REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.4° Constanța Sâm., 4 Mai 2024
Anul XX Nr. 6719
15.4° Constanța Sâmbătă, 4 Mai 2024 Anul XX Nr. 6719
 

CNADR anunță: podurile de peste Dunăre de pe Autostrada Soarelui vor fi reabilitate!

CNADR anunță: podurile de peste Dunăre de pe Autostrada Soarelui vor fi reabilitate!

Replica API 18 august 2018 | 00:00 258

În contextul prăbușirii podului din Italia

În contextul prăbușirii podului din Italia

În Italia, Guvernul a declarat zi de doliu național, sâmbătă, pentru cei uciși în tragedia de la Genova, unde au murit zeci de persoane în urma prăbușirii unui pod rutier.

În acest context, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a ieșit, joi, 14 august, în spațiul public cu un comunicat prin care subliniază că „podurile din România NU sunt în pericol să se prăbușeacă!”. Potrivit acestora, din totalul de 4250 de poduri, aflate pe rețeaua de drumuri naționale din România, 37 sunt în clasa tehnică 5, dar sunt monitorizate constant, „iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale”. Alte 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4.

„Nici unul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii și devierii circulației pe alte rute. Potrivit normativelor în vigoare, revizia podurilor se face la intervale de șase luni, dar și mai devreme, dacă situația o cere. Această revizie este efectuată de echipe de specialiști ai CNAIR, iar rezultatele sunt înscrise într-un raport privind starea generală a infrastructurii rutiere din România. Tot potrivit normativelor, atunci când la revizie se constată că există degradări mai complexe, se comandă, pe bază de contract, o expertiză tehnică efectuată de experți privați. Pentru nu se creea confuzii trebuie să precizăm că intervalul pentru lucrări de întreținere periodică este cuprins între 10 și 15 ani iar intervalul pentru reabilitarea sau reparația capitală este cuprins 35-50 ani, în funcție de evaluările tehnice”, au precizat reprezentanții CNADR.

Reabilitarea podurilor este cuprinsă în programele de reabilitare a unor sectore de drum mai extinse, au mai arătat reprezentanții companiei, exemplificând cu podul care traversează râul Argeș, în zona localității Adunații Copăceni, care face parte din contractul de reabilitare a DN5, dar și al podurilor aflate pe traseul DN73, sector de drum aflat de asemenea în reabilitare.

În schimb, în alte situații, precum este cazul podurilor dunărene de pe Autostrada Soarelui, se lansează programe individuale de reabilitare a podurilor, „pentru care contractele de lucrări urmează să fie lansate în scurt timp, în licitație publică”.

„Trebuie menționat că inclusiv faptul că nu a fost nevoie de contractarea unor expertize pentru perioade lungi de timp, demonstrează că situația podurilor din Romania nu se află în situație gravă, iar problemele apărute pot fi tinute sub control prin activități de reparație curentă”, au mai subliniat reprezentanții CNADR.

F.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
ar fi recomandat sa va abtineti,podul lui saligni daca la momentul constructiei celui nou nu ar fi fost deranjat la fundatie,stalpii de stejar batuti sub picior,ar fi functionat normal si in ziua de azi,ca si la italieni,probabil di vina sunt cei care au facut reparatiile din 2016,drept dovada podul de la agigea,timp de 6 ani jidovii austrieci nu au facut decat sa traga niste prezervative pe cabluri
0
0
@bore : futu-te-n gat de pesedeu jegos ! Sa-ti iau neamu si muianu-n pula ! Muie pesede,muie dragnea !!! Cu cacat mult !!!
1
0
Parca Ciolos a dat cu pixul sa se taie 40% din caile ferate in scurtul timp cat a murdarit scaunul de premier. O sa taie toate podurile,asa ca sa nu mai fie pericol de prabusire si hastagii de azi vor fi multumiti,la fel si sifonierul cu ochi Iohannis.
0
3
in 2050 vor termina reabilitarile cand nepotii si stranepotii lichelelor actuale isi vor trai vietile de parazit pe asa numitele renovari de poduri
3
1
podul de la agigea se reabiliteaza de vreo 7 anisori,si nu-i gata,asta de la fetesti,cernavoda basca vadu oii ,giurgiu,doar Dumnezeu sa la vada termenul de finalizare,in schimb popartanii termina hangarul neamului de hoti in noiembrie,clopote cu nume de ctitor al lui daniel securistul si muiepesede
7
1
lasa ca vine ciolos si le reabiliteaza pe toate
1
3
noapate pe pod !!!!! luupii tata...
3
1
Deabia asteptau pesedeii o astfel de paleasca. Cum,sa-i fortezi sa reabiliteze ceva ? Pai acum sa vezi hotii ! Studii peste studii de fezabilitate,apoi o vopsea si gata. Daca se darama e din cauza ploii si a diasporei ! Muie dragnea,muie pesede !
9
3
Dupa 28 de ani trebuia sa cada un alt pod sa le renovam! Rusine baaa, cand treceti spre mare nu vedeti capodoperele lui Saligny si ale comunismului ca sunt deplorabile! Ministrii de 2 lei! Nici macar luminate. Huuuuuuaaaaaa
14
0
Sa ne asteptam la 7 ani de reabilitare
7
0
adica vor fi stricate! in 10-15 ani or sa fie gata stricate!
6
0

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272