REPLICA ONLINE CONSTANTA

9° Constanța Lun., 6 Mai 2024
Anul XX Nr. 6721
9° Constanța Luni, 6 Mai 2024 Anul XX Nr. 6721
 

FIERBE Şantierul Daewoo Mangalia! ‘Ce se întâmplă cu angajaţii? Plecăm acasă, din februarie, cu toţii?’

FIERBE Şantierul Daewoo Mangalia! ‘Ce se întâmplă cu angajaţii? Plecăm acasă, din februarie, cu toţii?’

Replica API 5 ianuarie 2018 | 01:05 859

Statul român încă ‘se gândeşte’ dacă să cumpere acţiunile de la coreeni!

Statul român încă ‘se gândeşte’ dacă să cumpere acţiunile de la coreeni!

Tensiuni din ce în ce mai mari la Şantierul Daewoo Heavy Industries Mangalia! Angajaţii se tem că din februarie-martie vor fi trimişi acasă, în condiţiile în care şantierul nu mai are comenzi noi, în momentul de faţă lucrându-se doar la bloc secţii comandate de partenerii de afaceri din judeţe “vecine”, cum ar fi Galaţi. La finele anului trecut, ministrul Economiei, Gheorghe Şimon, era aşteptat la şantierul din Mangalia, însă ulterior s-a speculat că începutul lui 2018 va fi propice unei vizite. Doar că… vizita a fost amânată, iar asta pentru că statul român, acţionar minoritar (49%) în cadrul DMHI nu a luat încă o decizie referitoare la posibilitatea sa de a achiziţiona de la coreeni acţiunile (51%) scoase la vânzare.

În 2017, angajaţii din cadrul DMHI primeau o veste bună, din punctul lor de vedere: Damen Shipyards Group încheia un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achiziţionarea cotei sale majoritare în Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Ulterior, şi Consiliul Concurenţei confirma tranzacţia. Numai că ea nu este dusă la bun sfârşit, iar statul român încă nu s-a decis dacă îşi exercită dreptul de preemţiune în ceea ce priveşte achiziţia acţiunilor scoase la “mezat” de coreeni. „Încă se analizează dreptul de exercitare a preemţiunii”, au precizat, pentru "Replica" de Constanţa, reprezentanţii Ministerului Economiei din România.

„Noi ce facem din februarie?” – este întrebarea legitimă a 1.700 de angajaţi pe care îi are DMHI, la care se adaugă alţi circa 400 de la subsidiara şantierului. În comparaţie cu începutul anului 2017, în 2018 cifra angajaţilor este cea menţionată mai sus, adică mai mică, având în vedere că aproximativ 500 de angajaţi s-au reorientat deja spre alte companii, sesizând declinul DMHI.

De altfel, ultima comandă serioasă dusă la bun sfârşit în şantier este o navă livrată în octombrie 2017 (cumpărător: Tsakos Energy Navigation Ltd). De atunci, compania nu a reuşit să mai încheie nici un contract de anvergură, limitându-se la „cârpeli” şi la construcţia de bloc secţii. Din acest motiv, nu se fac nici angajări şi s-a trecut la reducerea unor cheltuieli, cum ar fi cele legate de consumabile, după cum au precizat reprezentanţi ai DMHI.

Nici subcontractorii nu mai sunt la fel de mulţi, o parte dintre angajaţii veniţi în şantier atunci când era activitate intensă întorcându-se la Galaţi, Tulcea, Brăila. Chiar şi aşa, încă din decembrie s-a decis că, având în vedere trecerea contribuţiei de la angajator la angajat, este necesară o ajustare a salariilor. Prin urmare, salariile au fost mărite cu 20%, iar conform contractului colectiv de muncă, au fost acordate şi primele de sărbători.

Mai departe însă, soarta şantierului este în bătaia vântului: Damen nu se mai grăbeşte să preia acţiunile, existând, conform unor surse, anumite neînţelegeri cu partea coreeană, în timp ce statul român nu e nici el hotărât ce să facă: să intervină, pentru a convinge olandezii să cumpere mai repede sau... să-şi asume întreaga activitate de la Mangalia?!

