Ameninţările învăţământului constănţean: învăţământ ‘la simultan’, neplata navetei, imobile revendicate
Ameninţările învăţământului constănţean: învăţământ ‘la simultan’, neplata navetei, imobile revendicate
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestConducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa vorbeşte în Planul managerial pentru perioada 2018 - 2019 despre ameninţările ce privesc învăţământul de la malul mării. În document se pomeneşte despre problemele generate de învăţământul la simultan, nedecontarea navetei profesorilor care se deplasează în unităţile de învăţământ din mediul rural, dar şi despre pierderea imbilelor revendicate de proprietari.
Printre ameninţări se numără încadrarea, cu dificultate, a unităţilor cu efective mici, din zone izolate, cu personal didactic titular sau calificat, în condiţiile în care activitatea instructiv - educativă se realizează simultan, dar şi absenteismul şi abandonul şcolar, în unele unităţi, în special din zonele şi regiunile defavorizate. Simultan înseamnă că sunt unite vârste şcolare diferite în aceeaşi clasă, adică sunt comasate clasa a V-a cu a VII-a, a VI-a cu a VIII-a. Totodată, din cauza numărului mic de elevi, din cinci clase pot fi două sau trei sau chiar una, depinde de numărul de copii pe care îi are fiecare clasă.
Cum putem evita învăţământul la simultan?
Inspectorul şcolar general Gabriela Bucovală a precizat pentru Replica de Constanţa că învaţă „la simultan” elevii din localităţile Dumbrăveni, Darabani şi Răzoare. “Avem unităţi şcolare în care din cauza numărului mic de elevi avem învăţământ simultan. La Dumbrăveni sunt 61 de copii, de la grădiniţă până la gimnaziu, în toată localitatea.
Şi la Darabani avem învăţâmânt simultan. La Darabani vă pot spune că în clasa întâi avem doar nouă elevi, iar în clasa a treia avem cinci elevi. Mai avem învăţământ simultan la Şcoala Gimanzială numărul 2 din Răzoare. Aici la clasa pregătitoare sunt cinci elevi, cinci avem şi la gimnaziu, şapte elevi sunt în clasa a treia”, a precizat Gabriela Bucovală.
Potrivit inspectorului şcolar general, de dorit este ca în aceeaşi unitate administrativă să se găsească soluţii ca elevii să înveţe în clase cu elevi de vârsta lor. “Dacă există această posibilitate, este bine ca elevii să fie transportaţi într-o altă unitate şcolară, pentru a le da şansa să înveţe în clase cu copii de vârsta lor. Din păcate, ori posibilitatea de transport nu există, ori părinţii nu doresc aceasta pentru că se opun transportului”, a menţionat Gabriela Bucovală.
“Avem colegi cărora nu li se decontează naveta”
Cum subliniam anterior, o altă ameninţare la adresa învăţământului constăţean o reprezintă şi neplata navetei cadrelor didactice. Din păcate, judeţul Constanţa încă se confruntă cu astfel de probleme. “Avem colegi cărora nu li se decontează naveta sau au întârzieri la decontarea acesteia”, a afirmat inspectorul şcolar general.
Grădiniţa ABC mutată cu forţa la “Chip şi Dale”
Cu revendicări de imobile au fost probleme chiar în municipiul Constanţa. Este vorba de grădiniţa ABC, care a fost mutată în incinta unităţii preşcolare “Chip şi Dale”, întrucât imobilul a fost revendicat de proprietar, în urmă cu doi ani. “Din bugetul local, şi aşa mic, nu se mai putea plăti chiria acelui spaţiu. Însă o soluţie a fost găsită şi sperăm pe viitor să nu ne mai confruntăm cu astfel de probleme”, a explicat Gabriela Bucovală.
Camelia MATEI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News