REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.1° Constanța Mar., 15 Oct. 2024
Anul XX Nr. 6883
13.1° Constanța Marți, 15 Octombrie 2024 Anul XX Nr. 6883
 

Un CĂPITAN de cursă lungă își cere DREPTURILE salariale în INSTANȚĂ

Un CĂPITAN de cursă lungă își cere DREPTURILE salariale în INSTANȚĂ

Replica API 20 ianuarie 2021 | 15:46 3885

Un bărbat a chemat în judecată firma Canal Sea Services SRL pentru a-și recupera plata orelor suplimentare pentru munca prestată în calitate de pilot maritim II, cât și din funcția de căpitan maritim, plata orelor de noapte - aferente funcției de pilot maritim cât și funcției de căpitan maritim – portuar, plata alocației de hrană, conform contract colectiv de muncă pentru funcția de căpitan maritim portuar, dar și plata diferenței de salariu aferente lunilor noiembrie 2017, decembrie 2017 și ianuarie 2018.

Ce spune bărbatul în motivarea cererii

În motivarea cererii, N.I.C, a arătat că, începând cu data de 15 aprilie 2015 este angajat al firmei Canal Sea Services SRL ,pe funcția de pilot maritim II și Căpitan maritim-portuar. Acesta își cere drepturile salariale pentru plata orelor suplimentare, plata orelor pe timp de noapte, plata alocației de hrană, dar și diferenței de salariu aferente lunilor noiembrie 2017, decembrie 2017 și ianuarie 2018.

Firma Canal Sea Services SRL, are ca și obiect de activitate prestarea de activități conexe transporturilor navale, respectiv pilotajul navelor maritime, sens în care are încheiat cu Compania Națională Administrația Porturilor Maritime un contract prin care firma pârâtă s-a obligat să asigure prestarea serviciului de pilotaj al navelor maritime în Porturile Constanța și Midia.

În aceste condiții CN APM S.A. Constanța pentru a se asigura că activitatea de pilotaj, se realizează de firmele autorizate cu care are contract, în porturile maritime pe care le are în administrare a instituit un sistem lunar de lucru prin rotație al acestor firme de pilotaj. Conform acestor programări firmei Canal Sea Services SRL îi revenea, prin rotație de 3 zile, câte 9 zile/lună, 24 de ore din 24 de ore.

Căpitanul precizează că, în activitatea desfășurată în cadrul firmei a prestat muncă de noapte atât pentru funcția de pilot maritim II, pentru un timp de muncă de 9 zile/lună 24 de ore din 24 de ore.

Tot acesta precizează că, din totalul celor 216 ore/lună s-au plătit efectiv numai 160 de ore sau 167 de ore, în funcție de numărul de zile de 30 sau 31 de zile dintr-o lună, conform unui program normal de muncă de 40 ore / săptămână.

Bărbatul arată că acordarea drepturilor reprezentând alocația de hrană, este reglementată de art.71 alin.1 din O.G. nr.42/1997. Astfel, susține că a desfășurat activități și a îndeplinit atribuțiile echipajului minim de siguranță 24 de ore din 24 de ore la bordul navei remorcher când era ambarcat la bord, iar valoarea alocației zilnice era de 26,28 lei/zi.

Cum s-a apărat firma

Referitor la primul punct din cererea de chemare în judecată: ore suplimentare efectuate ca pilot maritim în perioada 2015-2017, se prezintă o analiză a orelor de lucru efectuate de reclamant. În anul 2015, bărbatul a efectuat ore suplimentare, în calitate de căpitan remorcher, în lunile ianuarie (7 ore), aprilie (55 ore) și decembrie (21 ore), acestea fiind compensate cu ore libere plătite în următoarele 60 de zile calendaristice. În anul 2016, acesta a efectuat ore suplimentare, în calitate de căpitan remorcher, în luna ianuarie (6 ore), acestea fiind compensate cu ore libere plătite în următoarele 60 de zile calendaristice reclamantul nu a efectuat ore suplimentare. Acesta are, pe tot parcursul anului 2016, un număr de 460 de ore neefectuate (în minus) față de norma de lucru (și aceasta redusă față de norma de lucru normală). În anul 2017, reclamantul a efectuat ore suplimentare, în calitate de căpitan remorcher, în lunile aprilie (19 ore) și octombrie (37 ore), acestea fiind compensate cu ore libere plătite în următoarele 60 de zile calendaristice reclamantul nu a efectuat ore suplimentare. Pe tot parcursul anului 2017, un număr de 495 de ore neefectuate (în minus) față de norma de lucru (și aceasta redusă față de norma de lucru normală).

