rss

Anul XVI Nr. 3830 (3881), 3 august
Categorii
CLICK AICI pentru varianta WEB

De ce se produc accidente feroviare în zona I.C. Brătianu: Grup Feroviar Român NU ARE personal calificat pentru asigurarea mentenanței!

În ultimii ani, pe zona Palas-Constanţa Mărfuri, aflat pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CF Constanța, s-au înregistrat mai multe accidente feroviare, cel mai recent având loc pe 22 septembrie. Specialiștii, în urma investigațiilor producerii accidentelor, au constatat că acestea s-au produs din neasigurarea, de către SC Grup Feroviar Român S.A (GFR), gestionarul de infrastructură feroviară, a numărului necesar de personal feroviar de specialitate pentru realizarea activităţii de întreţinere a căii reprezintă o deficienţă la nivel de organizaţie. Această deficienţă a condus în timp la supraîncărcarea cu sarcini de lucru a personalului existent şi la imposibilitatea realizării activităţii de mentenanţă a infrastructurii căii. În plus, absenţa procedurii activităţii de întreţinere a căii conform normelor de bune practici a contribuit la crearea condiţiilor de apariţie a accidentelor feroviare.

Anul trecut a avut loc un accident feroviar destul de grav pe zona Palas-Constanța Mărfuri, stație aflată pe secția neinteroperabilă Palas-Cap Midia, pe unde nu circulă trenuri de călători, administrată de gestionarul privat de infrastructură GFR. Pe 18 martie 2018, două vagoane au deraiat de pe șine și s-au răsturant, tot în zona podului care traversează bulevardul I.C.Brătianu. Cele două vagoane făceau parte dintre-o garnitură feroviară de marfă. Acestea s-au răsturnat pe podul care traversează această zonă populată a Constanţei, cartierul Brătianu şi Bulevardul I.C.Brătianu, fără a provoca victime. Pe Bulevardul I.C.Brătianu, bucăţi din terașament s-au desprins de pe pod şi au căzut pe carosabil şi pe trotuar. În urma producerii acestui accident suprastructura căii a fost afectată pe o distanță de aproximativ 160 m. Directorul General AGIFER a decis imediat deschiderea unei acțiuni de investigare cu privire la producerea accidentului și pentru depistarea cauzei ce a condus la producerea lui.

Replica de Constanța a intrat în posesia raportulului Agenției de Investigare Feroviară Română, raport care a stabilit cine este vinovat pentru producerea accidentului. Concluzia? SC Grup Feroviar Român S.A. Cauza directă a producerii acestui accident o constituie escaladarea flancului activ al ciupercii șinei de pe firul exterior al curbei de către roata atacantă (situată pe partea dreaptă în sensul de mers al trenului) de la vagonul nr.33877916958-4 ca urmare a creșterii raportului dintre forţa conducătoare și sarcina ce acţiona pe această roată, depăşindu-se astfel limita de stabilitate la deraiere. Creșterea raportului dintre forţa conducătoare și sarcina ce acţiona pe roata atacantă s-a produs în condițiile descărcării puternice de sarcină a roții din partea dreaptă a osiei conducătoare și a creșterii forței laterale (de ghidare) pe această roată. Factorii care au contribuit: Starea tehnică necorespunzătoare a căii generată de defecte la ecartament, nivel transversal și direcția căii în curbă. Pe parcursul investigării accidentului feroviar s-a constatat că fapt SC Grup Feroviar Român S.A. nu are personal calificat pentru asigurarea mentenanței infrastructurii feroviare subdimensionat, față de prevederile Instrucției pentru întreținerea liniilor feroviare nr.300/1982.

Astfel, cauza primară a accidentului o constituie neaplicarea prevederilor procedurii de sistem „definirea clară a sarcinilor legate de siguranța și delegarea lor personalului cu competențe adecvate”. Adică, să utilizeze în funcțiile cu responsabilități în siguranța pe calea ferată numai personal care corespunde din punct de vedere profesional și pentru care există avize medicale și avize psihologice, de aptitudine, aflate în termen de valabilitate parte a sistemului de 6 management al siguranței S.C. Grup Feroviar Român SA, referitoare la utilizarea de personal neautorizat pentru practicarea funcțiilor de șef de district și șef de echipă, în cazul Districtului de Linii Năvodari din cadrul S.C. Grup Feroviar Român SAparte a sistemului de 6 management al siguranței S.C. Grup Feroviar Român SA, referitoare la utilizarea de personal neautorizat pentru practicarea funcțiilor de șef de district și șef de echipă, în cazul Districtului de Linii Năvodari din cadrul S.C. Grup Feroviar Român SA, după cum se arată în raport. Ultimul control efectuat, de către personal cu atribuții de control din la districtul de linii Năvodari a fost în perioada 27.01.201701.02.2017, iar ultimele reparații au fost făcure în 2001.

