Unii operatori de pe litoral habar n-au cu ce se mănâncă turismul
Unii operatori de pe litoral habar n-au cu ce se mănâncă turismul
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestConcluzia comisarilor de la Protecţia Consumatorilor:
Concluzia comisarilor de la Protecţia Consumatorilor:
Comandamentul Litoral şi-a încheiat misiunea. Cu toate acestea, a declarat Constantin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, nu este cazul ca "operatorii economici să zburde, pentru că suntem în continuare cu ochii pe ei", a subliniat el. Comisarii detaşaţi din ţară, împreună cu reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa au efectuat 570 de controale, în urma cărora au aplicat 542 de amenzi, în valoare de aproape 700.000 de lei. De asemenea, au fost date 47 de avertismente şi au fost făcute 214 reclamaţii. Şeful CJPC, Dionisie Culeţu, a declarat că verificările efectuate au demonstrat, pentru încă o dată, lipsa de interes, dar şi de respect a agenţilor economici faţă de turişti. "Acest lucru se datorează faptului că mulţi dintre operatorii din turism nu au ce căuta în acest sector de activitate. Unii dintre ei au închiriat afacerea de la alţii, cu toate că habar n-au ce înseamnă activitate hotelieră", a declarat Culeţu. Din totalul celor 214 reclamaţii, 74 au fost înregistrate în iulie. Principalele nemulţumiri ale turiştilor au fost: umbrele pe terasă cu elemente metalice ruginite, alge pe plajă, miros de mucegai în şifonier şi în perne, cearceafuri pătate, ochelari de soare cu defecte, percepere taxă piscină şi pentru turiştii cazaţi în hotel, comportament necorespunzător angajaţi. În august, au fost înregistrate alte 140 de reclamaţii. Turiştii au fost nemulţumiţi de rezervările făcute pe un site care s-a închis fără ca hotelul să-i fi confirmat rezervarea, lipsa apei calde într-un camping din Mamaia Sat. "Un grup de turişti a reclamat că au făcut rezervare pe www.booking.com şi au primit confirmarea, însă în momentul în care au ajuns la hotel, li s-a spus că au fost anunţaţi că nu există nici o cameră rezervată pentru ei, deşi se aflau de câteva ore-n hol", a adăugat şeful CJPC. Alţii, în schimb, au reclamat condiţiile de cazare necorespunzătoare: pardoseala nefinisată, lipsă capac, sifon pardoseală, practicarea de tarife necorelate cu ofertele. Turiştii au fost cazaţi şi-n hoteluri cu igrasie şi gândaci, au avut lipsă semnal la cablu şi internet, au fost taxaţi în parcarea hotelului.
Mirabela PANFIL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News