Aeroportul M. Kogălniceanu, la coada clasamentului aeroporturilor din România. Ce zice Artagea!
Aeroportul M. Kogălniceanu, la coada clasamentului aeroporturilor din România. Ce zice Artagea!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDeși traficul aerian din România a început să revină la valorile înregistrate înainte de declanșarea pandemiei de COVID-19, în primele 6 luni ale anului 2023 înregistrându-se mai mulți pasageri decât aceeași perioadă de referință din anul 2019, pentru unele aeroporturi din țară lucrurile nu sunt tocmai roz. De exemplu, Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu se află pe locul 10, din 15, în topul aeroporturilor din România. Cel din Tuzla este pe ultimul loc.
Aeroporturile din România au înregistrat, în primul semestru al acestui an, un total de 11.308.892 pasageri, cu 26% mai mulți față de aceeași perioadă a anului trecut, când au fost înregistrați 8.9565.855 de pasageri.
Aeroportul Mihail Kogălniceanu
Cel mai mare trafic aerian, în primul semestru al anului 2023, a fost înregistrat pe aeroportul „Henri Coandă” din București (6.791.447 de pasageri), la polul opus aflându-se aeroportul „Delta Dunării” din Tulcea, cu doar 204 pasageri. Aeroportul „Mihail Kogălniceanu”, din Constanța, se află pe locul 10 din 15, cu 51.165 de pasageri în primele 6 luni ale anului în curs.
Traficul de pasageri pe aeroporturile din România în semestrul I, anul 2023
De ce înregistrează Aeroportul „Mihail Kogălniceanu” atât de puțini pasageri
Contactat pentru un punct de vedere, Bogdan Artagea, directorul aeroportului, a transmis faptul că problema numărului mic al pasagerilor se trage de la bazinul de colectare al acestora, dar și de la faptul că există o distanță foarte mică față de aeroportul Otopeni, aeroport care operează mult mai multe curse: „Este vorba în primul rând de bazin, care este foarte mic. Otopeni este foarte aproape și pasagerii aleg să zboare de acolo având mai multe variante. Odată cu crearea noului OMD, la care am participat și noi, colegii mei merg la târguri împreună cu OMD-ul, încercăm să aducem cât mai multe curse. Aeroportul Mihail Kogălniceanu are cele mai mici taxe din România. Noi avem discuții cu foarte multe companii aeriene, dar în afară de Otopeni, Cluj, Timișoara și Iași, celelalte aeroporturi nu au pasageri foarte mulți. Avem o strategie continuă și avem fel de fel de soluții, mai ales pentru promovarea acestor curse.”
„Împreună cu OMD, cum am făcut și cu Asociația Litoral, căutăm soluții să aducem companii. A fost bază Blue Air aici, care a funcționat un an de zile, după care s-a închis pentru că nu a avut pasageri. Atunci am avut multe curse: Atena, Roma, Milano, Paris. Suntem într-o continuă modernizare, sunt lucruri care vor atrage companii. Din păcate, până acum, am fost singuri. Odată cu crearea noului OMD nu vom mai fi sigur, posibilitățile sunt mult mai mari”, a mai adăugat Artagea.
Date despre Aeroportul „Mihail Kogălniceanu” și Compania Națională Aeroporturi București
În anul 2022, Aeroportul Internațional a înregistrat o cifră de afaceri de 37.268.368 de lei, un profit de -1.052.109 de lei, datorii de 3.920.241 de lei, cu un număr mediu al angajaților de 255.
Compania Națională Aeroporturi București a înregistrat, în anul 2022, o cifră de afaceri de 954.859.405 de lei, un profit de 303.954.378 de lei, datorii de 369.921.600 de lei, cu un număr mediu al angajaților de 1.345.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News