REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
11.4° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

A expirat contractul pentru afişajul stradal din Constanța: Seaview Media începe demolarea panourilor!

A expirat contractul pentru afişajul stradal din Constanța: Seaview Media începe demolarea panourilor!

Replica API 11 septembrie 2019 | 00:00 539

În iunie 2004, Primăria Constanţa a atribuit, pe o perioadă de 15 ani, firmei SC Seaview Media SRL, care este controlată de Ionuţ Barbu, contractul pentru activitatea de reclamă și publicitate desfășurată pe domeniul public și privat al municipiului. Celelalte societăți participante au fost SC Media Prod Romania CO SRL și SC Elite Center SRL. Contractul a expirat marţi, 2 iulie 2019, aşa că Seaview a început procedurile de demolare a panourile amplasate în municipiu. Societatea a obținut certificatul de urbanism pentru desființarea panourilor situate în mai multe zone de pe bulevardul Mamaia, strada Grozeşti, Șoseaua Mangaliei, vis-a-vis de fostul magazin Practiker, strada Ștefan cel Mare, strada Mihăileanu, buevardul Tomis, bulevardul Aurel Vlaicu - zona Metro.

Reamintim că Primăria Constanţa a postat, în iulie, pe site-ul administraţiei locale Regulamentul local de publicitate la nivelul municipiului Constanța, fiind votat de consilieri.

Ce prevede regulamentul:

Aprobarea amplasării, executării lucrărilor, menţinerii mijloacelor de publicitate, respectiv desfiinţării acestora, pe faţadele clădirilor sau ale celor care au un sistem propriu de susţinere în raport cu pământul se poate realiza numai în condiţiile emiterii autorizaţiei de construire, respectiv de desfiinţare.

În autorizaţia de construire, emitentul autorizaţiei va preciza caracterul provizoriu al construcţiei, precum şi durata de autorizare a suportului construcţiei mijlocului de publicitate. În vederea emiterii autorizației de construire solicitantul, persoană fizică sau juridică, va preciza în cuprinsul cererilor pentru emiterea certificatului de urbanism și a autorizației de construire lucrările de construire propuse și durata de existență a suportului mijlocului de publicitate.

Durata de autorizare a suportului mijlocului de publicitate se va corela cu perioada de valabilitate a contractelor de concesionare, închiriere sau asociere în participaţie, după caz, prevăzute de Legea nr. 185/2013, art. 12(1), precum și cu înscrisurile depuse de solicitații ce vor face dovada deținerii imobilului/ amplasamentului. La data expirării termenului de autorizare a mijlocului de publicitate, solicitantul, persoană fizică sau juridică, va deține o nouă autorizație de construire sau va aduce amplasamentul la forma inițială, pe cheltuială proprie.

Mijloacele de publicitate amplasate pe schelele montate pe faţadele construcţiilor noi, aflate în diferite faze de execuţie, sau ale celor existente, asupra cărora se execută lucrări de construire, ori pe elementele de împrejmuire a şantierului, inclusiv pe utilajele folosite la lucrările de construcţie, se autorizează odată cu autorizarea organizării execuției lucrărilor. Pe construcţii monumente istorice sau cu valoare arhitecturală, ambientală și memorială, în situaţia în care acestea constituie protecţie către domeniul public pe perioada efectuării lucrărilor de consolidare/restaurare, se vor amplasa mesh-uri conform art. 35 (1). Proprietarii imobilelor care şi-au dat acordul pentru amplasarea mijloacelor de publicitate sunt obligaţi, în condiţiile alin. (1), să solicite, executantului construcţiei suportului publicitar, autorizaţia de construire.

Nu se emite autorizație de construire pentru amplasarea de mijloace publicitare pe construcțiile edificate fără autorizație de construire sau cu nerespectarea autorizației de construire cu excepția mesh-urilor, cu încadrare în Art.35 din prezentul regulament.

În cazul în care nu este necesară eliberarea autorizației de construire, amplasarea mijloacelor de publicitate mai sus menționate, se face prin avizul arhitectului șef pentru publicitate temporară.

Reguli generale privind stabilirea zonelor de publicitate

Delimitarea în cadrul teritoriului administrativ al municipiului Constanța, a zonelor de publicitate lărgită şi, respectiv, a zonelor de publicitate restrânsă se realizează în corelare cu documentaţiile de urbanism aprobate (Planul Urbanistic General al Municipiului Constanța, Plan Urbanistic de Detaliu Stațiunea Mamaia, Plan Urbanistic de Detaliu Satul de Vacanță, etc.), cu Lista monumentelor istorice aprobată prin O.M.C. nr. 2.828/24.12.2015 pentru modificarea anexei nr.1 la Ordinul ministrului culturii şi cultelor nr.2.314/2004 și cu legislația în vigoare specifică privind protejarea monumentelor istorice, monumentele de for public, peisajelor naturale (siturile istorice, monumentele istorice, clădirile și ansamblurile cu valoare ambientală, zonele de protecţie ale monumentelor istorice, monumentele naturii, zonele de protecţie ale obiectivelor cu valoare arhitecturală şi/sau ambientală deosebită).

