REPLICA ONLINE CONSTANTA

30.5° Constanța Dum., 14 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6790
30.5° Constanța Duminică, 14 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6790
 

TOP 10 cele mai scumpe maşini din lume vândute la licitaţii

TOP 10 cele mai scumpe maşini din lume vândute la licitaţii

Replica API 25 august 2014 | 00:00 566

Anul 2014 aduce un nou record în materie de preţuri astronomice plătite pentru maşini la licitaţii. În această vară, un Ferrari 250 GTO a devenit, în mod oficial, cea mai scumpă maşină vândută vreodată la o licitaţie. Dar să vedem, până în acest moment, care sunt maşinile cele mai scumpe şi câţi bani s-au plătit pentru ele.

LOCUL 10: Mercedes-Benz 540K Special Roadster (1936)

Preţul plătit pentru acest exemplar, la licitaţia Goodings & Company Pebble Beach din 2012, se ridică la 11,77 milioane USD (circa 8,86 milioane de euro). Vorbim de o maşină cu o istorie aparte, care, în cei 76 de ani de existenţă, a avut doar trei proprietari. Prima persoană care a deţinut această maşină a fost baronesa Gisela von Krieger, care, la numai 23 de ani, era una dintre cele mai cunoscute femei nonconformiste ale epocii în Germania nazistă. Maşina a ajuns la jumătatea secolului în SUA, iar, după moartea baronesei, nu s-a mai ştiut de soarta acestui automobil până în 1992, când superbul Mercedes-Benz a fost descoperit într-un hambar din Connecticut. După 6 ani de dispute privind urmaşul de drept în posesia căruia intra automobilul, acesta a fost cumpărat de un colecţionar în 1998 şi restaurat în atelierele Chris Charlton. Înainte de licitaţia din 2012, experţii considerau că maşina va depăşi bariera de 10 milioane de dolari. Nu s-au înşelat.

LOCUL 9: Ferrari 250 Testarossa (1957)

Cu ocazia licitaţiei RM Auction de la Maranello, din 2009, acest exemplar a fost vândut pentru suma de 12,4 milioane de dolari (circa 9,3 milioane de euro). Maşina este a patra dintre cele 34 de acest fel construite de Ferrari, fiind al doilea model comercializat către un client privat, Piero Drogo, fervent participant în cursele auto din America de Sud. Cel mai important aspect din istoria acestei maşini ţine de participarea la Marele Premiu din Cuba, din 1958, când a terminat pe locul 13. Un Grand Prix marcat de senzaţionala răpire a lui Juan Manuel Fangio de către revoluţionarii lui Fidel Castro, dar şi de un carambol teribil, care a pus capăt cursei.

LOCUL 8: Ferrari 340/375 MM Berlinetta 'Competizione' (1953)

Preţul plătit de ultimul cumpărător, în 2013, la RM Auctions Villa Erba Sale, din Italia, se ridică la 12,8 milioane de dolari (circa 9,6 milioane de euro). Exemplarul de faţă a fost singura maşină de curse din World Sports Car Championship care a fost condusă de trei nume mari din motorsportul mondial: Mike Hawthorn, Alberto Ascari şi Giuseppe Ferina. Maşina a participat la cursele de anduranţă de 24 de ore de la Le Mans (în 1953) şi Spa, precum şi în Carrera Panamericana, ba chiar a reuşit să câştige cursa de 12 ore de la Pescara.

LOCUL 7: Ferrari 250 LM (1964)

Cu ocazia licitaţiei RM Auctions de la New York, din 2013, acest exemplar de Ferrari de curse a fost cumpărat cu suma de 14,3 milioane USD (circa 10,7 milioane de euro). Maşina a fost comandată în 1964 de un american împătimit de maşini cu pedigree istoric, Steven Earle, iniţial automobilul fiind folosit doar ca maşină de şosea, pentru simpla plăcere de a conduce sub soarele californian. Maşina a fost cumpărată după patru ani de doi fraţi din Ecuador, Guillermo Ortega şi Fausto Merello, care aveau o echipă de curse, Raceco. Prima cursă în care a participat acest Ferrari a fost cea de anduranţă Daytona 24h, pe care a terminat-o pe primul loc în clasa sa ("Sports Cars Endurance") şi pe locul 8 la general, impresionând asistenţa. Până în 1974 maşina a participat la numeroase alte curse, dar, odată cu limitarea capacităţii cilindrice la 3.000 cmc în cursele din Ecuador, maşina a fost vândută colecţionarului englez Stephen Pilkington, care l-a angajat pe specialistul Bob Houghton pentru restaurare. Maşina a fost cumpărată de un colecţionar japonez, care a ţinut-o în garaj timp de 30 de ani, până când a ajuns la licitaţia din 2013, de la New York.

LOCUL 6: Ferrari 250 Testarossa (1957)

Primul exemplar Ferrari 250 Testarossa a fost vândut în 2011, în cadrul licitaţiei Goodings & Company de la Pebble Beach pentru suma de 16,4 milioane USD (circa 12,3 milioane de euro), un record în acel an. Acest Ferrari 250 Testarossa e considerat ca fiind unul dintre cele mai rare Ferrari din istorie, având la activ nu mai puţin de 8 ani de participare în cele mai cunoscute curse auto de la jumătatea secolului trecut, fiind condusă de nume celebre din motorsport. Din păcate, în palmaresul acestei maşini nu regăsim nicio victorie. Penultimul proprietar a deţinut maşina timp de 40 de ani înainte de a o restaura complet. Nu e de mirare că acest exemplar este certificat de experţi de renume, precum istoricul Marcel Massini sau departamentul Ferrari Clasiche.

