Constanţa nu are staţii de încărcare finanţate de stat pentru maşini electrice, deşi AFM se roagă să-i dea bani
Constanţa nu are staţii de încărcare finanţate de stat pentru maşini electrice, deşi AFM se roagă să-i dea bani
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDezinteres la malul mării
Dezinteres la malul mării
sursa foto Green Report
Constanţa nu va avea în viitorul apropiat nicio staţie de încărcare pentru maşini electrice finanţată din fonduri publice, deşi Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) mai că se roagă de autorităţile şi agenţii economici de la malul mării să le dea banii. La sfârşitul anului 2018, AFM a aprobat proiectele a doar 5 solicitanţi din toată ţara, din care unul singur este primărie. În schimb, administraţia de mediu a respins proiectele a 3 solicitanţi privaţi din Constanţa.
AFM a anunţat ieri că sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare în cadrul Programului prin care pot fi construite staţii de reîncărcare pentru vehiculele electrice în municipiile reşedinţe de judeţ se prelungeşte până pe data de 29 martie 2019. Solicitanţii eligibili în Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic, sunt unităţile administrativ-teritoriale reşedinţe de judeţ şi Municipiul Bucureşti, iar suma alocată sesiunii de finanţare este de 92 milioane lei. Programul privind construcţia de staţii de reîncărcare pentru vehiculele electrice în municipiile reşedinţe de judeţ a fost demarat pe 18 octombrie 2018.
Câţi bani oferă statul
Potrivit AFM, în cadrul sesiunii deschise în perioada 15 septembrie – 15 noiembrie 2016 a fost solicitată finanțare pentru instalarea a aproximativ 260 de stații, 9 solicitanți fiind unități administrativ-teritoriale, iar 39 persoane juridice de drept privat, valoarea totală solicitata fiind de 15.234.201,60 lei.
Beneficiari pot fi unităţile administrativ-teritoriale, inclusiv subdiviziunea administrativ-teritorială a municipiului, care are un număr mai mare de 50.000 de locuitori; instituţiile publice care au sediul sau structuri funcţionale pe raza unităţilor administrativ-teritoriale prevăzute la lit. a); operatorii economici care au sediul social sau puncte de lucru pe raza unităţilor administrativ-teritoriale prevăzute la lit. a), precum şi operatorii economici care au sediul social sau puncte de lucru cu acces direct la autostrăzi, drumuri europene şi drumuri naţionale. Finanţarea se acordă în cadrul unei sesiuni până la 900.000 lei per solicitant, reprezentând până la 80% din cheltuielile eligibile.
Astfel, suma maximă finanţată de Autoritate va fi: 11.250 lei pentru o staţie de reîncărcare cu putere normală; 157.500 lei pentru o staţie de reîncărcare cu putere înaltă în curent continuu; 13.500 lei pentru o staţie de reîncărcare cu putere înaltă în curent alternativ.
Tuzla nu poate avea staţie pentru că e prea mică
La această dată, AFM a aprobat finanţarea pentru doar 5 staţii de încărcare a maşinilor electrice în toată ţara: MCM Petrol SRL (157.500 lei pentru o staţie în judeţul Buzău), Cybernet Auto Center SRL (38.130 lei pentru 4 staţii în judeţul Bacău), Next Automobile SRL (13.410 lei pentru o staţie în Argeş), Tester Grup SRL (122.225,11 lei pentru o staţie în Iaşi) şi Municipiul Târgovişte (630.000 lei pentru 4 staţii în oraş).
În schimb, AFM a respins 44 de proiecte din toată ţara, din cauza erorilor din dosarele înaintate de solicitanţi. Astfel, Administraţia de mediu a respins proiectul depus de Aurora Mamaia SRL din Constanţa, cu următorul motiv: “În cererea de finanțare există neconcordanțe: Valoarea totală a proiectului nu corespunde cu valorile din tabelul cu cheltuieli din cererea de finanţare”.
De asemenea, AFM a respins cererea de finanţare depusă de Euro Vial Lightning SRL Constanţa, întrucât „în exemplarul documentației depuse în copie paginile 7,8,9,10,11,23,24,25,26, nu corespund cu exemplarul original”, dar şi proiectul depus de Regional Air Services SRL din Tuzla, deoarece „comuna Tuzla unde are sediul solicitantul și unde se implementează proiectul nu înregistrează peste 50000 de locuitori, prin urmare nu sunt respectate criteriile prevăzute la art. 9 al. (1) din Ghidul de finanțare”.
R.C.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News