SC GFR nu are personal calificat pentru asigurarea mentenanței liniilor feroviare, fapt pentru care se produc accidente

Pe parcursul investigării accidentului feroviar s-a constatat că societatea nu are personal calificat pentru asigurarea mentenanței infrastructurii feroviare subdimensionat, față de prevederile Instrucției pentru întreținerea liniilor feroviare nr.300/1982. În consecință, din cauza acestui fapt SC Grup Feroviar Român S.A. nu poate să se încadreze în prevederile ”Instrucției nr.305– privind fixarea termenelor și a ordinei în care trebuie efectuate reviziile căii” ediția 1977 referitoare la respectarea termenelor de revizie tehnică a căii, deoarece pentru funcția șef district și șef echipă nu are personal autorizat pentru exercitarea acestor funcții. La data producerii accidentului feroviar, SC Grup Feroviar Român S.A. asigura revizia tehnică a căii cu un picher și 7 revizori de cale. Conform prevederilor Instrucției nr.305/1997 revizia chenzinală a căii se realizează în comisie compusă din șef district, șef echipă și revizor de cale. ”În condițiile în care acest gestionar de infrastructură feroviară neinteroperabilă trebuie să asigure mentenanța infrastructurii (inclusiv revizia tehnică pe jos a căii) pentru cei 87,078 km linie desfășurată și 175 schimbătoare de cale, un singur șef de district (a cărui activitate este asigurată de un picher), este cert că o singură persoană nu poate parcurge pe jos de două ori pe lună (pentru efectuarea reviziilor chenzinale) această distanță și, să coordoneze și să participe la activitățile de mentenanță. De asemenea analiza numărului de personal muncitor a scos în evidență că pentru realizarea mentenanței infrastructurii feroviare, acest gestionar de infrastructură feroviară dispune pentru districtul de linii Năvodari (pe raza căruia s-a produs accidentul) de un număr de 13 muncitori față de un număr de 49 muncitori cât rezultă din dimensionarea activității acestui district. Comisia de investigare concluzionează că neasigurarea numărului de personal necesar realizării lucrărilor de mentenanță a infrastructurii feroviare reprezintă un pericol pentru siguranța feroviară, cu atât mai mult cu cât gestionarul de infrastructură feroviară nu a identificat soluții pentru eliminarea deficitului de personal. Precizăm că prezentul raport este al IV-lea în care AGIFER a constatat și consemnat acest aspect. Având în vedere factorii care au contribuit la producerea accidentului, factori care au la bază cauze subiacente ce reprezintă abateri de la codurile de practică, precum și faptul că, supravegherea operatorilor economici din sistemul de transport feroviar este atribuția Autorității de Siguranță Feroviară Română – ASFR, comisia de investigare recomandă ca ASFR să analizeze dacă gestionarul de infrastructură feroviară SC Grup Feroviar Român SA mai îndeplinește condițiile care au stat la baza emiterii autorizațiilor de siguranță de tip A și de tip B, pentru secția de circulație neinteroperabilă Palas – Năvodari”, se maia rată în raport.

Evenimente anterioare cu caracter similar

Pe distanţa Palas-Constanţa Mărfuri în anul 2014 s-au înregistrat două accidente feroviare pe podul IPMC pe care s-a produs accidentul feroviar astfel: la data de 10.03.2014, ora 12:15, la km 1+200, s-a produs deraierea unui tren. În acest caz, starea tehnică a suprastructurii căii a influențat producerea deraierii, datorită defectelor nivelului căii înregistrate pe curba de racordare dintre curba circulară şi aliniamentul adiacent.

