Ţepuit de instituţiile financiare? Ce soluţii ai
Ţepuit de instituţiile financiare? Ce soluţii ai
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPotrivit Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), prin reglementările legii 193/2000, intrată în vigoare de la 1 octombrie 2013, asociaţiile de protecţie a consumatorilor care îndeplinesc anumite condiţii de reprezentativitate pot să acţioneze în instanţă pentru eliminarea din contracte a clauzelor abuzive. ANPC avertizează consumatorii să fie atenţi la actele adiţionale din contracte şi îndeamnă publicul să solicite informaţii suplimentare dacă nu înţeleg condiţiile impuse sau sugerate: Dacă nu sunt lămuriţi pe deplin asupra formulărilor şi termenilor folosiţi în actele adiţionale, consumatorii sunt rugaţi să se adreseze ANPC sau comisariatelor regionale sau judeţene pentru a primi informaţii şi îndrumări de la personalul specializat. De asemenea, clienţii care au de suferit de pe urma acestor colaborări, se pot adresa unor asociaţii şi case de avocatură, pentru recuperarea prejudiciilor. Acestea sunt Asociaţia Asistenţă pentru Consumatori (contact: office@asistentapentruconsumatori.ro), Asociaţia de Consiliere a Clienţilor Bancari şi a Asiguraţilor din România (contact: accbar2014@gmail.com) sau Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (www.apc-romania.ro).
M.F.V.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News