Aristide Dumitrache, de la CT BUS, spune că autobuzele scoase din uz vor ajunge la fier vechi
Aristide Dumitrache, de la CT BUS, spune că autobuzele scoase din uz vor ajunge la fier vechi
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestLa începutul lunii octombrie au intrat în circulație noile autobuze electrice. Cele 20 de autobuze noi, au înlocuit 15 autobuze de tip MAZ. Pe viitor urmează să mai apară pe traseu încă 21 de autobuze electrice, moment în care se vor retrage un număr procentual de MAZ-uri. Ulterior, autobuzele de tip MAZ, vot fi scoase la licitație, și cel mai probabil vor ajunge la fier vechi.
Noile autobuze electrice au intrat pe traseele din oraș pe 1 octombrie, înlocuind 15 autobuze de tip MAZ. Potrivit spuselor primarului Constanței, Vergil Chițac, până la sfârșitul anului ar mai urma să intre în circulație alte 22 de autobuze electrice, care la rândul lor, vor înlocui un număr procentual de MAZ-uri.
Contactat de către reporterii de la Replica, directorul CT BUS, Cătălin Aristide Dumitrache a explicat cum se va proceda atunci când vor mai intra pe traseu autobuzele electrice, acesta declarând: „Autobuzele vechi se retrag din circulație, nu le vom mai scoate pe traseu. Am primit 20 de autobuze electrice. Programul de transport presupune niște rezerve, circulăm zilnic cu 16 și avem 4 de rezerve. Este în Gară o rezervă, se mai încarcă câte una la echipamentul rapid, ele intră în cascadă. Își suplinesc un autobuz rolul celuilalt cât stă la încărcat. Nu mai folosim 15 autobuze MAZ vechi, din 79. Sunt foarte vechi, nu mai oferă confort. La un moment oportun, în funcție de cum vor veni celelalte, vor mai veni 21 de autobuze electrice, vom retrage un număr procentual de MAZ-uri, și în momentul în care avem mai multe, este o procedură legală, scoatere din funcțiune cu casare.”
Ce se va întâmpla cu MAZ-urile după retragerea din circulație?
Directorul CT BUS, Cătălin Aristide Dumitrache, a mai explicat ce procedură se va urma după scoaterea din circulație a MAZ-urilor, acesta declarând: „Procedura presupune să le scoți întâi la vânzare, se evaluează de către evaluator, starea tehnică vs cât ar fi pe piață. Pe piață nu mai circulă nimeni cu așa ceva, sunt EURO 3. Vor ajunge într-un final la fier vechi. Ca urmare a evaluării ele se vor vinde la prețul de piață. Un autobuz are cam 12 tone, dar nu toată greutatea înseamnă fier vechi, mai are podea, geamuri, undeva la 7 tone este fier vechi. E o procedură care se face la toți operatorii de transport public.”
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News