Constănțeni, verificați-vă cardurile! Hackerii dau din nou lovitura
Constănțeni, verificați-vă cardurile! Hackerii dau din nou lovitura
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn timp ce unii muncesc zilnic, 8-10 ore pe zi ca să-și asigure traiul de zi cu zi, alții pierd o groază de timp gândind cum să fure bani. Iar tehnologia le vine în ajutor și, cu un singur click pe internt, te ușurează de bani. Hoții profită de neatenția celor care nu se pricep la noile tehnologii și-ți pot afla foarte ușor datele de pe card, accesând contul bancar, efectuând, astfel, fel și fel de tranzacții în beneficiul lor. Procedeul are loc mai ales în preajma sărbătorilor, cu gândul că românii și-au pus un ban deoparte pentru cadouri și alte cheltuieli specifice perioadei. Un constănțean s-a trezit miercuri, 18 decembrie, fără 300 de lei în contul deschis la banca UniCredit. A aflat întâmplător că s-au efectuat două tranzacții, cu o zi în urmă, a câte 150 lei fiecare.
Cea mai des întâlnită metodă a escrocilor care este skimming-ul, o metodă de furt care constă în instalarea unor dispozitive ilegale la bancomate (ATM-uri) sau POS-uri (aparatele acelea de la casierii, unde plătești cumpărăturile). Cu acele dispozitive, sunt copiate datele de pe benzile magnetice ale cărţilor de credit care, ulterior, pot fi folosite pentru inscripţionarea unor noi carduri, cu care se fac extrageri de numerar din contul tău. Constănțeanul a rămas fără bani la doar o zi după ce și-a verificat cardul de salariu la ATM-ul de pe strada Caraiman. Tranzacția s-a efectuat online, către o firmă din Cipru. Banii nu-i va primi prea curând înapoi, după cum a fost anunțat de la bancă. ”Am mers la bancă cu o problemă. Funcționara m-a înștiințat că am efectuat ieri două tranzacții, a câte 150 de lei. I-am spus că nu am accesat contul și n-am făcut nicio tranzacție. În urmă cu două zeli am mers la un bancomat de pe Caraiman și am verificat dacă mi-a intrat salariul. Nu intrase. Atunci m-a înștiințat că mi-a fost clonat cardul. Am făcut o cerere de renunțare a tranzacției care a și fost blocată imediat, am închis contul și am fost înștiințat că banii o să mi-i recuperez, probabil, într-o lună”, a declarat, pentru Replica, C.P. Reprezentanții UniCredit Bank ridică din umeri și au precizat, pentru Replica, că al lor client trebuie să aștepte să primească răspuns la solicitarea de respingere a tranzacției pe care a făcut-o. Răspunsul poate veni în maxim o lună de zile. Bărbatul va face plângere la poliție.
Reamintim faptul că, tot înainte de sărbători, un pensionar din Constanța a aflat că i-a fost golit contul bancar pe care-l avea deschis la banca Raiffeisen. Însă banii nu i-a mai recuperat, deoarece nu a semnalat problema, în termen de 30 de zile de la efectuarea tranzacției. Banii fuseseră luați în preajma Crăciunului din 2018, iar el a aflat că a fost furat câteva luni mai târziu, în preajma sărbătorilor pascale.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News