REPLICA ONLINE CONSTANTA

4.2° Constanța Mar., 19 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6673
4.2° Constanța Marți, 19 Martie 2024 Anul XX Nr. 6673
 

Caracatiţa firmelor prin care Marian Butnaru de la ARR îşi bate joc de mii de constănţeni

Caracatiţa firmelor prin care Marian Butnaru de la ARR îşi bate joc de mii de constănţeni

Replica API 1 octombrie 2014 | 01:28 852

Pe ruta Constanţa - Murfatlar, 40 de oameni burduşiţi pe 16 locuri. Întrebarea e când şi nu dacă va avea loc o catastrofă rutieră!

Pe ruta Constanţa - Murfatlar, 40 de oameni burduşiţi pe 16 locuri. Întrebarea e când şi nu dacă va avea loc o catastrofă rutieră!

Marian Butnaru

Zi de zi, vieţile a câtorva mii de constănţeni care fac naveta între Constanţa şi localităţile limitrofe sunt puse în pericol de transportatorii care nu dau doi bani pe siguranţa pasagerilor. Orbiţi de lăcomie, patronii firmelor de transport călători nu numai că ignoră prevederile legale, dar calcă pur şi simplu în picioare orice normă de bun simţ şi demnitate umană, tratând oamenii din banii cărora îşi clădesc averi ilegale uriaşe ca pe nişte vite. Fără doar şi poate, cel mai feroce afacerist din acest punct de vedere, cel puţin pe ruta Constanţa - Murfatlar, este „tartorul” Autorităţii Rutiere Române (ARR), Marian Butnaru. Butnaru patronează, prin interpuşi, două din cele patru firme care acoperă acest traseu, Marcon Star SRL şi Euro Trans Tur SRL. Celelalte două, Servcom Adrian SRL şi Metropolitan SRL, nu opresc decât întâmplător pe ruta respectivă, pentru a culege de pe drum călătorii ce i-ar reveni lui Butnaru, acestea având capăt de linie localităţi mai îndepărtate, precum Medgidia şi Cernavodă.

De fapt, actele de „piraterie” săvârşite ocazional de maşinile altor firme sunt sesizate imediat de şoferii lui Butnaru, care bat apoi obrazul concurenţei, în cel mai bun caz, întrucât le-au furat muşterii. Cu sau fără voia lor, oamenii care aleg maşinile ce nu ar avea voie să oprească în Valu lui Traian sau Murfatlar, de pildă, au însă mai multe şanse să ajungă vii acasă. Şi nu e nici o exagerare aici. Nu spunem că maşinile lui Spînu sau Eserghep oferă condiţii de 5 stele (de fapt, unul din microbuzele primului a fost responsabil de cumplitul accident din 2008, soldat cu 42 de victime, tocmai din cauza supraaglomerării), dar măcar îţi lasă impresia că transportă oameni, şi nu vite sau saci de cartofi. Chiar şi despre Euro Trans Tur, care îi aparţine lui Marian Butnaru, se poate spune că oferă condiţii umane de călătorie până la Murfatlar şi înapoi, chiar dacă, de fiecare dată, şi maşinile acestei firme transportă peste limita maximă de pasageri. Consolarea ar sta în faptul că microbuzele din dotare sunt mai noi, iar autocarele, chiar dacă mai au şi 10-20 de oameni în picioare, sunt totuşi mai sigure. În schimb, ceea ce se întâmplă la Marcon Star SRL, firma cu cele mai multe curse pe relaţia Constanţa- Murfatlar, depăşeşte orice imaginaţie. Societatea are pe traseu numai microbuze, marea majoritate nişte hârburi care riscă să se dezmembreze în orice moment. Dacă în timpul vacanţelor şcolare, condiţiile sunt cât de cât acceptabile, cel puţin după standardele extrem de scăzute ale românilor (excludem din start confortul termic, considerat de Butnaru un lux pe care tâmpiţii de pasageri nu-l merită), în restul anului orice călătorie cu maşinile Marcon Star este un chin.

