Ucrainenii care au primit contractul pentru Drumul Expres Arad-Oradea vor să construiască și Autostrada Litoralului
Ucrainenii care au primit contractul pentru Drumul Expres Arad-Oradea vor să construiască și Autostrada Litoralului
Facebook Instagram X Whatsapp Linkedin PinterestRomânia va avea în vestul său prima autostradă construită de ucraineni, iar aceeași firmă vrea să realizeze și Autostrada Litoralului, pentru care a depus deja o ofertă. Dacă vor fi declarați câștigători, compania din Ucraina răvășită de război va avea în România contracte de 7,3 miliarde de lei și va avea în palmarea două dintre cele mai importante drumuri din țara noastră. Cinci țări s-au înscris în cursa pentru Alternativa Techirghiol, dominată copios de companii turce.
Proiectul Autostrăzii Litoralului a intrat în linie dreaptă, după ce autoritățile au acceptat 11 oferte pentru realizarea Alternativei Techirghiol, drumul 31 de kilometri care va decongestiona traficul de coșmar dintre Agigea și 23 August. Valoarea totală a contractului este de 4,36 miliarde de lei, fără TVA, echivalentul a 870 de milioane de euro.
Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat că cei 11 ofertanți pentru Alternativa Techirghiol sunt următorii:
Asocierea CONSTRUCȚII ERBAȘU SA (lider) – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (România);
Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN LLC (lider) – GOTT STRASSE S.R.L. – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – NVO TRANSINZHINIRYNG LLC – МAST-BUD LTD (Ucraina – România);
DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia);
Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider) – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ SA (Turcia – România);
Asocierea ITINERA S.p.A (lider) – SAIPEM S.p.A. (Italia);
KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia);
Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia);
Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia);
Asocierea ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (lider) – STRACO HOLDING SRL (Turcia – România);
Asocierea TRACE GROUP HOLD PLC (lider) – BOG’ART SRL – GP GROUP JSC – OYL COMPANY HOLDING AG S.R.L. (Bulgaria – România);
WEBUILD SPA – MILANO (Italia).
Cei mai hotărâți sunt turcii, care domină lista ofertanților pentru Autostrada Litoralului, dar alături de aceștia se află și companii puternice din Italia, Bulgaria, România și, cel mai interesant, Ucraina.
Firma ucraineană care vrea să construiască Autostrada Litoralului, controlată de un oligarh
Ucraina răvășită de războiul barbar dus de Vladimir Putin împotriva și invadată de trupele Rusiei reușește astfel cumva să își țină motoarele economiei pornite și le turează chiar în România. Astfel, compania Automagistral Pivden, cu sediul în Odesa, a câștigat deja recent licitația pentru construirea Lotului 3 din Drumul Expres Arad-Oradea, un contract de 2,97 miliarde de lei, fără TVA, care presupune realizarea a 47,07 kilometri de autostradă în vestul României, cu un termen de finalizare de 24 de luni.
Firma ucraineană a fost înființată în 2004, iar din 2022 și-a deschis o filială și în România, Automagistral Pivden Ro SRL, cu sediul în București. Compania a construit zeci de poduri și drumuri în Ucraina, unde numai anul trecut a reparat peste 6.500 de kilometri de șosele distruse de invadatorii ruși.
Automagistral Pivden a câștigat contracte și în Republica Moldova, iar în România a participat la numeroase alte licitații pentru realizarea de drumuri. Compania este condusă de directorul general Mykola Tymofeiev, dar presa ucraineană susține că în spatele societății s-ar afla oligarhul Ghenadi Truhanov, primarul Odesei.
Din asocierea condusă de Automagistral Pivden mai fac parte și alți ucraineni: NVO Transinzhiniryng LLC din Kiev (condusă de Oleg Ostroverkhyi) și Mast-Bud Ltd din Mariupol (reprezentată în România de Adrian Mihai).
Ce presupune Alternativa Techirghiol
Proiectul Alternativei Techirghiol are o durată contractuală de 48 de luni și este vital pentru județul Constanța. Traseul se desfășoară între nodul Cumpăna de pe Autostrada de Centură a Municipiului Constanța (A4) și localitatea 23 August.
Noul drum de mare viteză va fi construit astfel încât să fie evitată tranzitarea localităților Agigea,Techirghiol, Eforie, Tuzla și 23 August. Contractul prevede construirea pe traseu a mai multor structuri, facilităti și puncte conexiune cu rețeaua națională de drumuri: un pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră (330 m); un pod peste DJ 391 și Valea Cârlighioi ( 253,20 m); un pod pe DN38 (253,90 m); nod rutier Cumpăna; nod rutier între Alternativa Techirghiol și Drumul de legatură cu DN 39A; nod rutier cu DN38; nod rutier în zona localității 23 August; nod rutier (conexiune) între Alternativa Techirghiol și DN 39; patru spații de servicii; două parcări de scurtă durată, dotate cu infrastructura necesară amplasării a minimum opt stații de încărcare rapidă pentru autoturismele electrice; 85 de hectare de perdele forestiere de-a lungul Alternativei Techirghiol Noua autostradă va asigura conexiunea între Autostrada Soarelui (A2) și Centura Constanța (A4), în zona nodului Cumpăna cu localitățile din sudul litoralului românesc (Agigea, Topraisar, Techirghiol, Eforie, Tuzla, 23 August).
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News