Vicepreşedintele Turismului din Deltă, Dragoș Gociman, acuzat că dă țepe cu vacanțe turistice!
Vicepreşedintele Turismului din Deltă, Dragoș Gociman, acuzat că dă țepe cu vacanțe turistice!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestUn nou scandal ia amploare! Mai mulți turiști care și-au rezervat sejururi prin agenția Eden Travel au fost păgubiți după ce, deși au achitat integral vacanțele la Danube Delta Resort, Hotelul Afrodita și alte locații, au fost anunțați de agenție, că din motive financiare, nu-și mai pot onora rezervările. Astfel, clienții au rămas fără cazare, iar hotelurile au refuzat să îi primească din cauza faptului că agenția nu a virat sumele încasate către unitățile de cazare. Reprezentanții Eden Travel nu au mai răspuns la apeluri sau mesaje, iar patronul Dragoș Cătălinoiu Gociman, controversat la nivel local, nu a oferit clarificări. Între timp, societatea în baza căreia funcționează agenția și-a cerut insolvența. Precizăm că Dragoş Cătălinoiu Gociman este vicepreşedintele Asociaţiei Patronale a Turismului din Delta Dunării.
Sejururi anulate, din cauza agenției
Mai mulți turiști care au ales agenția de turism Eden Travel pentru vacanțe în Deltă, și nu numai, s-au trezit cu sejururile anulate în ultimul moment, deși plătiseră integral pentru ele. Hotelurile le-au comunicat că nu îi pot caza, deoarece agenția nu a achitat banii plătiți de clienți către unitățile de cazare. Vorbim despre vacanța ratate cu ocazia zilei de 1 Mai în Delta Dunării, la Danube Delta Resort, unde pachetul includea cazare cu demipensiune, excursii și activități de agrement.
Nemulțumirea clienților păgubiți
„Am achitat 2.300 de lei pentru un sejur la Hotel President, iar rezervarea a fost anulată fără explicații. Am fost nevoit să achit din nou din banii mei!”, a declarat Daniel Enache, client. „Eden Travel nu a achitat sejurul la hotel și am fost nevoiți să anulăm vacanța. Sunt multe familii care au avut această problemă.”, a spus, la rândul său, Roxana Ștefania. „Am rămas păgubită de 2.200 de lei. Este clar o înșelătorie, pentru că nu răspund deloc la telefon!”, a precizat Mihaela Husariu.
Practicile suspecte de redirecționare a apelurilor
Un alt aspect care a ridicat semne de întrebare este modul de redirecționare a apelurilor. Un alt client spune că Eden Travel avea un mecanism de a redirecționa apelurile sau a colabora cu cineva din cadrul hotelului pentru a păcăli clienții. Cosmin Nuțu, păgubit, a relatat că atunci când a sunat la Hotel Afrodita, unde trebuia să se cazeze, apelul a fost redirecționat către Eden Travel. A răspuns o persoană care s-a prezentat ca fiind angajat al hotelului. „Eu am sunat direct la Hotel Afrodita, a doua zi am fost sunat de Ioficiu Iuliana de la Eden Travel, care mi-a spus că suna din partea hotelului, precizând, totodată, că mi-a făcut factura. I-am dat banii și am luat țeapă. Se pare că au și un scam cu telefonul, atunci când suni la Afrodita, apelul se redirecționează către o centrală a Eden Travel.”, a declarat Cosmin Nuțu.
hotel Afrodita
Țepele cu cazări au continuat și în această perioadă. Mai mulți turiști care urmau să ajungă în luna noiembrie la un hotel din Băile Felix au rămas acasă.
Firma care deține agenția și-a cerut insolvența
Accesând site-ul agenției, am descoperit un mesaj în care Eden Travel Partener SRL anunță deschiderea procedurii de insolvență, cu intenția de a propune un plan de reorganizare conform Legii nr. 85/2014. Mesajul specifica că firma urmărește acoperirea creanțelor datorate creditorilor, dar și menținerea companiei pe piață. De altfel, pe rolul Tribunalului Constanța a fost înregistrat, la data de 5 noiembrie 2024, un dosar în care Eden Travel Partener SRL își cere insolvența. Încă nu a fost stabilit un prim termen de judecată.
agenția anunță că intră în insolvență
În încercarea de a obține un punct de vedere oficial în legătură cu acest scandal, Dragoș Cătălinoiu Gociman nu a putut fi contactat.
Gociman nu s-a învațat minte
Precizăm că numele patronului Dragoș Cătălinoiu Gociman s-a mai aflat în atenția opiniei publice și-n trecut. Firma sa, Eden Travel Partener SRL, a fost implicată într-un scandal similar în anul 2022, când a fost dată în judecată de societatea Crossline pentru neachitarea unor datorii legate de servicii hoteliere. Crossline a solicitat instanței obligarea agenției la plata sumei de 7.494,12 lei, din care 3.747,106 lei reprezentau debitul restant pentru serviciile hoteliere, iar restul, suma de penalități de întârziere pentru perioada 01.12.2019-01.07.2021.
Procesul a avut la bază neplata ultimelor trei facturi aferente serviciilor prestate de S.C. Transgaz Mediaș pentru cazarea angajaților la hotelul Criss din București, unde aceasta a refuzat să achite ultimele facturi. Magistrații Judecătoriei Constanța au admis în parte cererea și au obligat agenția să achite suma de 3.747,06 lei, reprezentând contravaloarea serviciilor.
Eden Travel Partener SRL, datorii de peste 8 milioane de lei
Conform datelor financiare din 2023, Eden Travel SRL, deținută de Cătălinoiu Dragoș Gociman și Cătălinoiu Gociman Amalia Nicoleta, a înregistrat o cifră de afaceri de 2.635.575 de lei și un profit de 797.667 de lei, având 8 angajați. Datoriile acumulate ajungeam, anul trecut, la suma de 8.037.922 de lei.
Scandalul Eden Travel Partner SRL este un nou exemplu care afectează încrederea turiștilor în agențiile de turism. În contextul plângerilor și al procedurii de insolvență deschise, rămâne neclar dacă aceștia își vor recupera sumele achitate pentru vacanțele pe care nu au mai avut ocazia să le petreacă.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News