Pe raza municipiului Constanța, se delimitează zonele de publicitate conform: zonele de publicitate restrânsă (ZR1, ZR2) (anexa 1.1 și anexă 1.2): ZR1 în care se impun restricții severe. Din ZR1 fac parte: „Zona Peninsulară Constanța”, „Zona Comercială Centrală”, „Zona de protecție Hotel Rex” - stațiunea Mamaia, „Zona de protecție Vila Regală” - stațiunea Mamaia, „Zona de protecție Cazinoul Mamaia” - stațiunea Mamaia, „Zona Sat Vacanță”, precum și din următoarele imobile situate în afara siturilor urbane enumerate mai sus, după cum urmează: construcțiile supraterane reprezentând monumente istorice clasate sau aflate în procedură de clasare potrivit legii, (clădirile și monumentele de for public) și zona lor de protecție. Până la delimitarea prin studii de specialitate a zonelor de protecţie a valorilor de patrimoniu cultural, se consideră zone de protecţie a monumentelor istorice suprafaţa delimitată cu o rază de 100 metri, măsurată de la limita exterioară a terenurilor aferente monumentelor istorice, de jur-împrejurul acestora; monumentele de for public și zonele lor de protecție (așa cum sunt definite în Legea nr. 120/2006 a monumentelor de for public); parcuri și grădini (așa cum sunt definite în Legea nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor) De exemplu: Parc Tăbăcărie, Parc Teatru, Parc Tomis II, Parc Gară și spațiul verde învecinat, Parc Casa de Cultură, Parc Poarta 6, Parc Arheologic Primărie, Parc Carol I, Parc Piața Farului, Parc Procuratură, Parc Dragoslavele, Parcul Viitorului, Parcul Rotterdam, Zona Pod 3-300, Scuar Tribunal, Piața Ovidiu, Promenadă Faleză Cazino, Promenadă Stațiunea Mamaia; lacurile cu zonele lor de protecție de 5 metri.

ZR2 în care se impun restricții speciale: situl urban „Zona cartierul românesc" (cod CT-II-s-B-02832 si cod CT-II-s-B-02811 – LMI); sit urban cod CT-II-s-B-02842- LMI ce constituie a doua etapă de dezvoltare a orașului modem, precum și clădirile și ansamblurile cu valoare arhitecturală, ambientală și memorială, după cum urmeză: zona de coastă, așa cum este stabilită în HCL nr.292/2005 privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal - Zona de coastă a Mării Negre - Etapa I- Creșterea atractivității turistice a falezei Tomis- Mamaia, municipiul Constanța; arterele principale de circulație (anexa 4). În Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Polul de creștere Constanța sunt stabilite arterele principale de circulație: Bulevardul Tomis (partea E60), Bulevardul Mamaia, Bulevardul Alexandru Lăpuşneanu/ Bulevardul 1 Decembrie 1918/ Bulevardul 1 Mai (E60/ DN39), Bulevardul I.C. Brătianu (DN3), Bulevardul Aurel Vlaicu (E87/ DN3C/ DC86), Bulevardul Ferdinand, Strada Mircea cel Bătrân, Strada Soveja, Strada Dezrobirii, Strada Baba Novac.

Din ZR2 fac excepție monumentele istorice și monumentele de for public care au restricții aferente zonei ZR1.

Zonele de publicitate restrânsă ZR1 și ZR2 sunt acele zone situate în municipiul Constanța în care se impun restricţii speciale sau/şi sunt permise numai anumite categorii de mijloace de publicitate. Categoriile de mijloace de publicitate permise conform alin. (1) sunt stabilite prin prezentul regulament local de publicitate, astfel încât prin dimensiuni, formă sau amplasare să nu deprecieze calitativ caracteristicile arhitecturale şi ambientale ale zonei – imaginea urbană generală și specifică, după formă și funcție Zonele de publicitate restrânsă sunt, dar fără a se limita la acestea: zonele construite protejate stabilite prin documentaţiile de urbanism aprobate în condiţiile legii, centrul istoric al municipiului Constanța, precum şi zonele de protecţie ale monumentelor istorice, monumentelor de for public şi/sau monumentelor naturii, zonele de protecţie ale obiectivelor cu valoare arhitecturală şi/sau ambientală deosebită.

