REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.2° Constanța Joi, 2 Mai 2024
Anul XX Nr. 6717
14.2° Constanța Joi, 2 Mai 2024 Anul XX Nr. 6717
 

Închiderea Podului Agigea scandalizează primarii: vor ataca în contencios decizia care blochează mii de oameni

Închiderea Podului Agigea scandalizează primarii: vor ataca în contencios decizia care blochează mii de oameni

Replica API 25 septembrie 2013 | 00:00 51

Măsura falimentează agenţii economici

Măsura falimentează agenţii economici

La începutul săptămânii, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România s-au aflat la Prefectura Constanţa pentru a discuta pe seama Podului de la Agigea. Soluţia în cazul acestui pod, mai exact a unei circulaţii în siguranţă, este drastică. Podul urmează să fie închis traficului în perioada 1 octombrie - 30 noiembrie, cât durează înlocuirea unor piese (hobane). Anunţul a scandalizat locuitorii din sudul litoralului, primarii devenind portavocea acestor nemulţumiri. Din nefericire pentru edili, la şedinţa de luni ei nu au fost invitaţi să îşi exprime punctul de vedere. Marţi însă, prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, i-a convocat la discuţii.

Primarul oraşului Eforie, Ovidiu Brăiloiu, dar şi primarul Mangaliei, Cristian Radu, susţin că nu sunt de acord cu închiderea Podului Agigea şi au solicitat prefectului Eugen Bola alte soluţii. "Domnul prefect s-a angajat să transmită punctul de vedere, trebuie să găsească soluţii tehnice să sprijine podul, nu să îl închidă, să găsească soluţia cea mai favorabilă pentru sute de mii de locuitori. Proiectanţii trebuie să fie băieţi deştepţi şi să găsească varianta tehnică prin care podul să nu se închidă", a afirmat Ovidiu Brăiloiu. "În secolul ăsta când chinezii construiesc poduri de 36 de km, noi găsim soluţia de a închide un pod de 100 de metri, care trebuie doar reparat", a mai afirmat Brăiloiu. Primarul Mangaliei, Cristian Radu, a adăugat, la rândul său: "Pe mine m-a surprins data aceasta de 1 octombrie, de ce nu 15 octombrie, de ce nu 1 noiembrie? Ne-au pus în faţa faptului împlinit". Foarte interesant este că, în cadrul discuţiilor de ieri cu primarii, reprezentantul Guvernului în teritoriu a menţionat că pierderile pentru agenţii economici din Port s-ar ridica la 10 milioane de euro, dacă podul se închide. Tot prefectul a specificat că echipajele ISU Dobrogea, echipajele SMURD, Ambulanţă, vor avea acces pe Podul Agigea chiar dacă acesta va fi închis. În schimb, constructorul care efectuează reparaţiile la pod a precizat că autospecialele ISU (18 tone, 24 de tone şi 30 de tone) au o greutate foarte mare, astfel că vor fi acceptate tranzitului doar cele de 18 tone fără încărcătură.

Primarii din sudul litoralului vor ataca în contencios decizia închiderii podului

Dincolo de aceste probleme, primarul din Agigea, Cristian Cârjaliu, spune că pierderile pe zi pentru agenţii economici s-ar ridica la 35.000 de euro. La rândul său, edilul din Techirghiol, Adrian Stan, s-a declarat revoltat de situaţie şi a ţinut să sublinieze că locuitorii oraşului pe care îl reprezintă nu doresc închiderea Podului Agigea, mai cu seamă că 1.000 dintre ei fac naveta în Constanţa. "Nu sunt de acord cu această decizie de închidere a podului. Localnicii nu vor, sunt foarte mulţi care fac naveta. Mai mult, avem în implementare 5 proiecte europene. Dacă s-ar devia traseul, constructorul va cere să plătim noi cheltuielile, ceea ce ar duce primăria în imposibilitate de plată. Este vorba de 15-20%, bani pe care noi ar trebui să-i plătim", a declarat Adrian Stan. Dacă nu se renunţă la intenţia de închidere a podului, atât el, cât şi ceilalţi edili din sudul litoralului, se vor adresa instanţei, unde vor ataca în contencios măsura. "Atacăm în contencios măsura, iar ea este suspendată până ia instanţa o decizie", a spus, în acest context, Cristian Cârjaliu. "Vom fi izolaţi cu totul. Vom avea probleme cu oamenii care fac naveta, dar şi din punct de vedere economic. Am în derulare un proiect, am vorbit cu constructul şi m-a anunţat că va anula lucrările. E vorba de anumite fonduri pe care le vom pierde. Dacă se va devia traseul, vorbim de un ocol de 70, 80 de kilometri, va fi o zonă foarte aglomerată. Sunt multe lucruri care nu dau bine. Trebuie găsită altă soluţie", este de părere şi primarul din Pecineaga, Lili Pâslaru.

Cât ar putea costa lucrările la podul Agigea - precizări ale CNADNR

Facem precizarea că, în cursul zilei de astăzi, în şedinţa de Guvern, premierul Victor Ponta va primi memorandumul de la CNADNR şi va fi înştiinţat cu privire la soluţia extremă ce vizează Podul Agigea. Dacă podul va fi închis, aşa cum anunţă CNADNR, Ciprian Sobaru, şeful Serviciului Rutier Constanţa a precizat că Inspectoratul General al Poliţiei Române va elibera avizul Poliţiei Rutiere pentru modul de semnalizare, restricţii, variante ocolitoare, semnalizarea variantelor ocolitoare şi modul în care restricţiile vor fi respectate de participanţii la trafic, avizul neavând nici o legătură cu starea tehnică a drumului sau starea tehnică a podului. În încheiere, vă prezentăm şi precizările CNADNR, făcute în cursul zilei de ieri: "În vederea unei bune informări, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România doreşte să aducă la cunoştinţa publicului informaţii privind "Reabilitare pod pe DN 39 Agigea - Constanţa". Acest contract face parte din Proiectul "Reabilitarea a 10 Poduri Strategice în Zona Dobrogea, Lot 3 Reabilitare pod pe DN 39, km 8+988 la Agigea" - Acord de Împrumut nr. 33.391, încheiat între Guvernul României şi BERD. Constructorul lucrării este societatea BILFINGER BAUGESELLSCHAFT m.b. H, Proiectantul şi Consultantul lucrării este Louis Berger Group Inc. Valoarea estimată a contractului este de 12.673.280 euro (fără TVA), valoarea certificată a lucrărilor la data de 24.09.2013 (conform ultimului certificat de plată) este de 3.588.742,65 euro (fără TVA). Valoarea lucrărilor mai sus menţionate este o valoare estimată, întrucât ordinele de variaţie prin care se va definitiva această valoare sunt în lucru la această dată. Valoarea lucrărilor va putea fi considerată finală numai după întocmirea ordinelor de variaţie şi negocierea preţului cu constructorul, dar şi după actualizarea preţurilor conform contractului".

Roxana ROTARU, Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272