REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Joi, 2 Mai 2024
Anul XX Nr. 6717
12.4° Constanța Joi, 2 Mai 2024 Anul XX Nr. 6717
 

Val de nereguli descoperite de Curtea de Conturi la Primăria Cogealac

Val de nereguli descoperite de Curtea de Conturi la Primăria Cogealac

Replica API 15 februarie 2020 | 22:46 1046

La nivelul județului Constanța, Curtea de Conturi a constatat mai multe nereguli și abateri. Acestea au fost scoase în evidență de un raport publicat recent ce a fost întocmit după controalele ce au avut loc anul trecut și care vizează activitatea financiară a unității administrativ teritoriale din localitatea Cogealac. Rezultatele nu sunt foarte bune, fiind constatate mai multe nereguli.

Din anul 2018 și până la data auditului, la unitatea administrativ teritorială din localitatea Cogealac, au fost constatate mai multe nereguli.

Principalele constatări

Modul defectuos de elaborare a bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2018 prin supradimensionarea sumelor defalcate din impozitul pe venit și a subvențiilor. De asemenea, în buget nu au fost prevăzute distinct sume aferente plăţilor restante în valoare de 868.615 lei, reprezentând datorii aflate peste termenul de scadență la data de 31 decembrie 2017. În anul 2018 nu au fost supuse la termen spre analiză și aprobare în lunile aprilie, iulie, octombrie și decembrie, execuțiile bugetare trimestriale, cu scopul de redimensionare a cheltuielilor în funcție de gradul de colectare a veniturilor, astfel încât entitatea să nu înregistreze la sfârșitul anului plăți restante.

Deficiențe au fost constatate și la înregistrarea în contabilitate a operațiunilor economico-financiare. Astfel, au fost efectuate stornări efectuate fără a avea la bază documente justificative; neinventarierea și neclarificarea soldurilor prezentate în balanța de verificare de la 31.12.2018; creanțe prescrise și nescăzute din evidență în valoare de 169.044 lei; prezentarea în bilanțul contabil de date eronate cu privire la creanțele curente și necurente în valoare de 55.624 lei; încadrarea eronată în contul de execuție-cheltuieli a unor cheltuieli cu dobânzile ca fiind cheltuieli de capital, amortizarea mijloace fixe necalculată; garanție de bună execuție de 10.500 lei neînregistrată în contabilitate. Neconcordanță între evidența fiscală și cea contabilă a creanțelor din impozite și taxe locale. Necorelarea informațiilor din registrul agricol cu cele din evidența fiscală, în ce privește contractele de închiriere a pășunilor. Astfel, creanțe din chirie pășune și taxă teren, în valoare de 1.746 lei aferente anului 2018, au fost menținute în mod nejustificat în evidența fiscală. La Liceul Tehnologic Cogealac s-a constatat neînregistrarea în evidența contabilă a unui teren de 10 hectare în valoare de mii lei aflat în proprietatea acestuia precum și nerespectarea normelor contabile la evidențierea drepturilor salariale. Neorganizarea controlului intern managerial, cu consecințe menținerea sistemelor asupra efectuării de operațiuni de încasare a veniturilor și de management și plată a cheltuielilor cu nerespectarea legislației în vigoare. Nestabilirea, neevidențierea, neurmărirea și neîncasarea de impozit în sumă de 4.228 lei aferent clădirilor a căror autorizaţie de construire a expirat și pentru care ori s-au finalizat lucrările de construcţie, ori acestea au elementele constitutive ale unei clădiri. Nerealizarea de venituri în sumă de 2.652 lei reprezentând redevență și taxă pe clădiri și pe teren pentru immobile proprietate public a comunei închiriate și date în folosință. Liceul Tehnologic Cogealac nu a declarat la serviciul de impozite și taxe al comunei terenul dat în arendă, în vederea stabilirii de impozit pe teren extravilan arabil în valoare estimată de 354 lei. Necalcularea și nevirarea la bugetul de stat în perioada 2015-2019 a contribuției datorate la fondul de handicap, în sumă de 187.356 lei. Neaplicarea tuturor procedurilor legale de executare silită a creanțelor bugetului local. Neorganizarea la nivelul primăriei a unui compartiment de achiziții publice, obligație legală prevăzută de Legea nr.98/2016, a determinat efectuarea de cheltuieli ineficiente de 45.220 lei cu externalizarea serviciului de achiziții publice.

