Constanţa plăteşte 9,5 milioane de lei pentru sistemul de bike-sharing. Care e suma la Cluj Napoca!
Constanţa plăteşte 9,5 milioane de lei pentru sistemul de bike-sharing. Care e suma la Cluj Napoca!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestContract pe 2 ani
Contract pe 2 ani
foto: Adevarul
Primăria Constanţa va plăti peste 9,5 milioane de lei pentru sistemul de bike-sharing din oraş, în urma unei licitaţii câştigate de o firmă din Braşov fără niciun angajat. Administratora a asigurat, printr-o altă societate, şi reţeaua de bike-sharing din Cluj Napoca, dar experienţa de aici a fost una neplăcută pentru ambele părţi. Municipalitatea ardeleană a fost obligată de instanţă să achite firmei sute de mii de lei, după ce a refuzat să mai plătească serviciile prestate de aceasta, considerându-le prea scumpe.
Primăria Constanţa a atribuit pe 12 februarie 2019 un contract privind reţeaua de bike-sharing din oraş, în urma unei licitaţii deschise pe 4 octombrie 2018. Potrivit documentaţiei de atribuire, „serviciul constă în asigurarea functionalităţii, operarea şi mentenanţa sistemului de bike-sharing aferent proiectului european “Black Sea Bike -Diversification of the tourism services în Constanta – Balchik cross border region by bike - BSB”. Acesta cuprinde în momentul de faţă o reţea de 24 de staţii de biciclete şi un număr de 390 de biciclete cu rol de mijloace de transport, cât şi o modalitate de petrecere a timpului liber. Această reţea acoperă şi conectează zonele importante ale Constanţei şi staţiunii Mamaia”. Contractul este valabil 24 de luni şi a fost câştigat de singura firmă înscrisă la licitaţie, CSV Infratech SRL din Braşov, care va primi pentru serviciile sale 9.528.416,16 lei, fără TVA. Cu TVA, valoarea contractului depăşeşte 2,5 milioane de euro. Proiectul de bike-sharing din Constanţa a fost iniţiat în mai 2013 şi trebuia finalizat până în noiembrie 2016, dar a tot fost blocat. Între timp, reţeaua de bike-sharing din Balcic are deja 100 de biciclete pe traseu, spre satisfacţia turiştilor şi a locuitorilor.
Sistemul de bike-sharing din Constanţa, de trei ori mai scump ca în Cluj Napoca, unde reţeaua are cu 150 de biciclete mai mult
CSV Infratech SRL a fost înfiinţată în 2016 şi are ca domeniu de activitate realizarea softului la comandă. Firma a raportat pentru anul 2017 o cifră de afaceri neglijabilă, de 3.445 lei şi un profit net de 1.401 lei, fără niciun angajat. CSV Infratech SRL este deţinută de asociaţii Bogdan Eugen Tăut şi Emil Alexandru Belenyi şi administrată de Roxana Elena Blăgoi. Aceasta din urmă este administrator şi la Wind Technologies SRL, tot din Braşov, specializată, de asemenea, în realizarea softului la comandă. Firma a câştigat în decembrie 2014 licitaţia pentru întreţinerea sistemului de bike-sharing din Cluj Napoca, în valoare de 7,2 milioane de lei, care presupunea gestionarea, repararea şi întreţinerea a 540 de biciclete pe o perioadă de patru ani. Foarte interesant în acest caz este faptul că Primăria Constanţa a plătit acum de aproape trei ori mai mult pentru aceste servicii, deşi are mult mai puţine biciclete decât Cluj Napoca. Cu toate acestea, primăria clujeană a considerat serviciile firmei conduse de Roxana Elena Blăgoi mult prea scumpe, motiv pentru a refuzat să o mai plătească. În iunie 2017, femeia de afaceri care asigură acum şi sistemul de bike-sharing din Constanţa a câştigat însă în instanţă o hotărâre judecătorească definitivă care a obligat Primăria Cluj Napoca să-i achite 308.655 lei.
R.C.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News