La data de 14.03.2014, ora 12:50, la km 0+950, s-a produs deraierea de prima osie în sensul de mers a drezinei DCL 007 (aparţinând CNCFR „CFR” SA). În acest caz, starea tehnică a suprastructurii liniilor a fost unul dintre factorii care au influențat producerea deraierii, au stabilit specialiștii, din cauza defectelor nivelului căii înregistrate în zona joantei aflată pe curba parabolică de racordare dintre curba circulară şi aliniamentul adiacent.

La data de 14.09.2017, la ora 15:27, pe secția de circulație neinteroperabilă (gestionată de SC GFR SA) Capu Midia – Dorobanţu (linie dublă neelectrificată), în stația CF Capu Midia, la expedierea trenului de marfă nr.80464 (aparţinând SC GFR SA) de la linia 1, tren compus din 39 vagoane, s-a produs deraierea de un boghiu (al 2-lea in sensul de mers) al celui deal 31-lea. Cu ocazia investigării accidentului de cale ferată s-au constatat următoarele: la data producerii accidentului SC Grup Feroviar Român SA avea postul de șef secție desființat, postul de șef serviciu linii vacant (ambele posturi de la data de 01.07.2017). Șeful de district linii era în ultima săptămână de preaviz (deoarece își dădu-se demisia) și postul de șef echipă linii era vacant. SC GFR SA are implementat sistemul de management al siguranței, dar din cauza lipsei personalului de conducere, ultima verificare a districtului de linii Năvodari a fost efectuată în perioada 27.01.2017 – 01.02.2017, în urma căreia s-a încheiat nota de constatare cu în care se menționează că „traversele de lemn prezintă degradări ale materialului în zona de fixare a șinei, afectează zona de prindere a șinei, crăpături longitudinale”. Cu ocazia acestor acțiuni a fost constatat faptul că este utilizat în funcții SC personal neautorizat.

Cele mai recente accidente

Și pe 30 iunie, o locomotivă care tracta un tren de marfă cu 40 de vagoane tip cisternă, goale, a deraiat din cauze tehnice, înz ona KM 1+200 m. Îna prilie 2019, un tren de marfă cu 34 vagoane pline cu cos a deraiat la Lumina, lângă Năvodari, în timp ce la Constanța, lua foc o locomotivă electrică staționată lângă Grupa Tehnică a CFR Călători. Pe 27 august, o locomotivă a deraiat pe podul ce traversdează bulevardul IC Brătianu. Nu au fost victime nici atunci. Și, ca să nu uităm de evenimentul de duminică, 22 septembrie, când un vagon plinc u cisternă a deraiat în aceeași zonă.

Proprietarul Grup Feroviar Român (GFR) este Gruia Stoica, trimis în judecată în 2014 pentru trafic de influență.

Mirela PASCAL

Vezi şi:

https://www.replicaonline.ro/pericol-de-explozie-un-vagon-plin-cu-combustibil-a-deraiat-de-pe-sine-pe-podul-i-c-bratianu-a-treia-oara-in-ultimele-3-luni-403538/

marţi, 24 septembrie 20191489
Comentarii

03GoGu(24 sep 14:04)
daca nu se dadeau ajutoare cu nemiluita si pentru toti, acum avea cine sa munceasca...
04cezara(24 sep 13:42)
alo, directorasii si ministerele, nu se sesizeaza nimeni?
04simplu(24 sep 09:26)
daca nu se verifiac SA NU MAI CIRCULE ca este pericol
08Iaute l si pe asta de la 6.50(24 sep 08:47)
Cumetre citeste articolul.este vb despre un vagon de marfa.tu si cu veorica ce mai stiti limba romana."cine nu i convine"ptiu fmm de analfabet.CUI NU I CONVINE distrusule.doaaamneeeeeee ai dat net si functii la toti analfabetii si
91Liniste(24 sep 06:50)
Ssssss Ciocu mic Sssss Cine nu-i convine sa mearga cu masina saracilor ......
mai mult...Replica
3 aug 12:00ReplicaDETALII de la FLAGRANTUL DNA Constanța: FALSUL PROCUROR, implicat în ACCIDENTE!

