REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
12.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Podul Agigea a ajuns pe mâna unor portughezi: iată cine supraveghează siguranţa "bombei cu ceas"

Podul Agigea a ajuns pe mâna unor portughezi: iată cine supraveghează siguranţa "bombei cu ceas"

Replica API 30 septembrie 2013 | 00:00 1012

"Situaţia este una serioasă; starea de degradare este avansată"

"Situaţia este una serioasă; starea de degradare este avansată"

Podul Agigea a ajuns şi pe mâna portughezilor. O asociere de firme cu sediu în Lisabona şi Bucureşti desfăşoară afaceri cu statul român. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale Române (CNADNR) a încredinţat acţiunea de monitorizare a Podului Agigea SRL-ului Viaponte Rom. Prezent la întâlnirea cu premierul Victor Ponta de la Constanţa, Vlad Ilie Chiotan, unul dintre administratorii societăţii Viaponte Rom, a declarat presei faptul că: "Situaţia podului este una serioasă. Noi am făcut doar monitorizare de un an de zile, mai exact din iulie 2012, şi încercări de predicţie a ceea ce se va întâmpla în baza contractului încheiat cu CNADNR. Dacă era riscant să se circule, nu eram pe pod. Starea de degradare este avansată, adică firele hobanelor sunt rupte în diferite proporţii semnificative". Acesta nu a dezvăluit însă şi valoarea contractului încheiat cu CNADNR.

Conform Monitorului Oficial al României, Viaponte Rom, cu sediul în Sectorul 2 din Bucureşti, a fost înregistrată la Registrul Comerţului în 30.09.2010. Firma este reprezentată de Paulo Jeorge Ferreira Rodrigues, cetăţean portughez, născut în Lisabona; Viaponte-Projectos e Consultoria de Engenharia SA, o societate cu sediul în Lisabona, deţinând 33,33% din capitalul social al Viaponte şi fiind controlată în mod legal de Joao Miguel Sheppard Cruz Fialho Prego; Promarut Proiect, o societate cu sediul în Bucureşti, deţinând 33,33% din capitalul social al Viaponte şi fiind administrată Corina Chiotan. În cadrul unei adunări generale a asociaţiilor din 2010 s-a decis transferul a 10 părţi sociale ale Viaponte, reprezentând 33,33% din capitalul social, de la Paulo Jorge Ferreira Rodrigues către Viaponte Portugal. În urma acestui transfer, Viaponte Portugal a rămas cu 20 părţi sociale, respectiv 66,66% din capitalul social al Viaponte, iar Promarut -10 părţi sociale, reprezentând 33,33% din capitalul social. Astfel, Paulo Jorge Ferreira Rodrigues a fost revocat din funcţia de administrator, iar în locul său au fost numiţi Joao Bernardo Ramires Leira Fialho Prego, Joao Miguel Sheppard Cruz Fialho Prego şi piteşteanul Vlad-Ilie Chiotan, pentru un mandat de patru ani. Bucureştenii Augustin Moga şi Mircea Şerban Moraru au fost împuterniciţi să reprezinte SRL-ul Viaponte cu puteri depline în faţa Registrului Comerţului sau a oricărei alte entităţi fizice sau juridice. Precizăm că Podul Agigea, considerat drept o "bombă cu ceas" pentru că patru hobane chiar aproape de pilonul central sunt într-o stare de rupere mai agresivă, a fost inclus în proiectul "Reabilitarea a 10 Poduri Strategice în Zona Dobrogea, Lot 3 Reabilitare pod pe DN 39, km 8+988 la Agigea"- Acord de Împrumut nr. 33.391, încheiat între Guvernul României şi BERD. Constructorul lucrării este societatea Bilfinger Baugesellschaft m.b. H, iar proiectantul şi consultantul lucrării este Louis Berger Group Inc. "Valoarea estimată a contractului este de 12.673.280 euro (fără TVA), valoarea certificată a lucrărilor la data de 24.09.2013 (conform ultimului certificat de plată) este de 3.588.742,65 EURO (fără TVA). Valoarea lucrărilor mai sus menţionate este o valoare estimată, întrucât ordinele de variaţie prin care se va definitiva această valoare sunt în lucru la această dată. Valoarea lucrărilor va putea fi considerată finală numai după întocmirea ordinelor de variaţie şi negocierea preţului cu constructorul, dar şi după actualizarea preţurilor conform contractului", susţin reprezentanţii CNADNR. De altfel, IPTANA, reprezentată de directorul Gabriel Bulgaru, a prestat servicii de proiectare constând în elaborarea documentaţiei în fazele de proiect tehnic şi detalii de execuţie pentru măsuri de punere în siguranţă şi pentru lucrări de înlocuire a hobanelor Podului de peste Canalul Dunăre-Marea Neagră amplasat pe DN39 la km 8+988, localitatea Agigea, pentru beneficiarul Bilfinger Berger Baugesellschaft m.b.H Wien - Sucursala Voluntari, antreprenorul lucrărilor de punere în siguranţă a podului. "Societatea noastră nu a elaborat expertiza tehnică pentru această lucrare şi nici documentaţia pentru lucrările de reabilitare a podului", au menţionat reprezentanţii IPTANA. Reamintim faptul că premierul Ponta a declarat vineri, 27 septembrie a.c., că dacă apare pericol iminent de prăbuşire a acestuia, va fi închis de tot. "Cei de la CNADNR au mandat clar de la mine să-l închidă imediat, să oprească circulaţia şi să trecem la operaţiunile pe care oricum le propusesem pentru 1 octombrie", a spus Ponta. Între timp, podul rămâne deschis, cu excepţia, autovehiculelor care au masa mai mare de 3,5 tone.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108