REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Sâm., 4 Mai 2024
Anul XX Nr. 6719
17.4° Constanța Sâmbătă, 4 Mai 2024 Anul XX Nr. 6719
 

Guvernul plănuiește să scoată UBER de pe piață!

Guvernul plănuiește să scoată UBER de pe piață!

Replica API 4 martie 2019 | 00:13 424

Ministerul Dezvoltării a pus în dezbatere publică un proiect de ordonanţă de urgenţă care vizează modificarea Legii taximetriei, în sensul în care toţi şoferii care transportă persoane sau marfă, fără autorizaţie, să fie amendaţi cu sume de la 1.000 la 5.000 lei.

Concret, este vorba despre proiectul de OUG pentru instituirea unor măsuri în domeniul transportului rutier, precum și de modificare a Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere. Proiectul de act normativ a fost publicat pe 1 martie 2019.

Prin proiectul de ordonanţă se propune menţinerii valabilităţii actualului Program de transport interjudeţean până la data de 30.06.2023. În domeniul transportului în regim de taxi şi în regim de închiriere, prin proiectul de ordonanţă de urgenţă a Guvernului se propune eliminarea expresiei „în mod repetat”, de la art. 55, pct. 3, lit. h) din Legea nr. 38/2003 astfel încât, sancţiunea să fie aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea, de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, după caz, ale art. 7 alin. (3). Luând în considerare necesitatea asigurării continuităţii transportului de persoane contra cost prin servicii regulate în trafic interjudețean după data de 30 iunie 2019, pericolul afectării grave a activității economice a operatorilor economici, în condițiile în care prevederea legală în vigoare le interzice efectuarea transportului de persoane prin servicii regulate în trafic interjudețean după această dată, afectarea nevoilor de mobilitate a cetățenilor,precum și riscul consecințelor ce decurg din suspendarea de către instanțele de judecată a unor prevederi ale actului normative ce reglementează procedurile și criteriile de atribuirea a unui nou Program de transport interjudețean.

Ce motive invocă Ministerul Dezvoltării!

creşterea activităţilor de transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale, cu caracter de fenomen permanent;

- amploarea maximă a imposibilităţii sancţionării faptelor de piraterie în transportul de persoane în regim de taximetrie, întrucât, caracterul repetitiv al faptei contravenţionale este ambiguu şi imposibil de măsurat;

- activitatea de transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale determină consecinţe negative asupra strategiilor autorităţilor administraţiei publice locale în privinţa transportului public local, cu impact negativ asupra mediului înconjurător din cauza creşterii poluării;

- impactul negativ asupra mediului concurenţial normal al activităţii operatorilor care sunt autorizaţi să presteze serviciul de taximetrie, având în vedere numărul limitat al autorizaţiilor care se eliberează la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale;

- inaplicabilitatea obligaţiilor prevăzute la art. 7 alin. (2) şi alin. (3) din Legea nr. 38/2003, întrucât agenţii de poliţie nu pot dovedi caracterul repetitiv al faptei;

- imposibilitatea sancţionării persoanelor fizice sau juridice care nu respectă art. 7 alin. (2) şi alin. (3) din Legea nr. 38/2003, ce a determinat perpetuarea efectuării transportului public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă, conducând la calitatea necorespunzătoare a serviciului de taximetrie şi a creşterii evaziunii fiscale;

- multiplele sesizări ale operatorilor ai serviciului public de taximetrie care îndeplinesc condiţiile legale şi a căror activitate este influenţată negativ de faptele de piraterie prestate în transportul public în regim de taxi şi în regim de închiriere;

- necesitatea stringentă a scăderii evaziunii fiscale generată de practicile ilicite în transportul rutier de persoane în regim de taximetrie

La ce sumă se vor ridica amenzile!

Cu privire la transportul interjudeţean, este necesară asigurarea continuităţii transportului de persoane contra cost prin servicii regulate în trafic interjudețean după data de 30 iunie 2019, existând pericolul afectării grave a activității economice a operatorilor economici, în condițiile în care prevederea legală în vigoare le interzice efectuarea transportului de persoane prin servicii regulate în trafic interjudețean după această dată, afectarea nevoilor de mobilitate a cetățenilor, precum și riscul consecințelor ce decurg din suspendarea de către instanțele de judecată a unor prevederi ale actului normative ce reglementează procedurile și criteriile de atribuirea a unui nou Program de transport interjudețean, se arată în nota de fundamentare publicată de Ministerul dezvoltării.

Cu privire la transportul în regim de taxi și închiriere, la art. 55, pct. 3, lit h) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare, se prevede dispoziţia legală potrivit căreia constituie contravenţie următoarea faptă, dacă nu a fost săvârşită în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerată infracţiune, şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea, în mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, a următoarelor fapte, prevăzute la art. 7, alin. (2) şi (3): „(2) Este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă, potrivit prevederilor alin. (1). (3) Este interzis transportul public, contra cost, de mărfuri sau de bunuri cu un autovehicul cu masa maximă autorizată de cel mult 3,5 tone, fără a deţine pentru acesta autorizaţie taxi valabilă, potrivit prevederilor alin. (1), ori altă autorizaţie valabilă.” Raportat la această prevedere, este dificil ca organele de control să probeze caracterul repetitiv al faptei, astfel încât să poată aplica sancțiunea.

Propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus dezbaterii publice pot fi transmise pe adresa Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, Bd. Libertatii, nr. 16, Latura Nord, sector 5, Bucuresti, la adresa de e-mail: transparenta@mdrap.ro.

M.P.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Iete-te cate pretentii pe capul saraciilor,dar o mooie de la maimuta nu vreti voi?
0
1
Eu vreau conditii frate! Vreau curatenie, vreau respect, vreau siguranta, vreau aer conditionat, vreau toate conditiile. Pentru ca EU platesc! Pe mine nu ma intereseaza ca te numesti Romaris sau Uber. Vrei sa lucrezi? Daca da, atunci intra in randul taximetristilor europeni si mult succes! Restul este can-can.
2
1
pentru toti clientii platesc taxe la stat . taximetristii merg mult la negru
2
1
Taximeltenii Niste putori care fug de munca. La munca baaasaaa
6
1
Hai sa va explic scurt. Taxi au 15 acte pe care UBER nu le au. Actele astea inseamna bani RAR , ARR, Statii verficare metrologie, primarii e.t.c adica bani la guvern. In schimb guvernul a reglementat transportul. UBER au intrat ca nesimtitii sa vada ce iese pana vor fi scosi fac miliarde. De dat se pare ca au dat spaga. Guvernul ar vrea sa pape din 2 parti cat se poate. Pana la urma ori va legaliza UBER ori va reduce din obligatiile taximetristilor. Cine castiga , guvernul si nomeclatura. cine pierde taximetristii cinstiti.
3
3
Nu au ce sa caute cei care practica taxi sub numele de uber ilegal!
2
5
Sa circule taximetristii imputiti cu taxiurile lor. Iti impute hainele daca te urci in taxi, nu le spala cu lunile jegosii
13
2
Mare lucru ai gasit tu ca in germania este interzis dupa ce a circulat. Nu scriu in cate tari europene circula ca nu am loc.Oricum nu contez nici eu nici tu.Singurul care conteaza este cel ce da banu clientul adica.Despre taximetristi ei trebuie sa accepte concurenta fie ca vor sau nu.
1
1
Mananci rahat, Escule: Si totusi Uber functioneaza in germania in 4 orase: Berlin, Dusseldorf, Frankfurt, Munich. Si atunci cum e cu concluzia din postul tau? Faceti lobby sa interziceti Uber, dar sa nu imbunatatiti conditiile din taxiuri.
5
1
Sa circulam cu masini imputite, conduse de tigani, care te duc fara aparat, daca vor sa te duca.
9
1
Eu stationez cu cazanul plin de rugina pe trecerea de pietoni din centrul Cernavodei in asteptarea fraierilor pe care ii car in regim de taxi pirat,ma dat afara de la munca ca am furat motorina sa o pun la opelul plin de rugina!Sunt un jeg,hot si puturos!
4
1
Germania a interzis Uber si share-car. Franta pune in discutie. Amurica isi pune intrebari de ce cab drivrs au nevoie de medalion iar Uber-istii sunt scutiti. Esti doar un borator de vorbe fara documentare pe net. Cu alte cuvinte, un gunoi!
1
4
de ce pierde taxi in fata uber taxify? cred ca din cauza necinstei hotiei necivilizatiei mizeriei, in general a calitatii slabe a serviciilor si a starii tehnice deplorabile a autovehiculelor.
11
1
Eu ard la aparat cu maimutza si nu iau curse scurte, noaptea stau la japca
8
4
Cum ma in usa si europa sau gasit solutii la noi nu?Simplu acolo clientu e patron aici spaga.
12
1
ce-ti trebuie la taxi pe scurt asa: atestat profesional, coordonator manager taxi, autorizatie de la primarie, la uber niciuna din cele mentionate mai devreme, deci ori scosi ori sa fie aceleasi conditii, sa vedem atunci cati ar mai fi uber, ca se lasa pagubasi. Pai vi se pare corect? Clientii comenteaza in necunostinta de cauza, de exemplu, multi habar n-au ca o masina de Romaris, de fapt nu e a lu' Romaris, masina respectiva e sub o firma care lucreaza sub dispeceratul Romaris. Asa sunt la toate masinile din tara.
6
13
E corect ca o parte din taximetristi nu au ce cauta in aceasta meserie dar cum schimbam dobitocii care generalizeaza, care se cred se cred buni si destepti desi prin comentariile lor arata contrariul ?
3
3
Dar schimbati toti taximetristii nu mai lasati toti incultii, analfabetii, talharii, violatorii si hotii pe taxiuri. MM pt. Taximetristi.
19
1

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272