Amplasarea mijloacelor de publicitate se poate face atât pe domeniul public sau privat al statului şi al municipiului Constanța, cât şi pe proprietatea privată a persoanelor fizice sau juridice, cu acordul acestora şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare și în baza unui contract de cesiune, concesiune, comodat, locaţiune valabil încheiat cu proprietarul/administratorul imobilului. Pe întreaga perioadă de valabilitate a autorizării construcţiilor-suport pentru mijloacele de publicitate, indiferent de regimul de proprietate al imobilelor sau terenurilor pe care acestea sunt amplasate, proprietarul construcţiei-suport are obligaţia afişării permanente de materiale publicitare. În situaţia în care proprietarul construcţiei-suport pentru mijloace de publicitate nu are contracte de publicitate în derulare, va afişa materiale privind propria activitate sau materiale privind campanii educaţionale, umanitare, sociale, culturale de interes public. Primarul municipiului Constanța este obligat să ceară proprietarului mijlocului de publicitate desfiinţarea construcţiei-suport pentru mijlocul de publicitate, atunci când constată lipsa afişării materialelor publicitare pe o perioadă mai mare de 15 de zile calendaristice (consecutive).

Amplasarea mijloacelor de publicitate este interzisă în următoarele situaţii: în ariile naturale protejate de interes naţional şi internaţional, cu excepţia intravilanelor incluse în acestea; în spaţii verzi cu caracter ornamental sau cu valoare deosebită; în locurile de joacă sau locurile de odihnă situate în cadrul zonelor rezidențiale; pe clădirile reprezentând sedii ale autorităţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi ale instituţiilor publice, cu excepţia afişajelor care anunţă activitatea ce se desfăşoară în interiorul sediilor sau cu ocazia unor evenimente culturale, sportive, etc. de interes național, regional, zonal sau local; pe arbori; pe zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor, indiferent de categoria acestora; pe obiectele de artă monumentală şi monumentele de for public; pe monumentele istorice, cu excepţia firmelor care anunţă activitatea ce se desfăşoară în interiorul clădirii şi a mesh-urilor amplasate pe perioada efectuării lucrărilor de consolidare/ restaurare în condiţiile prezentei; pe clădirile aflate în stare avansată de deteriorare , în situaţia în care amplasarea mijlocului de publicitate afectează structura de rezistenţă şi/sau stabilitatea şi integritatea elementelor constructive şi decorative ale anvelopei clădirii, constatată în baza unei expertizei tehnice. în incinta şi pe elementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcaşurilor de cult, troiţelor, scuarurilor, parcurilor şi grădinilor publice; în zonele în care a fost restricţionată sau interzisă publicitatea prin Regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publicitate; în interiorul intersecţiilor şi al sensurilor giratorii, în spaţiul destinat circulaţiei autovehiculelor şi semnalizării rutiere, în zone în care desfăşurarea în condiţii normale a traficului ar putea fi perturbată, la o distanță mai mica de x metri față de punctul de racord conform schemei de mai jos. pe parapetele şi/sau pereţii pasajelor rutiere subterane şi supraterane ori sub poduri; pe semnele de circulaţie, inclusiv pe stâlpii de susţinere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulaţie, pe stâlpii de alimentare cu energie electrică, pe stâlpii de iluminat public, pe stâlpii de susţinere a elementelor de transport public, pe stâlpii de telecomunicaţii sau orice alt tip de stâlpi amplasaţi în localităţi sau de-a lungul arterelor de circulaţie; în zona de protecţie a autostrăzilor, pe benzile metalice de delimitare a sensurilor de circulaţie a autostrăzilor sau drumurilor naţionale expres, precum şi pe benzile laterale de protecţie a sensurilor de circulaţie; pe lucrările de artă care traversează drumul, pe portale cu semnalizare rutieră sau în soluţii independente autoportante în traversarea drumului. Se interzice acoperirea cu orice mijloc de publicitate a suprafeţelor vitrate ale clădirilor; se interzic amplasarea şi utilizarea mijloacelor de publicitate sonore care pot tulbura liniştea publică, cu excepţia vehiculelor publicitare utilizate în condiţiile prezentului regulament; se interzice amplasarea mijloacelor de publicitate care prin formă, conţinut, dimensiuni şi culori în combinaţii specifice pot fi confundate cu mijloacele de semnalizare rutieră sau împiedică vizibilitatea acestora, precum şi a indicatoarelor de orientare şi informare; atunci când, pe faţada sau calcanul unei clădiri, pot fi amplasate mai multe mijloace de publicitate, cu excepţia firmelor, acestea vor fi realizate unitar, ca tip, dimensiune şi încadrare simetrică, pe faţada sau calcanul clădirii. În cazul în care nu se poate realiza simetria, amplasarea se va face de asemenea unitar, în cadrul aceluiași proiect unitar al fațadei.

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Cum le-au montat in cateva zile, asa sa le si demonteze. Pt ce se tot coiesc si , mai ales, de ce Fagadau nu le da termen scurt de demolare? Altii care gresesc, dar nu dau spagi, sunt presati de politie zilnic si amendati la greu. Aici, daca a fost mangla lui Strutinski si a lui Mazare iar nevasta primarului , Monica, este angajata lor, mucles!
2
0
Vrem un oras fara panouri publicitare
7
0
si din ce o sa traiasca elan si cu raduleasca ?
6
1
Sa vedeti ce lumina se va face in oras.
8
0

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367