Alexandra CUCU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
minciuna, nu sa marit nici un salariu cu 20 la suta ba mai mult s-ar putea sa taie 20 la suta
4
1
alo ! domnilor directori s a dat liber la guvizi !
0
0
Se va ridica Mangalia cand vor pleca toti moldovenii care au scufundat o. Sa vezi camere libere la camine.
4
9
Cand or pleca coreenii,sa-si ia cu ei si flaifusterii din conducerea romaneasca,pantru ca acolo la ei, nu or sa aiba pupincuristi mai de soi ca astia de la noi. Fara fapturile odioase care de fapt au facut posibila mutilarea constiintelor angajatilor din santier,probabil ca s-ar putea face treaba buna.Coreenii cu ale lor,ei s-au folosit de mana de lucru servita slugarnic de statul Romanesc,treaba e sa nu mai fie aceeasi conducere din romani antiromani. Acolo inca mai sunt pe bune si oameni cu valoare veritabila,unii concediati chiar din motive de nepupincurism.Pacat,Mangalia are meseriasi buni
10
2
Chestiunea este f. simpla. Luand Damen santierul va fi greu de contestat ca ar fi cel mai bun santier pt constructia corvetelor pt marina Romana, insa se pare ca acest contract "trebuie" dat unui alt santier....prietenii stiu care si de ce!
11
1
Si care i solutia?De ce nu se cer explicatii celor responsabili?De ce s a vrut sa se ajunga aici cu toate ca situatia santierului se cunostea cu ani in urma?
8
2
Daca santierul ajunge in mainile statului atunci se va fura si mai mult, iar in maxim 2-3 ani va fi falimentar si se va inchide.... sunt nenumarate exemple in acest sens unde mari companii au fost taiate si vandute la fier vechi.
15
3
sa se inchida definitiv!asa va ajunge si orasul cum a fost innainte de santier!exodul moldovenilor innapoi la ei acasa ca au distrus acest oras!valea!
7
20
FIERBE ????? Dar cand MARIN FLORIAN liderul de Sindicat lua bani negri de la coreeni sa taca din gura nu mai fierbea nimeni ca aia carau banii afara si firmele subcontractoare mulgeau santierul ????? DNA , ANAF , DIICOT ce faceti ?????
15
5
si eu cum mai fur?? Vilele cu ce le mai renovez?? Amanata?? auuuuu Va doresc puscarie!!
19
3
si cu olandezii. Santierul din Galati abia isi duce sufletul. Or sa aduca cateva nave la reparat , or sa faca cateva vaporase de-ale lor..si cam asta este tot. "viata-libera.ro : protest-spontan-in-damen-galati,-pentru-salarii-mai-mari" Nu degeaba le spune : jidanii Europei
28
3
Mangalia a fost o frumusete de orasel, curat si civilizat, pina cind s-a gindit Ceausescu sa faca aici un mare santier naval si a devenit o mizera colonie moldava. Se pare ca istoria orasului a hotarit ca acesta sa redevina o incintare pentru ochi si suflet. Amin.
13
29
Bai, martafoiule; taranii astia cum le zici tu, muncesc pe branci, ajuta dezvoltarea orasului, au familii si copii pe care ii tin in scoli si facultati si, in plus va mai tine si pe voi, mocangiii de serviciu care va dati cu curu de pamant pt un pachet. Noi avem demnitate si nu cerem altceva statului roman decat sa muncim dar esti mult prea prost si nemernic sa poti intelege asta . Daca noua ne este bine ii este si orasului bine pt ca noi consumam, platim, pe cand unu ca tine , doar papa si trage apa. SICTIR !
33
6
Statul intarzie pentru ca trebuie parcursi toti pasii, trebuie sa fie atent la fiecare virgula, functionarii ministerului nu vor sa semneze pentru ca DNA abia asteapta sa mai faca niste dosare. In tara unde procurorii fac legea economia nu are cum sa functiuoneze.
24
9
Nu spune nimeni ce se intampla cu datoriile. Nu mi se pare ok ca statul roman sa plateasca datoriile dmhi
14
3
Ani de zile s-au sifonat bani, bani foarte multi. Statul roman care ani de zile si-a ridicat bocceluta si s-a facut ca nu vede JAFUL DE LA DMHI, s-a trezit dintr-o data. Jalnic, frustrant...
30
1
Va fi un oras mort.Se asteapta vara cand garajele vor fi locuite, iar locuintele se vor inchiria pentru a se putea supravietui.Alta varianta nu exista.Salariile in turism nu vor fi mai mari de minim pe economie si va fi bataie pe locuri la angajari.
31
2
De taranii din santier,niste neicanimeni
11
42

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212