6.4° Constanța Mar., 6 Dec. 2022
Anul XX Nr. 6204
6.4° Constanța Marți, 6 Decembrie 2022 Anul XX Nr. 6204

Când vin banii pentru elevii defavorizați la Constanța!

Victor ROTARU 29 septembrie 2022 506

Pandemia de COVID-19 a pus într-o situație destul de delicată sistemul educațional din România. Odată cu instaurarea stării de urgență la nivel național, toate unitățile de învățământ au fost nevoite să își desfășoare activitatea didactică în sistem online. Realitatea a fost crudă, întrucât mai mulți elevi nu dispuneau de tehnologia necesară pentru a putea participa la cursurile online.  Care este situația astăzi, la Constanța?!

Pandemia de COVID-19 a arătat adevărata față a sistemul educațional din România, un sistem învechit, cel puțin la nivel de tehnologia de care dispun unitățile de învățământ dar și în particula, copiii acasă. În perioada în care cursurile s-au desfășurat în sistem online, mai mulți copiii din cauza lipsei de echipament, nu au putut participa la cursuri, astfel au avut de pierdut foarte multe informații necesare dezvoltării culturale.

Cu toate că pandemia de COVID-19 nu ne mai dă bătăi de cap, necesitatea tehnologizării sistemului de învățământ încă a rămas. Ministerul Educației a demarat un proiect care prevede achiziționarea de tablete și laptopuri pentru copii pentru o mai bună desfășurare a activității școlare atât în sistem fizic, dar și în eventualitatea desfășurării pe viitor a cursurilor online. „Aceste măsuri vizează interesul strategic național acela de a asigura în bune condiții desfășurarea activităților didactice în contextul crizei pandemice create de coronavirusul SARS-CoV-2 care nu a fost încă eradicat”, se arată în proiect.

VIVO - Ad.
VIVO - Ad.

Cum ajută Primăria Constanța elevii?

Contactat de către reporterii de la Replica de Constanța, un reprezentant al primăriei Constanța a declarat: ”Există un proiect prin POC, care a fost deja aprobat, dar se așteaptă finanțarea.

În cadrul programului POC (Programul Operațional Competitivitate) se arată următoarele: ”Prioritatea POC în acest sens este de a susține sistemul de educație prin utilizarea unei varietăți de instrumente care deschid noi posibilităţi în sala de clasă și permit adaptarea procesului de învăţământ la nevoile fiecărui elev, oferind astfel competenţele digitale necesare pentru a activa în mod eficient și semnificativ într-o economie bazată pe cunoaştere. Un rol important, în acest sens, va fi deţinut de implementarea Bibliotecii Școlare Virtuale și a Platformei Școlare de e-learning, definite prin Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, și aflate în gestiunea MEN.

În contextul închiderii școlilor, au fost create diferite forme de educație online și resurse educaționale. În timp ce instituțiile de învățământ terțiar sunt în mare parte obișnuite să ofere cursuri online și au o bancă bogată de materiale online, acest lucru este mai puțin sistematic adevărat în învățământul primar și secundar. Astfel, este nevoie de finanțare suplimentară pentru a digitaliza procesul național de învățare, care va crea premisele procesului educațional on-line și va răspunde provocării pandemiei de COVID-19.”, se mai arată în programul POC.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Ti-a placut articolul?

COMENTARII

REPLICA

LOTO

6/49
362723143843
5/49
32410352725
joker
8194117188