De ce plătesc proprietarii de mașini hibride taxe mai mari de la 1 ianuarie 2026
De ce plătesc proprietarii de mașini hibride taxe mai mari de la 1 ianuarie 2026
Facebook Instagram X Whatsapp Linkedin Pinterest1 ianuarie 2026 a venit cu „cadoul“ mult așteptat din partea premierului Ilie Bolojan: majorarea taxelor și impozitelor locale. Și unii chiar au resimțit în buzunare mâna aspră a lui Ilie Bolojan pentru că ajunși la ghișeele Serviciilor de Taxe și Impozite, au realizat că majorările de 70% anunțate oficial sunt false. Asta pentru că în foarte multe cazuri noile valori ale taxelor și impozitelor au fost și de peste 2 ori mai mari. Proprietarii de mașini hibride s-au trezit că anul acesta au de plătit sume consistente la buget. La fel de consistente au fost și sumele pe care ar trebui să le plătească cei ale căror proprietăți au evaluarea expirată și sunt trecute în categoria clădirilor nerezidențiale.
Serviciile de Taxe și Impozite din Constanța au fost luate cu asalt la început de an, pe de o parte de cei care își plătesc în mod regulat dările către buget, și pe de altă parte de cei care erau curioși să vadă cu cât le-au crescut taxele în acest an.
Taxa pe clădiri și terenuri, mai mare cu până la 70 %
În ceea ce privește creșterea de 70% pentru clădiri și terenuri, aceasta s-a aplicat unitar pentru toată lumea. Diferențe foarte mari au apărut la cei care desfășoară activități economice la adresele de domiciliu. Pentru cei care au la adresele de domiciliu înregistrate firme dar nu desfășoară activități taxele au rămas la fel în sensul că s-a aplicat doar majorarea de 70%.
Mașinile hibride plătesc impozit integral
O altă categorie de persoane care a descoperit că are sume astronomice de dat la bugetul local sunt cei care desfășoară activități economice la adresele de domiciliu dar a căror evaluare a expirat. În acest caz cota de impozitare se schimbă radical, motiv pentru care sumele datorate sunt foarte mari.
O altă categorie de persoane care începând de la 1 ianuarie 2026 vor plăti semnificativ mai mulți bani la bugetul local sunt proprietarii de mașini hibride. Dacă în anul 2025 la Constanța aceștia aveau o scutire la impozit de 50%, anul acesta plătesc suma întreagă.
Potrivit modificărilor aduse de Guvern Codului Fiscal, singurele mașini hibride care pot beneficia de o reducere la plata impozitului de până la 30% sunt cele ale căror emisii de CO2 sunt de sub 50 g/km. Și cum acest mașini sunt foarte puține, proprietarii de mașini hibride plătesc practic impozitul integral, potrivit noilor norme adoptate de Guvern.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
13.8° Constanța 









.jpeg_t.jpeg)




.jpg_t.jpg)