ALERTĂ! Un milion de marinari sunt într-o situație disperată. Se poate bloca economia mondială!
ALERTĂ! Un milion de marinari sunt într-o situație disperată. Se poate bloca economia mondială!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestMarinarii și companiile de navigație se află într-o situație fără precedent. Timp de 30 de zile a fost suspendat orice schimb de echipaj din cauza imposibilității efectuării lor, în actualul context al crizei globale provocată de Covid-19. Aproximativ un milion de marinari se confruntă cu probleme, câteva mii fiind români. Totodată, sunt purtate discuții despre problemele grave cu care se confruntă transportul maritim, prin decizia multor țări de interzicere a circulației și închiderea granițelor.
Toate sindicatele europene sub reprezentarea ETF, Federației Europene a Transportatorilor au ridicat problema majoră cu care se confruntă transporturile europene. În acest sens a fost înaintată o scrisoare către Comisarul pentru Transporturi din cadrul Comisiei Europene, Adina-Ioana Vălean.
"Transportul maritim este extrem de important, pentru că dacă acesta se blochează putem ajunge în situația blocării economiei mondiale cu tot ce înseamnă aprovizionarea de alimente, medicamente, echipamente, ș.a.m.d. Transportul maritim este coloana vertebrală a economiei mondiale. Noi avem un grup de comunicare pentru marinari și multe dintre porturi sunt blocate. Armatorii au nevoie de oameni la navă. Ei nu pot pleca, unii sunt în depășiri de contracte și fiind o situație de urgență trebuie găsite soluții de urgență.", a declarat, pentru "Replica", Ovidiu Cupșa, președintele CERONAV.
Ovidiu Cupșa
În acest sens se solicită excepții pentru navigatori de la măsurile de interzicere a circulației instituite de statele europene. Navigatorii sunt foarte importanți pentru menținerea în funcțiune a sectorului maritim și a schimburilor comerciale și de aceea repatrierea navigatorilor trebuie asigurată în deplină siguranță.
O altă problemă discutată este aceea legată de datele de valabilitate ale certificatelor de competență și a actelor de identitate a navigatorilor care aung să expire sau chiar au expirat.
"90% din marfuri au o componentă de transport naval. Pe de-o parte cererea ITF-ului este de reducere a restricțiilor, să încerce facilitarea schimburilor de echipaj și a circulației libere a echipajelor, iar cererea pe care am transmis-o secretarului general se referă la prelungirea pentru situațiile existente și viitoare de întârziere a schimburilor. Sunt marinari la navă care au plecat cu certificate cu o anumita validitate și pentru că s-au sistat schimburile, vor ajunge în situația expirării certificatelor la navă. Atunci, la un control pot fi găsiți neconformi și debarcați", a mai precizat Ovidiu Cupșa.
Sorin HULUBEI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News