se află pe penultimul loc cu 350 km, urmată de Macedonia cu 259 km. Totuşi există şi speranţe prezente în acest raport, prin Legea 451/2003 pentru aprobarea Programului prioritar de construcţie a autostrăzilor şi drumurilor naţionale, România s-a angajat să realizeze până în 2015 un număr de 1.736 km de autostradă. Păcat însă că, în prezent, România are în exploatare circa 32% din această lungime asumată de autostrăzi.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212