REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.2° Constanța Dum., 5 Mai 2024
Anul XX Nr. 6720
11.2° Constanța Duminică, 5 Mai 2024 Anul XX Nr. 6720
 

Best deal: Nissan Qashqai 1.6 dCi

Best deal: Nissan Qashqai 1.6 dCi

Replica API 17 mai 2012 | 00:00 200

Cea mai nouă variantă de motorizare pentru Nissan Qashqai este noul diesel de 1,6 litri şi 130 CP, preluat de la Renault. Până acum, Nissan Qashqai oferea două propulsoare diesel: un 1.5 dCi de 110 CP, care punea accentul pe economie şi era oferit doar cu tracţiune faţă, precum şi un potent 2.0 dCi de 2,0 litri, care beneficia atât de tracţiune integrală, cât şi de posibilitatea echipării cu o cutie de viteze automată. Distanţa dintre aceste două versiuni a fost considerată cam mare, aşa încât, dacă tot au scos francezii de la Renault pe piaţă unul dintre cele mai puternice dieseluri de cilindree mică, de ce să nu beneficieze şi Qashqai de acesta? Că doar tot Renault a furnizat şi dCi-urile de 1,5 şi 2,0 litri, care s-au dovedit perfecte pentru Qashqai. Apoi, încă din primele secunde de la plecarea de pe loc, dinamica dCi-ului de 1,6 litri este la cote mult mai bune decât te-ai aştepta de la diferenţa de putere de numai 20 CP faţă de 1.5 dCi. În regim urban, Qashqai 1.6 dCi se mişcă prompt, rămânând sesizabilă moliciunea motorului la mai puţin de 1.800-2.000 rpm, momentul motor nefiind decât satisfăcător la turaţiile foarte reduse. Însă timoneria schimbătorului este bună, aşa încât schimbarea rapidă a treptelor va rezolva doleanţele celor care se grăbesc prin aglomeraţia urbană.

Atuul lui Qashqai 1.6 dCi în regim urban se numeşte Stop&Start, adică sistemul automat de oprire/pornire a motorului. În teorie, Qashqai 1.6 dCi are un consum urban de 6,1 litri/100 km, la aceleaşi cote cu valoarea de 6,3 litri/100 km a dCi-ului de 1,5 litri. În practică, fără a menaja maşina, am obţinut cam 7,5 litri/100 km în mediul urban, ceea ce mi se pare lăudabil pentru un crossover.

Dacă în oraş Qashqai 1.6 dCi e un crossover convenabil, adevăratele avantaje ale noului propulsor se văd la drum lung, unde performanţele sunt aproape la fel de bune ca ale dCi-ului mai mare, de 2,0 litri şi 150 CP. Reprizele sunt puternice, iar acceleraţiile se desfăşoară într-o ambianţă sonoră la acelaşi nivel cu a motorului mai mare.

Practic, dCi-ul de 1,6 litri face inutil dCi-ul de 2,0 litri - motiv pentru care japonezii oferă acum motorul mai mare doar în combinaţie cu transmisia automată şi tracţiunea integrală. Qashqai-ul de 1,6 litri rămâne cu transmisia manuală, ceea ce e bine, deoarece se pretează la un condus mai dinamic, cu limitele impuse de moliciunea suspensiei (să nu uităm că, totuşi, Qashqai rămâne un crossover cu o gardă la sol mai înaltă decât a unei compacte obişnuite).

Şi în cazul traseelor extraurbane dCi-ul de 1,6 litri face o figură foarte bună în ce priveşte consumul, care se dovedeşte mai redus cu peste 1 litru/100 km decât al dCi-ului de 2,0 litri. La finalul testului, cei de la promotor au obţinut o valoare medie de 5,7 litri/100 km, mai mare cu numai o jumătate de litru la sută faţă de teorie. În plus, ori de câte ori motorul este oprit de sistemul automat Stop&Start, pe displayul din spatele volanului va apărea şi cantitatea de CO2 economisită. Adică încă o găselniţă prin care oamenii sunt dresaţi obişnuiţi să adopte un stil cât mai economic de conducere.

sursa: promotor

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212