Un bărbat a fost prins în flagrant de către procurorii DNA Constanța, în zona fostului magazin Antoniadis (acum...1724

3 aug 11:02ReplicaTÂNĂRUL care A MURIT la MANGALIA este un cunoscut INSTRUMENTIST!7540
3 aug 09:51ReplicaConstantin FRĂŢILĂ, în locul lui FERCALĂ la conducerea ARO Palace Braşov2152
3 aug 08:19ReplicaViceprimarul Dumitru BABU a ajuns la mâna PROCURORILOR

În urmă cu aproape 2 luni de zile, viceprimarul Dumitru Babu, era implicat într-un scandal. Acesta a fost acuzat de o...3258

3 aug 00:49ReplicaDROGAŢII şi-au făcut CUIB în Parcul de la Gară. VIDEO1468
3 aug 00:34ReplicaBOSNIACUL ACUZAT de CRIME de RĂZBOI, care locuiește în Constanța, NU VA FI EXTRĂDAT!1187
3 aug 00:50ReplicaVEDETELE au făcut VALURI pe LITORAL

Zeci de vedete şi influenceri din România au petrecut în acest weekend pe litoralul românesc. Printre ele, s-au...2048

3 aug 00:00ReplicaPNŢCD i-a dat ŢEAPĂ fostului consilier local Vasile Roşu931
3 aug 01:02ReplicaSPARGERI pe BANDĂ RULANTĂ la locuinţe, frizerii și magazine!1667
3 aug 00:16ReplicaCâţi PREFECŢI a avut CONSTANȚA în ultimii 30 de ANI!

Au trecut 142 de ani de când, la Constanța, s-a instalat primul prefect. Între anii 1878 și 1949, judeţul a avut 50...980

3 aug 00:00ReplicaMEDICUL Gonţ RĂMÂNE cu CHIRIA TRIPLATĂ de RAEDPP846
3 aug 00:00ReplicaFostul primar URDEA, OBLIGAT să plătească 250.000 lei Primăriei Limanu695
Vremea
26.2°25.5° - 26.2° luni, 3 august 2020
ConstanțaUmiditate: 42%
Vânt: 5.35 m/s
Presiune: 1015 milibari

Loto
6/494925283848
5/405613153827
joker122227424313
Horoscop
mai mult...SPSportRT
3 aug 00:00SportFC Voluntari vs Dinamo 1-2 / Gură de aer pentru câini

Formaţia Dinamo a învins, duminică seară, în deplasare, cu scorul de 2-1 (1-0), echipa FC Voluntari, într-un meci...339

3 aug 00:00SportCîrstea, Begu şi Ţig, pe tabloul principal la Palermo (WTA); Ruse şi Paar, victorioase în calificări

Trei jucătoare române de tenis, Sorana Cîrstea, Irina Begu şi Patricia Ţig, au intrat direct pe tabloul principal...322

3 aug 00:00SportFiorentina a încheiat sezonul cu o victorie, scor 3-1 în deplasare cu Spal

Formaţia Fiorentina a învins, duminică seară, în deplasare, cu scorul de 3-1, echipa Spal, în ultima etapă a...268

3 aug 00:00SportUTA Arad şi FC Argeş au promovat în Liga I, iar CS Mioveni va juca la baraj - FC Argeş promovează datorită unui gol al FC Rapid la meciul cu Turris

Play-off-ul Ligii a 2-a s-a încheiat, duminică, în urma partidelor din etapa a cincea fiind stabilite cele două...376

Local
3 aug 23:41LocalAccident rutier: a INTRAT cu MAȘINA în COPAC

Polițiștii tulceni au fost sesizati cu privire la producerea unui accident rutier la data de 2 august a.c., pe DN22 A,...1605

3 aug 23:40LocalIanis Hagi s-a lansat în afaceri. Ce firmă a fondat fiul "Regelui"

Ianis Hagi, jucător definitiv la Rangers, și-a înființat o firmă de publicitate, dar nu are timp de ea, aşa că se...1661

3 aug 23:41LocalCutremur de 3,3 grade pe Richter

663

3 aug 23:39LocalMinor dispărut dintr-un camping din stațiunea Eforie Nord. L-aţi văzut?

