REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
12.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Hârtii plimbate 5 ANI pentru ca Administrația Canalelor Navigabile să ia în concesiune o investiție cu bani europeni!

Hârtii plimbate 5 ANI pentru ca Administrația Canalelor Navigabile să ia în concesiune o investiție cu bani europeni!

Replica API 31 mai 2019 | 00:00 308

CULMEA BIROCRAȚIEI!

CULMEA BIROCRAȚIEI!

Cinci ani! Atât a trecut de când a fost finalizată investiția în realizarea „frontului de așteptare pentru desface/refacere convoaie la confluența canalelor navigabile Dunăre – Marea Neagră și Poarta Albă – Midia Năvodari”, dar nu a fost concesionat Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile SA Constanța, deși aceasta este beneficiarul lucrării! În ședința de Guvern de joi, 30 mai a.c., proiectul de hotărâre având drept obiectiv darea în administrare a acestui bun imobil Ministerului Transporturilor și în concesiunea CN ACN SA Constanța a fost supus atenției mai marilor țării.

Front de așteptare pentru desfacerea/refacerea convoaielor la confluența canalelor navigabile Dunăre – Marea Neagră și Poarta Albă – Midia Năvodari – un proiect în valoare de 9.429.000 lei, finanțat prin intermediul Programului Operațional Sectorial Transport 2007 – 2013. Investiția a fost finalizată în 2014, în toamnă, iar de atunci reprezentanții Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile SA Constanța au tot făcut demersuri pentru a-l lua în concesiune.

„Front de așteptare pentru desfacere/refacere convoaie la confluența canalelor navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Midia Năvodari a fost finanțat din Programul Operațional Sectorial Transport 2007-2013 și reprezintă o necesitate funcțională datorită caracteristicilor tehnice diferite ale celor două canale navigabile respectiv diferenței dintre caracteristicile geometrice ale convoaielor care tranzitează cele două canale.

Execuția acestui front de așteptare a fost prevăzută încă de la proiectarea canalului Dunăre - Marea Neagră, când s-a avut în vedere lărgirea malului stâng al acestuia în zona km 34-35, imediat în amonte de desprinderea canalului Poarta Albă-Midia Năvodari.

Până la realizarea acestui front de așteptare, operațiunile de desfacere/refacere a convoaielor de 4/6 barje care veneau de pe CDMN erau realizate la intrarea în porturile Medgidia sau Basarabi, respectiv la fronturile de acostare aferente fiecarui port, în condiții improprii pentru siguranța navigației în zonă, cu repercusiuni asupra congestionării traficului în zonă și costuri suplimentare în timp și bani din partea transportatorilor care aveau ca destinație porturile de pe CPAMN sau Portul Midia.

Impactul proiectului este semnificativ pentru transportatori, deoarece prin realizarea investiției s-a redus distanța dintre locul de desfacere/ refacere a convoaielor și ecluza Ovidiu, s-a redus durata timpului de manevră a împingătorului care face transferul barjelor între cele două canale navigabile.

Totodată, în urma înscrierii bunului mai sus menționat, contractul de concesiune încheiat între Ministerul Transporturilor, în calitate de autoritate concedentă competentă şi Compania Naţională Administratia Canalelor Navigabile S.A., în calitate de concesionar, va fi modificat/actualizat în mod corespunzător, conform prevederilor legale în vigoare”, se arată în nota de fundamentare a proiectului care a fost înaintat Guvernului României. Căci, pentru ca CN ACN SA Constanța să fie administrator pe un bun de care are nevoie și pe care îl folosește, este nevoie de o hotărâre de Guvern.

Joi, 30 mai a.c., proiectul de hotărâre a ajuns, într-un final, după cinci ani de la finalizarea investiției, pe masa de lucru a Guvernului.

De menționat că în toți acești cinci ani, frontul de așteptare a fost exploatat și întreținut de CN ACN SA Constanța. Doar partea birocratică, a hârtiilor, nu fusese pusă la punct în mod corespunzător...

F.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Da si conditiile absurde de asta nu zice nimeni . Voi credeti ca UE vrea sa ne faca pe noi bogatii europei . Uniune este mai preocupata de emigranti decat de Europa de Est prntru ca aceei emigranti in catva ani de zile vor fi cetateni germani francezi olamdezi cu pasapoarte noi vom fi tot Europa de Est piata de desfacere a produselor proaste mana de lucru ieftina . Cine credeti voi ca ii convine sa plece imdustia metalurgica din vest si sa vina la Galati sau Resita . Hai ma va imbatati cu apa rece . Ca voua daca va merge bine il luati si pe vecinul de palier sau de la parter in afacere sau
1
0
tino, mai baiatule, n-ai inteles nimic. UE are niste conditii. Vrei bani moca, te tii de ele. Esti prost precum secaturile din guvern, o iei in mana !!! Muie pesede !!! Cu cacat !!!
2
1
Este adevarat ce scrie in articol: U.E. ne pune la dispozitie bani iar noi de innecam in hartii! Eu unul am renuntat la banii europeni din cauza a fel si fel de documente care trebuie depuse la dosar !
5
1

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108