REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.7° Constanța Sâm., 4 Mai 2024
Anul XX Nr. 6719
12.7° Constanța Sâmbătă, 4 Mai 2024 Anul XX Nr. 6719
 

Vase de croazieră construite la Șantierul Naval Mangalia

Vase de croazieră construite la Șantierul Naval Mangalia

Replica API 10 aprilie 2019 | 01:56 882

Vase de lux pentru croaziere, ambarcațiuni de mare capacitate pentru exploatații petroliere și nave de transport maritim vor fi construite în Mangalia - în cel mai mare șantier naval din Europa.

Contractele majore recent semnate vor permite ca la Șantierul Naval Mangalia să fie continuată lunga tradiție a construcțiilor navale în Marea Neagră. Sunt șase luni de când șantierul beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, iar atragerea noilor contracte majore vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară.

Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore.

Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Șantierul Naval Mangalia, este o navă de croazieră – un mega iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux î intreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcând astfel intrarea grupului Damen pe piaâa vaselor de croazieră. Iahtul va fi construit în intregime la Santierul Naval Damen Mangalia.

Tot în Șantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii români vor construi vase de transport și o navă complexă pentru exploatații offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).

Odată cu preluarea managementului șantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei. Santierul Naval Mangalia beneficiaza de capacitatea comercială la nivel mondial și expertiza în domeniul construcțiilor și reparațiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de șantierul, pentru atragerea de forță de muncă și pentru a face toate investițiile necesare.

“Putem spune că Șantierul Naval Damen Mangalia își reîncepe activitatea și începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare șantier naval din Europa. Economia României are de câștigat. Este o nouă etapă în construcția navală din România. Parteneriatul dintre România și grupul Damen aduce beneficii pentru ambele părți, continuând o lungă tradiție a construcțiilor navale în Marea Neagră! Sunt create locuri de muncă, oportunități și perspective pentru viitorii investitori și furnizori”, spune Nicolae Bădălău, ministrul Economiei.

“Potențialul șantierului Mangalia este imens și reprezintă baza ca Damen să-și realizeze ambițiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri și offshore-energetic. Șantierul oferă oportunități nu doar pentru grupul Damen, ci și pentru personalul din construcții navale și pentru industria maritimă românească în ansamblu”, declară Chris Groninger, Managing director al Șantierului Naval Damen Mangalia.

Noi contracte, noi locuri de muncă. Pentru a-si indeplini contractele recent semnate, Santierul Damen Mangalia intenționează sa creeze noi locuri de munca. Când grupul Damen a preluat conducerea operațională, în santierul Mangalia erau 1.700 de angajați. Acest numar a crescut în mod constant și este de așteptat să se ajungă la aproximativ 2.500 de angajati până la sfârșitul anului. Pe langa creșterea directă a forței de muncă, activitățile șantierului au un efect pozitiv asupra activităților furnizorilor Santierului Damen Mangalia, stimulând astfel numeroase oportunități indirecte de angajare.

Noi locuri de muncă și educație pentru viitor. Pentru a contribui la realizarea oportunităților sporite de angajare pe care le prezintă, Santierul Damen Mangalia își intensifică cooperarea cu scolile profesionale, nu numai în Mangalia, ci și pe întreg teritoriul României. Pentru a susține această nouă generație de constructori de nave, Santierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la fața locului și locuri de cazare pentru participanți. Damen Mangalia se angajează să ofere un loc de muncă sigur și stabil pentru viitorii angajati ai santierului cu oportunități pe termen lung si cu o viziune indreptata spre viitor.

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, șabloane de submarine și diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vant de pe mare, precum și pentru piețele de acvacultură. În plus, se ține seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecție și de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului și nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât și cele neregenerabile din întreaga lume.

În plus, pentru a demonstra performanța in domeniile ecologie, controlul de calitate și de siguranță a șantierului, Santierul Damen Mangalia a obținut certificarea ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 și certificarea OHSAS 18001: 2007.

Înainte de a prelua conducerea operațională a Santierul Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experiență de succes în România. Grupul Damen a achiziționat în anul 1999 Santierul Naval Galati. De la deschiderea porților sale în 1893, acest santier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea santierului de catre Grupul Damen. Aceste nave reprezintă o gamă largă și adesea complexă de nave din portofoliul Damen. Șantierul continuă să livreze 20 de nave în fiecare an și asigură angajarea directă a aproximativ 2.500 de angajați, precum și angajarea suplimentară a aproximativ 1.500 de angajați ai subcontractanților.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
ce bine asa pot sa imi repar si eu barcuta de pescuit si daca ma angajez la santier nu mai am timp sa dau foc la casele lu tamer
0
0
teoretic este bine dar din moment ce au preluat santierul cu seftanii generati de bucaleala cu koreenii gen dyp, sa le fie de bine
0
0
Cat timp este Memetcea in satier,totul va fi...perfect!
3
0
Cu genul de mentalitate primitiva a celor ce reprezinta partea romaneasca a conducerii va fi un sistem de lucru la fel de mizerabil si odios ca si pana acum. Nimeni nu mai are incredere in meltenii care se distreaza umilind oameni sau chiar distrugand destine.Colectivele de munca sunt asa,pe hartie,in fapt sunt doar oameni stresati si adusi in stare de dezumanizare de catre cei din conducere. Cine are ocazia,pleaca in alte orase.Pe cine mai impresioneaza ca uite ce babane sunt navele ? Angajatii sunt considerati obiecte ,,single use'',tratati cu dispret si mereu nesiguri.
3
0
Am preluat santierul sa facem bani cu amaratii de romani,aveti reclama buna de la korea,dormiti in santier pentru cativa lei in plus la salariu,din cauza asta v-am prostiti la negocieri,saraciilor.
6
0
Cu cine vor astia sa construiasca nave de croaziera,de pasageri...cand cei mai buni lucreaza in strainatate sau se indreapta catre iesirea la pensie.Cei calificati la locul de munca, ucenici de fapt ,invata meserie facand aceste nave, cred ca glumiti! Si pana in vara se lucreaza in acest santier sau se sta in pozitia ganditorului de la Hamangia?
7
0
Propaganda mai ceva k pe timpu lu Ceasca. Nimic din ce si-au asumat nu se intampla, investitii ZERO; in schimb trimite forta de munca la Galati. Si grupul imprumuta la propriu santeru k s plateasca salariile. Nu au fost in stare s demareze niciun proiect. Cel k Seaspan se tot amana. Cre k au vnt aci pt furt tehnologic si nu s faca ceva k korvetele nu se vor face la Mangalia.
6
0
Hai doamne ajuta. Ca sa mi mearga si mie treaba in parcare la Santier, hai tigari, tigarele baietii !
5
0
olandezii au luat santierul pentru nave la reparatii , si ceva firimituri pentru constructii noi !Nu mai puneti botul la toate gogonelele servite de olandezi. Damen companie de KKT.
11
0

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272