Polițiști din cadrul Politiei stațiunii Eforie au fost sesizați despre dispariția lui EMANUEL SAMUEL MARCUS, de 15...1248

3 aug 23:39LocalUn bărbat a MURIT după ce a căzut în mare, printre stabilopozi, la Mangalia

Militarii din cadrul ISU Dobrogea au fost solicitați să intervină, duminică, 2 august a.c., în Mangalia, zona Far,...2384

3 aug 23:40LocalAccident rutier pe A2, a intervenit și ELICOPTERUL SMURD

Militarii din cadrul ISU Dobrogea au fost solicitați să intervină duminică, 2 august, pe autostrada A2 acolo unde a...1368

3 aug 23:42LocalNICULESCU răspunde ACUZAŢIILOR: 'Mulți politicieni vor specula această situație pentru a câștiga capital politic'!

După ce CNSU (Comitetul Național Pentru Situații de Urgență) a luat decizia ca, începând cu ora 23:00, terasele,...1485

3 aug 23:43LocalCTP, despre „hominizii” de pe litoral: 's-au năpustit unii peste alții, claie peste grămadă'. VIDEO

Cristian Tudor Popescu este revoltat și dezamăgit de comportamentul acelor cetățeni care se înghesuie pe litoral...1646

3 aug 23:44LocalAccident rutier în Tuzla: O femeie de 77 de ani a fost lovită pe trecerea de pietoni

759

Politică
3 aug 00:00PoliticăFirea: S-a unit „dreapta“! Bulversant! Teribil! Eclatant! Vezuvian!

Primarul general al capitalei, Gabriela Firea (PSD), afirmă că are o reacţie de "dezgust" faţă de "manipularea" pe...416

3 aug 00:00PoliticăMAE: Expoziţie virtuală cu ocazia împlinirii a 45 de ani de la adoptarea Actului Final de la Helsinki

Arhivele Diplomatice ale Ministerului Afacerilor Externe (MAE) au realizat o expoziţie virtuală conţinând documente...252

3 aug 00:00PoliticăCiolacu şi Firea, critici privind negocierile PNL şi USR PLUS: Orban a transformat Guvernul în sediu de partid

269

3 aug 00:00PoliticăFlorin Cîțu dă garanții: România va evita recesiunea! Cele mai mari investiții din ultimii 10 ani

Ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, susține că România va evita, în anul 2020, recesiunea tehnică. El arată că...304

3 aug 00:00PoliticăCozmin Gușă: Orban a invitat liberalii la o partidă de SEPPUKU în grup. PNL scade veriginos

Membru al PSD și analist politic, Cozmin Gușă, consideră că Ludovic Orban a invitat liberalii să își facă...399

3 aug 19:37PoliticăPNL a făcut alianță cu USR-PLUS la București

816

Interviuri
23 iul 00:35InterviuriHORIA CONSTANTINESCU: Vreau să SCUTUR Constanța de PILE și ȘMENURI! VIDEO

Horia Constantinescu, comisar șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, dar...3234

22 iul 00:06InterviuriPRIM PROCURORUL Gill Julien Grigore Iacobici: La PARCHETUL TRIBUNALULUI, rata ACHITĂRILOR este SUB 3%! VIDEO

Chiar dacă volumul este unul foarte mare, rezultatele reliefează o muncă eficientă și de calitate. Vorbim despre...3465

21 iul 00:08InterviuriRĂZVAN FILIPESCU: Fermierii AMENINȚĂ cu PROTESTE și BLOCAREA drumurilor! VIDEO

2010

10 iul 00:23InterviuriProcurorul TEODOR NIȚĂ: Industria DEȘEURILOR este mai BĂNOASĂ decât cea a DROGURILOR! VIDEO

Procurorul Teodor Niță a instrumentat dosare grele de-a lungul carierei, în momentul de față fiind ancorat în...8644

8 iul 00:14InterviuriMihai Stanciu: ATENȚIE, metoda Accidentul a fost înlocuită cu metoda COVID-19! VIDEO

A îmbrăcat haina de procuror în anul 2012, atunci când a activat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanța....4250

11 iun 00:17InterviuriBola, de la Apele Române: Malul lacului Tăbăcărie nu avea proprietar, dar s-a vândut din el! VIDEO

12168

Monden
3 aug 00:00MondenIndustria muzicală britanică se alătură luptei împotriva rasismului

Peste 700 de personalităţi ale industriei muzicale din Marea Britanie au semnat o scrisoare în care îi încurajează...262