În ceea ce privește calitatea gestiunii economico-financiare au fost mai multe nereguli constatate. Astfel, angajarea, lichidarea, ordonantarea și plata nelegală a unor servicii de tehnoredactare și tipărire jurnal, în sumă de 14.355 lei; decontarea nelegală a unor cheltuieli în sumă de 12.340 lei cu transportul unui salariat de la domiciliu la locul de muncă; plata nelegală a organizării de șantier din derularea contractelor încheiate pentru lucrări de modernizare și reabilitare a drumurilor din satul Tariverde și satul Cogealac. Valoarea prejudiciului este de 254.738 lei și reprezintă: 3 barăci lipsă la inspecția efectuată pe teren, în valoare de 62.036 lei; 133.529 lei reprezentând diferență de 3305 mc piatră spartă în minus față de cea transportată conform devizelor de lucrări, caz în care, nu se dovedește că, piatra nu a fost achiziționată; manoperă cu paza în sumă de 59.173 lei decontată de 2 ori din ambele contracte, în condițiile în care, paza se face de la un singur punct de pază (confirmat cu ocazia inspecției fizice). Neîntocmirea inventarului bunurilor ce compun rețeaua de apă și canalizare a comunei. Neaprobarea tuturor tarifelor aferente contractului de delegare a gestiunii sistemului de apă și canalizare. Nerespectarea principiilor de economicitate, eficiență și eficacitate în utilizarea fondurilor alocate contractelor de asistență juridică. Încălcarea disciplinei de casă prin depunerea cu întârziere la trezorerie a veniturilor încasate în numerar la casieria instituției. Finanțarea în anul 2018 a Serviciului local de salubrizare Cogealac cu sume ce depășesc nivelul taxelor de salubrizare colectate. S-a mai constatat că în anul 2018 Serviciul local de salubrizare Cogealac (aflat în subordinea U.A.T.C. Cogealac) a funcționat fără a avea licență emisă de Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice și fără a avea încheiat un contract de primire, depozitare și eliminare a deșeurilor. Liceul Tehnologic Cogealac a plătit acciză de 1.192 lei la achiziția de combustibil destinat încălzirii unității școlare, cu nerespectarea principiului economicității în condițiile în care potrivit Codului fiscal, școala este scutită la plata acesteia.

Măsuri luate conducerea entității auditate pentru înlăturarea deficiențelor constatate

Măsurile luate de unitatea administrative teritorială din localitatea Cogealac, au fost: în cazul înregistrărilor contabile eronate, entitatea a operat corecțiile necesare, întocmind note contabile; s-a procedat la concilierea unor date din evidența fiscală și cea contabila pentru anumite creanțe ale bugetului local, procesul de identificare a neconcordanțelor fiind în curs de desfășurare; s-au transmis datele și informațiile de la registrul agricol către serviciul impozite și taxe și s-a continuat introducerea datelor în formatul electronic al registrului agricol; ordonatorul de credite a emis dispoziții pentru organizarea activității de angajare, lichidare, ordonanțare și plată a cheltuielilor bugetare, pentru aplicarea vizei de certificare în privința realității, regularității și legalității operațiunilor precum și pentru exercitarea vizei de CFP în condiții de legalitate; personalul de specialitate din cadrul compartimentului de urbanism a efectuat verificarea în teren a stadiului lucrărilor executate la clădirile a căror autorizație este expirată și a pus la dispoziția Serviciului impozite și taxe, procesele verbale de recepție la finalizarea lucrărilor, în vederea stabilirii obligațiilor fiscale pe seama acestora; s-a calculat și virat contribuția la fondul de handicap pentru luna octombrie 2019. Bunurile (teren, clădiri, dotări) din domeniul public în care se desfășoară activitate didactică s-au predat prin protocol de predare-primire către unitățile de învățământ. S-a emis dispoziție de retragere a sporului de 15% acordat asistenților personali ai persoanelor cu handicap. S-a modificat organigrama entității și a fost transmisă la Agenția Națională a Funcționarilor Publici în vederea avizării posturilor publice cu încadrarea în normativele stabilite prin lege; prin dispoziție a fost desemnată o persoană cu atribuții de achiziții publice și cu acces la Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Au fost demarate lucrările de inventariere a sistemului de apă și canalizare al comunei.

Măsurile dispuse și recomandările formulate de Camera de Conturi

Pentru abaterile identificate s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor, organizarea evidenței contabile și a sistemelor de control intern.

Diana BERECHET

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
E clar si limpede de acum Puie Mnl
0
0
Cea mai buna echipa psd sau pro romania care pot scoate cogealacul din mocirla ne trebuie oameni competenti nu analfabeti cu 3 clase
4
0
Mai departe....
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272