Transport de vite, marca Butnaru: 40 de oameni, într-un microbuz cu 16 locuri

Ieri, pe 30 septembrie, de exemplu, într-un microbuz cu 16 locuri pe scaune, şoferul a îngrămădit, de la Valu la Constanţa, aproape 40 de suflete. „Mergeţi mai în spate, mergeţi mai în spate!”, era tot ce putea spune şoferul, care oprea pentru a lua absolut orice persoană de pe marginea drumului. La revolta, perfect îndreptăţită, a unei mame care-şi băgase deja copilul mic în spatele ultimelor scaune, lipit de uşile care nu se închideau bine, şoferul a reacţionat pe măsura serviciilor marca Butnaru: „Da’ poate nu vorbeam cu dumneavostră, doamnă!”. Ceilalţi pasageri, care trăiau deja experienţa unei sardele în suc propriu, i-au luat apărarea femeii, cerându-i conducătorului să nu mai oprească, pentru că are deja maşina arhiplină. L-a durut fix în volan şi-n biletele pe care nu le elibera pe cetăţeanul auto, care a oprit în fiecare singură staţie posibilă, într-un dispreţ total pentru oamenii pe care îi vede, totuşi, zi de zi. Culmea, chiar şi aici am putea lua apărarea şoferului, abrutizat de şefi şi obligat să îndeplinească pentru Butnaru o normă zilnică obligatorie de încasări. Respectarea legii şi a pasagerilor l-ar costa, mai mult ca sigur, locul de muncă pe nefericitul conducător auto. Întreaga vină aparţine lui Marian Butnaru, care patronează o reţea evazionistă alcătuită din zeci de firme şi persoane, dar şi autorităţilor incompetente şi corupte, care-i permit acest lucru lui Butnaru. Nici nu ar avea cum altfel, gândindu-ne că şpaga oferită cu regularitate instituţiilor de stat se ridică la ordinul zecilor de mii de euro pentru fiecare persoană cu rol de decizie, o nimica toată faţă de milioanele de euro furate anual de la stat prin evaziunea practicată de firme precum Marcon Star. E o stare de fapt, un lucru ştiut şi trăit de mii şi mii de constănţeni, zi de zi, dispreţuiţi însă de un sistem profund corupt, specific unei ţări de mâna a doua, precum România.

Caracatiţa Butnaru: 34 de persoane şi 18 firme, într-o afacere de milioane de euro la negru

Transportul de persoane numai pe ruta Constanţa - Murfatlar şi numai în cazul firmei Marcon Star îi aduce lui Butnaru mult peste 1,2 milioane de lei pe an. Asta dacă luăm în calcul indicatori minimali: 50 de curse, în cele 18 ore de program pe zi, care să transporte 1.000 de călători, la un preţ mediu de 3,5 lei de persoană (costul unui bilet până la Valu lui Traian, în timp ce până la Murfatlar se plătesc 4 lei), înseamnă peste 1,27 milioane de lei pe an. În realitate, încasările sunt mult mai mari şi, după cum ştie orice călător, biletele se eliberează după un algoritm ştiut doar de Butnaru, menit să acopere, probabil, un plafon ce va fi declarat la stat, restul fiind împărţit între angajaţii firmei. Asta ca să nu mai punem la socoteală faptul că Marcon Star mai are şi traseele Constanţa - Oltina şi Constanţa - Viile. Oficial, Marcon Star SRL a declarat pentru anul 2013 o cifră de afaceri de 3.091.873 lei şi un profit net de 450.805 lei, cu 34 de angajaţi. În total, cele 18 firme controlate de Butnaru au înregistrat anul trecut la Fisc venituri nete de peste 1,4 milioane de lei. Mai mult ca sigur, doar a zecea parte din banii câştigaţi în realitate de Butnaru din afacerile sale. În numărul viitor, vom prezenta încrengătura celor 18 societăţi comerciale din portofoliul „veşnicului” de la ARR Constanţa, precum şi cele 34 de persoane folosite de acesta pentru a-şi controla imperiul.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
294439101410
5/49
31213917-03-20243 0 1 5 5 7 6
joker
371118333920