REPLICA ONLINE CONSTANTA

25.7° Constanța Vin., 2 Iun. 2023
Anul XX Nr. 6382
25.7° Constanța Vineri, 2 Iunie 2023 Anul XX Nr. 6382

Grindeanu: Locomotiva care a cauzat accidentul a ieșit din revizie tehnică în dimineața acelei zile

Grindeanu: Locomotiva care a cauzat accidentul a ieșit din revizie tehnică în dimineața acelei zile

A.F. 27 martie 2023 | 19:37 488

Locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seară a ieşit din revizie tehnică din depoul Ploieşti în dimineaţa acelei zile, a declarat, luni, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, menţionând că nu se poate pronunţa în ceea ce priveşte accidentul, înaintea rezultatelor anchetei care se află în derulare.

Grindeanu: Locomotiva care a cauzat accidentul a iesit din revizie tehnica in dimineata acelei zile

El a subliniat, în cadrul unei conferinţe de presă, că de 30 de ani nu s-a investit în domeniul feroviar, iar de 20 de ani nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren nou în România.

"Aşa cum ştiţi, în acest moment, e în desfăşurare o anchetă care are diverse componente. Ar părea cel puţin ciudat din partea mea să mă pronunţ înaintea rezultatelor acestei anchete, dar pot să vă spun un lucru, cred eu în premieră: locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seară, în 25 martie, a ieşit din revizie tehnică din depoul Ploieşti, în dimineaţa acelei zile. Am actele sau raportul din acest punct de vedere. În dimineaţa acelei zile, această locomotivă a ieşit din revizie tehnică, programată din timp - de la depoul Ploieşti a făcut o cursă de la Ploieşti la Galaţi dar, în 25 dimineaţa, a ieşit din depoul Ploieşti, după revizie tehnică. Toate aspectele legate de anchetă, toate, inclusiv aceasta, ceea ce v-am spus mai devreme - mi se pare o informaţie extrem de importantă - sigur va fi luată în calcul de către anchetatori. Toate aceste rapoarte, fie că vorbim de Teleorman, fie că vorbim de Galaţi, vor fi publice şi vor fi prezentate", a menţionat ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, o demisie nu va rezolva poate să acopere "o emoţie de moment, dar nu e soluţia care să ducă la rezolvarea problemei de fond", în condiţiile în care sistemul feroviar este subfinanţat de zeci de ani.

"Un om poate să-şi dea demisia, că vorbim de director general la CFR Călători, că vorbim de miniştri. Nimeni nu este de neînlocuit şi nimeni nu e perfect. Lucrurile acestea, în schimb, nu rezolvă problema. De 30 de ani există subfinanţare acestui sistem feroviar şi nu doar subfinanţare - şi alte lucruri. În 30 de ani aceste lucruri nu se rezolvă printr-o demisie. Se acoperă, poate aşa, să zicem, o emoţie de moment, dar nu e soluţia care să ducă la rezolvarea problemei de fond. Va fi acoperită probabil sau poate fi acoperită această tragedie prin demisia directorului general sau a unui ministru - şi mediatic poate să fie acoperită. Dar rezolvă problema? Nu cred că rezolvă problema. De aceea am început prin a spune ce facem să îndreptăm lucrurile dacă 30 de ani a fost subfinanţat acest domeniu, cel feroviar, dacă de 20 de ani nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren nou în România, una de 20 de ani", a mai spus ministrul.

Totodată, Sorin Grindeanu a subliniat că rolul unui ministru al transporturilor este să se asigure că se fac investiţii în infrastructura feroviară.

