REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
9.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

TIR-ist, CONDAMNAT după ce a OMORÂT, în TRAFIC, un șofer BEAT

TIR-ist, CONDAMNAT după ce a OMORÂT, în TRAFIC, un șofer BEAT

Replica API 7 aprilie 2021 | 13:11 2300

Tatăl a doi copii minori a murit după ce un TIR a întors brusc, zdrobind un autoturism marca Peugeot condus de victimă. Cele două maşini circulau în aceeaşi direcţie - spre Constanţa, când autotrenul a întors brusc. Impactul a fost atât de violent, încât volanul maşinii strivite de TIR a zburat la 20 de metri distanţă. Șoferul tirului, Ion V., a fost trimis în judecată pentru ucidere din culpă.

Cum s-a petrecut accidentul

În urma efectuării cercetărilor penale s-a stabilit că Ion V. a condus ansamblul auto format din capul tractor care tracta o semiremorcă, și când a ajuns în zona km 249+400 m , la ieșirea din localitate, către Municipiul Constanța, a oprit în afara părții carosabile. La punerea în mișcare de pe loc a ansamblului auto, inculpatul a efectuat o manevră de întoarcere neregulamentară peste marcajul longitudinal dublu continuu, care separă cele două sensuri de mers și astfel a intrat în coliziune cu autoturismul marca Peugeot, condus regulamentar de victimă, care se afla sub influența băuturilor alcoolice (alcoolemia pe care a avut-o a fost de 1,005 g/l alcool pur în sânge) dinspre orașul Murfatlar către Municipiul Constanța. În urma accidentării sale, victima a suferit vătămări corporale în urma cărora a decedat. Viteza de deplasare în premomentul impactului - a autoturismului Peugeot a fost de 26 km/h iar a ansamblului auto – de 15-25 km/h , dar vitezele de deplasare ale celor două autovehicule nu au constituit o cauză directă a producerii accidentului.

Cine a fost de vină

Starea de pericol a fost generată de inculpatul Ion V. prin manevra de întoarcere într-o zonă unde carosabilul, drum național, prezenta un marcaj central constituit într-o linie dublă continuă. Cauza determinantă a producerii accidentului a constituit-o manevra de întoarcere efectuată de către inculpat într-o zonă interzisă.

Posibilitățile de evitare a accidentului au aparținut inculpatului care nu trebuia să efectueze manevra de întoarcere într-o zonă unde nu era permisă o astfel de manevră. Și victima a avut posibilitatea de evitare a accidentului dacă respecta condițiile de viteză din zonă, prin frânare sau prin manevre ușoare de evitare prin schimbarea benzii de deplasare.

Ce a hotărât instanța

Instanța a decis condamnarea inculpatului Ion V. la 3 ani de închisoare cu suspendare pentru infracțiunea de ucidere din culpă. Decizia nu este definitivă, ea putând fi atacată cu apel.

Virgil STOIAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Victima conducea regulamentar cu 1,005 alcool pur in sange , aproape de coma etilica. Viteza la impact de 26 km h si volanul a zburat peste 20 m !!!! Bai fratilor , asta este bataie de joc....
7
0
La 26 Km h nu se moare.
6
0

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108