Tomis Marina PIERDE contractul de concesiune al PORTULUI Tomis?!
Tomis Marina PIERDE contractul de concesiune al PORTULUI Tomis?!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestFirma care a concesionat, în 2004, Portul Tomis, contract în urma căruia s-a umplut de bani, ar putea rămâne fără afacerile pe care le tranzacționează în zona veche a orașului. Contractul de concesiune încheiat cu CNAPM ajunge la final în iunie 2021. Nu se știe dacă va fi prelungit! Între timp, Tomis Marina Management a deschis o acțiune în instanță, solicitând obligarea CNAPM la încheierea unui contract.
Contractul de concesiune a Portului Tomis, încheiat în 2004 între Tomis Marina Management și Portul Constanța ajunge la final. Acesta expiră în iunie 2021. Potrivit unor surse, SC Tomis Marina Management, administrată de mai mulți turci și, până-n 2019, și de Sisteme Internaționale de Afaceri SA, face demersuri pentru prelungirea contractului. Conducerea portului nu ar mai vrea, însă, să continue colaborarea.
De precizat că SC Tomis Marina Management a deschis și o acțiune în instanță, solicitând obligarea CNAPM si înceheie un contract de concesiune. Am încercat să aflăm dacă este vorba despre contractul privind concesionarea Portului Tomis, însă directorul Florin Goidea nu ne-a oferit un răspuns, până la încheierea ediției.
Tomis Marina Management, concesionara Portului Tomis!
Portul turistic Tomis a umplut buzunarele unor apropiați ai clanului Mazăre și a rămas nemodernizat, deți, potrivit contractului, ar fi trebuit să fie realizate investițiis erioase. Să ne amintim, însă ,cum s-a derulat tranzacția. În anul 2004, CNAPM, condusă la acea vreme de Gheorghe Moldoveanu, a concesionat Portul Tomis, până-n 2021, firmei Sisteme Internaționale de Afaceri –București SA. Între timp, rolul de antreprenor general a fost preluat de firma SC Tomis Marina Management SRL, numită înainte SC Sisteme Integrate de Afaceri. Inițial, singurul acţionar al firmei era chiar Sisteme Internaționale de Afaceri SA, ulterior schimbându-se acționariatul. În iunie 2006, când APMC era condusă de Mircea Baniaș, contractul de închiriere a fost renegociat, iar printr-un act aditional s-a stabilit o noua chirie, valabilă de la 1 decembrie 2005, de 3.224,5 euro / lună.
În februarie 2008, Adunarea Generală a Acționarilor din firma Tomis Marina Management a decis cooptarea în afacere a SC Euromarina SA, firmă cu capital turcesc, reprezentată de Hasan Malik Kececioglu și Mustafa Nihat Demirel. Pe cheiul portului Tomis au răsărit containere, construcții provizorii care au fost transformate în cafenele şi restaurante. Acestea au fost închiriate de Tomis Marina Management altor afaceriști Societatea a avut și un om în Consiliul Local, în persoana lui Valentin Pîrvulescu, de la PSD, directorul societății. Aceasta a rămas în consiliu, din perioada lui Mazăre, până în 2020.
Corpul de Control a constatat mai multe nereguli
Corpul de Control constatat o serie de nelegalități, astfel: Prețul contractului nu a fost fundamentat economic, având în vedere potențialul economic al zonei, valoarea stabilită fiind foarte mică, respectiv 2605 euro/lună + TVA. Garanția constituită de chiriaș nu a fost realizată la nivelul valorii de 1 milion euro, astfel cum era stipulat în contract. Termenul de finalizare a investițiilor din sarcina chiriașului a depășit cele 36 de luni stabilite prin contract, fără sancțiuni.
Preluarea de către Tomis Marina Management a altor 3 contracte de închiriere platforme, încheiate anterior de CNAPM S.A., cu obligativitatea respectării în întregime a obligațiilor contractuale, conferă acesteia implicit drept de folosință și asupra terenului aferent suprafețelor închiriate de către cele 3 societăți, încasând astfel și sumele aferente tarifului utilizare domeniu portuar, aspect ce vine in contradicție cu obiectul contractului care dă drept de folosință TMM numai asupra platformelor proprietate privată a CNAPM și nu asupra terenului aferent acestora. O altă neregulă stabilită de Corpul de Control face referire la existența pe platformele închiriate a unor construcții, diferite de cele realizate de chiriaș, în urma investițiilor convenite prin contract, fără să se poată face dovada existenței autorizațiilor de construire și a acordului Administrației. Urmare a celor constatate, organele de control au solicitat documente justificative privind construcțiile suplimentare, dar compania, condusă la acea vreme de Ionescu, nu le-apus la dispoziție până la finalizarea acțiunii de control.
Tomis Marina Management, controlată de turci
Societatea Tomis Marina Management este deținută de firma Euromateria (50 %), aceasta fiind controlată de turcii Suat Surmen (38%), Mehmet Kerim Kalgay (30%), Seref Surmen(28%), Mustafa Nihat Demirel (2%) Hasan Malik Kececioglu (2%. Al doilea acționar al SC Tomis Marina Management Aterina Global SRL (50 %). În 2019, Sisteme Internaționale de Afaceri SA s-a retras din acționariat. Firma Sisteme Internaționale de Afaceri SA este deținută de Valentin Gheorghe Ionescu, condamnat în dosarul Retrocedărilor.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News