"De zeci de ani, de zice de ani - si subliniez acest lucru - acest sistem a fost subfinanţat. Şi nu doar subfinanţat - şi asta este o realitate pe care n-avem cum să o negăm. De asemenea, rolul unui ministru al transporturilor este să se asigure că se fac investiţii în infrastructura feroviară. Iar astăzi, cu permisiunea dvs., printre alte puncte, vă voi prezenta câteva din aceste investiţii sau începuturi pe acest domeniu feroviar, demarate în 2022 şi bineînţeles, continuate. Dar, totodată, înainte de a intra în detalii, trebuie subliniat încă o dată faptul că sunt foarte multe lucruri de făcut în domeniul feroviar, că acei zeci de ani de subfinanţare ne-au adus într-o situaţie nu tocmai fericită - şi că tot ceea ce înseamnă programul operaţional de transporturi sau PNRR înseamnă de fapt o reformă din temelii a acestui sistem feroviar", a adăugat el.

La data de 25 martie 2023, în jurul orei 19:19, la Gara CFR Galaţi, a avut loc un accident feroviar, după ce la o locomotivă s-ar fi defectat sistemul de frânare şi a lovit un vagon de călători, la trenul care se forma cu destinaţia Galaţi - Buzău. În urma impactului, conductorul trenului implicat, o femeie în vârstă de 53 ani şi cu o vechime în conducerea trenurilor de călători de peste 15 ani, a decedat la spital, iar alte trei persoane au fost rănite. Totodată au fost avariate locomotiva şi vagonul.

Cauzele care au generat accidentul produs sâmbătă seara în Gara Galaţi, la cuplarea locomotivei la garnitură, vor fi stabilite de echipa de cercetare aflată la faţa locului, a informat CFR Călători, scrie Agerpres.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a solicitat companiei feroviare să comunice rapid informaţiile relevante opiniei publice. "Urmează o anchetă privind acest accident feroviar. I-am cerut directorului general al CFR Călători să prezinte urgent explicaţii şi să vină cu soluţii pentru ca astfel de situaţii să nu se mai repete", a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-un comunicat al ministerului transmis sâmbătă seara.

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a transmis duminică că îşi va asuma "acţiunea sau inacţiunea" oricărui angajat al companiei, constatată de către organele de cercetare, după accidentul produs sâmbătă seara în staţia Galaţi, dar nu şi subfinanţarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani.

"Îmi voi asuma acţiunea sau inacţiunea oricărui angajat al CFR Călători, constatată de către organele de cercetare şi care ar fi putut duce la evitarea acestei drame ce a cauzat decesul colegei noastre. Nu îmi pot asuma însă, subfinanţarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani. Profund îndurerat, transmit şi pe această cale condoleanţe familiei îndoliate şi întregul sprijin necesar în aceste momente de grea cumpănă!", a precizat şeful CFR Călători

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
La un mastodont de fier vechi ce revizie sa faci Vagoane și locomotive de patruzeci de ani trebuiau duse la fier vechi Cat mai mergeți cu gunoaiele astea numite siguranța mortală nu natională Voi nu faceți nimic Vreti ce a lăsat comuniștii sa tina o sută de ani Mai dați două ciocane in fiarele vechi de pe CFR și furați mai departe UE va dat bani să cumpărați trenuri noi Dar banii de acolo nu merg furati
1
0
Trăiești in RO si cred ca stii cum se fac reviziile si cum sefii te obliga sa pui ștampila ca e ok cand de fapt e invers, altfel pleci la alta munca mai de jos sau chiar trebuie sa-ți cauți alt servici. Cat despre Grindeanu, un politician psd-ist j***s care vrea doar ciolan, prim- ministru, ministru sau ce o fi, banii sa curga
1
0
Subfinantarea nu are legatura cu idiotii numiti politic pe functii de conducere.Berbecul asta nu a aflat ca in UE circula in buna stare locomotive de peste 80 de ani ? Demisia gagiule .Lasa tarlaua libera . Nu locomotivele trebuiesc verificate ci indivizii care au umplut schemele ,incepand cu tine .Daca si reviziile sunt facute de specialisti ca tine atunci nimic nu-i de mirare ...Nu mecanicii au vina ci asa zisii specialisti care le certifica specializarea .Acolo-i buba gagiule.
3
0

REPLICA

LOTO

6/49
6413317213
5/49
2412404187
joker
144239344515