3 aug 00:00MondenMoştenirea Hallyday: David, fiul cântăreţului Johnny Hallyday, renunţă la procesul de succesiune

David Hallyday, fiul cântăreţului Johnny Hallyday, decedat în 2017, renunţă la procesul de succesiune demarat în...317

3 aug 00:00MondenFacebook debutează în universul videoclipurilor muzicale, dominat de platforma YouTube

230

3 aug 00:00Monden„Black Is King“, noul album vizual lansat de Beyonce, lăudat şi criticat pentru viziunea sa

"Black Is King", noul album vizual al cântăreţei americane Beyonce, a fost lansat online vineri pe platforma Disney+....273

3 aug 00:00MondenBAFTA TV Awards 2020: Miniseria „Chernobyl“, printre marii câştigători ai galei

Miniseria TV "Chernobyl", produsă de HBO şi Sky Atlantic, serialul "Stath Lets Flats", difuzat de Channel 4, şi...276

3 aug 00:00MondenRegizorul britanic Alan Parker a murit la vârsta de 76 de ani

250

Mapamond
3 aug 00:00MapamondSpania: 59 de migranţi au fugit dintr-o sală de sport unde erau ţinuţi în carantină

Cincizeci şi nouă de migranţi au fugit dintr-o sală de sport unde erau ţinuţi în carantină în Spania după ce...255

3 aug 00:00MapamondGermania: Mii de manifestanţi s-au adunat la Berlin să protesteze faţă de restricţiile impuse pentru a combate pandemia

Câteva mii de oameni se strânseseră sâmbătă la prânz în centrul Berlinului, pentru un weekend de manifestaţii...264

3 aug 00:00MapamondŞapte morţi în urma coliziunii între două avioane uşoare, în Alaska

238

3 aug 18:48MapamondCoronavirus: nou record de contaminări în Mexic

Mexicul a înregistrat sâmbătă, pentru a doua zi consecutiv, un număr record de persoane contaminate cu noul...264

3 aug 00:00MapamondCoronavirus: Canada prelungeşte măsura închiderii frontierelor şi lansează o aplicaţie mobilă destinată combaterii răspândirii virusului

Canada a anunţat că a prelungit măsura privind închiderea frontierelor sale, cu excepţia cetăţenilor americani,...260

3 aug 00:00MapamondRusia: Kremlinul, descumpănit de manifestările de amploare care continuă în Orientul Îndepărtat Rus

278

Sănătate
3 aug 00:00SănătateRemedii pentru durerile cauzate de nervul sciatic

Sciatică este o afecțiune caracterizată de dureri de picioare, care pornesc din zona lombară. Nervul sciatic este...352

3 aug 00:00SănătateUleiul esențial de pin: beneficii și recomandări

Uleiul esențial de pin este obținut din acele de pin și are o mulțime de proprietăți curative, motiv pentru care...284

3 aug 17:58SănătateCum combați hipotensiunea cu metode naturale

260

3 aug 00:00SănătateTulburările de somn cresc riscul apariției migrenelor

Migrenele nu sunt simple dureri de cap și pot dura ore sau zile întregi. Aproape jumătate dintre pacienții care...255

3 aug 18:09SănătateStudiu: Un ou, consumat pe zi, nu crește riscul de boli de inimă

Sunt bune ouăle sau nu pentru sănătatea noastră cardiovasculară? Răspunsul la această întrebare a fost mereu...282

3 aug 18:06SănătateBăutura din 7 ingrediente care elimină INFECȚIA și INFLAMAȚIA

Infecția din organism, în cazul în care este minoră, poate fi tratată în mod natural, fără medicamente, cu...313

3 aug 00:00SănătateTerapia hiperbară - aplicații în osteonecroze și piciorul diabeticului

În ultimii ani, terapia cu oxigen hiperbară a fost recomandată și folosită în numeroase afecțiuni medicale....277

3 aug 00:00SănătateInfuzia pentru baie: aromaterapie cu beneficii pentru întregul organism

Ritmul alert al societăţii în care trăim şi stilul de viaţă modern fac ca mulți dintre noi să devenim victime...249

3 aug 00:00SănătateLeacuri rapide împotriva mahmurelii

254

Prin accesarea replicaonline.ro, sunteți de acord cu termenii de utilizare și politica de confidențialitate.
ACCEPT