Firma susține că, în privința orelor suplimentare efectuate în calitate de căpitan de remorcher, bărbatul susține eronat că era la dispoziția societății 24 ore/24 ore, timp de 9 zile pe lună, întrucât acesta se prezenta la locul de muncă doar când efectua o manevră, iar durata manevrei se distinge cu claritate din jurnalul de bord, aspect dovedibil cu martori, respectiv cu oricare dintre colegii săi, șoferii care îl duceau și luau de acasă și dispecerii societății.

De asemenea, în ceea ce privește orele de noapte a arătat că, orele efectuate noaptea au fost compensate pentru toți salariații aflați în aceasta situație prin reducerea cu o ora a programului normal de lucru zilnic.

În ceea ce privește alocația de hrană, a precizat că bărbatul nu era îndreptățit la norma de hrană, întrucât nu lucra în schimburi de 12 ore lucrătoare cu 24 de ore libere și nu făcea parte din echipajul care stă permanent la bord.

Iar legat de diferența de salariu pentru lunile noiembrie, decembrie 2017 și ianuarie 2018, bărbatul s-a aflat în perioada 30.11.2017 – 02.12.2017 în concediu fără plată, conform propriei sale cereri.

N.I.C. a prestat activitate de pilotaj în cadrul societății, cu durată nedeterminată, cu începere din data de 20.01.2014, inițial ocupând funcția de comandant nave maritime. Din data de 11.03.2014, reclamantul a devenit pilot maritim aspirant, iar din data de 15.04.2015, reclamantul a devenit pilot maritim II .

Instanța a decis: acțiunea nu este fondată

În baza considerentelor de fapt și de drept expuse, tribunalul a apreciat că prin raportare la specificul activității de pilotaj maritim, ce a impus o repartizare inegală a timpului de muncă, cererea bărbatului privind obligarea pârâtei la plata orelor suplimentare, orelor de noapte, a alocației de hrană și a diferențelor salariale aferente lunilor noiembrie, decembrie 2017 și ianuarie 2018 nu este fondată.

Date despre Canal Sea Services SRL

Societatea a luat ființă în anul 1994, cu sediul social în municipiul Constanța, incinta Port Constanța, Clădire Cămin Poarta 2. Administratori sunt Raluca Ștefania Vasilescu, Marius Mihalache, Mariea Bălășescu și Mihaela Miron. Activitatea principală a societății este „ Activităţi de servicii anexe transportului pe apă”, conform codului CAEN.

Andreea VREJOIU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
capitan de cursa scurta. Vai de el
2
1
Andreea....clc,adica capitan de lunga cursa,ca asa e corect,e una si capitan maritim-portuar e alta!documentati-va inainte,nu mai vorbiti aiureli,mai aveti pretentii.....
4
1
Nu am inteles unde a fost capitanul asta de cursa lunga si nu i se dau bani,a fost in:Japonia,Australia,Braziliar,Canada,Madagascar sau unde a fost?.
7
3
Gigi, esti un analfabet si un prost! Personalul navigant lucreaza 10 zile continuu la bord, si sunt pontati 168 de ore! Nu de acum ci de multi ani. Inainte lucrau 15 zile si chiar 20. Acum este mai bine. Oricum, nu intereseaza pe nimeni. Uite cum apreciaza instanta.... Si....pilotajul este in totalitate la APMC..poate nu stiati..de la 1 ianuarie a.c.
10
2
ba boschetare,la munca pomanagiule,rapan flausat international!
4
8

REPLICA


LOTO

6/49
13182230110
5/49
3919223336
joker
6271712445