REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.5° Constanța Mie., 8 Mai 2024
Anul XX Nr. 6723
16.5° Constanța Miercuri, 8 Mai 2024 Anul XX Nr. 6723
 

Tanczos Barna, despre parcul auto învechit: Căutăm o soluţie de echilibru; taxarea nu este singura alternativă

Tanczos Barna, despre parcul auto învechit: Căutăm o soluţie de echilibru; taxarea nu este singura alternativă

Replica API 3 iulie 2021 | 00:18 1004

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, a declarat vineri, la Bistriţa, că taxarea şi impozitarea nu sunt singurele alternative pentru a reduce din vechimea parcului auto al României, motiv pentru care la nivel guvernamental se caută o soluţie "de echilibru", care să ofere inclusiv sprijin financiar celor care renunţă la maşinile vechi.

Ministrul a afirmat că găsirea acestei soluţii a reprezentat o condiţie în procesul de negociere a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, pe componenta "Transporturi".

"În procesul de negociere a PNRR, Comisia a ridicat această problemă şi, în componenta "Transporturi", a condiţionat practic aprobarea de implementarea unor măsuri de reducere a poluării din maşinile foarte vechi. Cred că România trebuie să găsească o soluţie de mijloc, în care să avem, pe de o parte, o susţinere similară cu programul "Rabla" sau o susţinere pentru cetăţeni pentru a renunţa la maşinile foarte vechi, foarte poluante. În paralel, pot exista şi alternative practicate, de altfel, în Uniunea Europeană de foarte multe state, de diferenţiere a impozitelor în funcţie de vechimea auto şi în funcţie de gradul de poluare. Această soluţie este în atenţia Guvernului, este în analiză, după ce, la nivelul Comisiei, au fost purtate aceste discuţii şi probabil în viitorul apropiat vom veni şi cu o soluţie, cu o propunere, din punctul meu de vedere, de echilibru: o alternativă pentru cetăţenii care renunţă la maşină, însemnând sprijin financiar, şi posibilitate de diferenţiere a impozitului la nivel local, de exemplu la nivelul unităţii administrativ-teritoriale. (...) Soluţii există, dar nu cred că impozitarea şi taxarea sunt singurele alternative", a declarat Tanczos Barna.

Ministrul Mediului a adăugat că, la această dată, aproximativ 40% din parcul auto al României are o vechime mai mare de 17 ani şi a calificat această cifră drept una "şocantă", scrie Agerpres.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Bravo Baby Brocker
0
0
Lumea nu isi permite masini noi,domniile voastre doriti Schengen nu se poate sau se poate unu cu doua viteze ca si cu EU intelegeti si lasati ambitiile personale.
0
0
Toti vorbesc despre efect. Dar cauza... Cine si cum face ITP sau revizii tehnice? Cum trec testul de noxe? Pe astia cine ii parleste?
1
1
La ce salarii sunt la noi de unde mortii ma-ti de bozgor sa mai avem bani de masini noi.te-n gura de mongoloid
7
3
Sa nu mai vad o tigae,cazan,tomberon volan pe dreapta...Taxa de 5000 de euro ptr rapandula de peste 15 ani vechime.
5
6
I.T.P. facut corect si atunci nimeni nu va mai cumpara TIGAI .
10
1
Sa ma fwt pe ochii tai bozgore luati-as fam in pla
4
4
In loc sa taxati, mai bine ati stimula cu o contrributie mai mare a statului la achizitionarea de automobile noi si exportul in africa a celor rulate, a tigailor
9
1

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212