LOCUL 5: Ferrari 375-Plus Spider Competizione (1954)

În acest an, cu ocazia licitaţiei Bonhams de la Goodwood Festival of Speed, această maşină de curse folosită strict de echipa de uzină a fost cumpărată pentru un preţ de 18,4 milioane de dolari (circa 13,8 milioane de euro). Şasiul maşinii este echipat cu un motor V12 de 4,9 litri, montat în faţă şi care i-a adus porecla "The Fearsome Four-Nine" - în sezonul de motorsport din 1954 era maşina Ferrari cu cel mai mare şi mai puternic motor ce a ieşit pe porţile uzinei. În cadrul cursei Mille Miglia din 1954, maşina a terminat pe locul al doilea, avându-l la volan pe Umberto Magioli, pilotul favorit al lui Enzo Ferrari. După ce a fost vândută unor milionari americani, maşina a fost lăsată de izbelişte multă vreme, până când un împătimit belgian a reuşit să o cumpere şi să o restaureze.

LOCUL 4: Ferrari 275 GTB/C Speciale by Scaglietti (1964)

Considerat unul dintre cele mai rare Ferrari-uri, exemplarul de faţă a fost vândut la licitaţia RM Auctions din Monterey, în acest an, pentru suma de 26,4 milioane de dolari (aproape 20 de milioane de euro). Este unul dintre cele trei modele Ferrari 275 GTB/C Speciale fabricate la Maranello între 1964 şi 1965, modele realizate strict pentru a putea omologa noul model de curse 275 GTB, urmaş al celebrului 250 GTO. Ferrari 275 GTB era primul Ferrari cu suspensie spate independentă şi era gândit ca un rival de temut pentru Ford GT40 şi Shelby Cobra Daytona la Le Mans 1965. Exemplarul de faţă are caroserie din aluminiu realizată de Scaglietti, un şasiu mai uşor şi motor V12 mai puternic, astfel încât maşina e mai performantă decât un 275 GTB normal. Interesant este faptul că acest exemplar nu a participat la nicio cursă, fiind folosit strict pentru şosea.

LOCUL 3: Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider (1967)

Cel mai scump Ferrari decapotabil a fost vândut în 2013, în cadrul licitaţiei RM Auctions de la Monterey, pentru suma de 27,5 milioane de dolari (circa 20,7 milioane de euro). Maşina a fost prima de acest fel importată în SUA, la cererea dealerului Luigi Chinetti, care voia un cabriolet special pentru milionarii americani din anii '60-'70. Enzo Ferrari a produs doar 10 exemplare de acest fel. Denumirea NART provine de la echipa de curse North American Racing Team, dar notorietatea maşinii nu a fost asigurată de victorii sau prestaţii înălţătoare, ci de apariţia alături de Steve McQueen în filmul "The Thomas Crown Affair".

LOCUL 2: Mercedes-Benz W196 (1954)

Cel mai scump Mercedes-Benz din lume a fost vândut în cadrul licitaţiei Bonhams de la Goodwood Festival of Speed din 2013 pentru suma de 29,6 milioane de dolari (circa 22,3 milioane de euro). Având nume de cod W196, acest monopost Mercedes-Benz şi-a câştigat reputaţia datorită lui Juan Manuel Fangio şi Karl King, care au câştigat în 1946 Marele Premiu al Franţei, în aceeaşi zi în care echipa de fotbal a Germaniei câştiga Cupa Mondială în faţa Ungariei. Fangio a fost de două ori campion mondial în Formula 1 cu această maşină, iar Karl King şi Stirling Moss au contribuit şi ei la contuarea imaginii mitice a acestui Mercedes-Benz. Contrar aşteptărilor, exemplarul de faţă a fost prezentat la licitaţie cu urme vizibile de uzură, ca şi cum tocmai terminase o cursă. Detaliu care a adăugat un mare plus la capitolul autenticitate, mai ales că vorbim de singura maşină care a supravieţuit istoriei după ce a câştigat două titluri în Formula 1.

LOCUL 1: Ferrari 250 GTO (1962)

Cea mai scumpă maşină din lume vândută în mod oficial la o licitaţie publică a devenit, în vara lui 2014, modelul Ferrari pus în vânzare la Bonhams The Quail: preţul final a fost de peste 38 de milioane de dolari (circa 28,7 milioane de euro). Acest exemplar, care a reuşit să stabilească un nou record în materie de preţ la o licitaţie publică, este unul dintre cele 39 de modele 250 GTO construite de Enzo Ferrari pentru a concura în World GT Championship. Maşina e considerată de către experţi drept cel mai bine întreţinut şi cel mai activ în curse 250 GTO, chiar dacă rezultatul cel mai bun nu este decât un loc doi în Tour de France din 1962. Timp de 49 de ani, maşina a aparţinut unui singur proprietar, mare pasionat de curse cu automobile de epocă.

LINK

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
43742103017
5/49
2224208296
joker
564213191