Mare atenție pe cine primiți în casă! Puteți ajunge în mare încurcătură cu facturile la utilități!
Mare atenție pe cine primiți în casă! Puteți ajunge în mare încurcătură cu facturile la utilități!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCum își atrage clienții o companie nou înființată în domeniul energiei
Cum își atrage clienții o companie nou înființată în domeniul energiei
Companiile nou intrate pe piața energiei, dominate de mari jucători precum Engie sau Enel, își ”câștigă” clienții prin metode înșelătoare. Cei care nu sunt atenți, se pot trezi într-o mare încurcătură. Mai mulți abonați Engie/Enel se confruntă cu o astfel de situație după ce le-a trecut pragul casei indivizi care s-au recomandat a fi ”consultanți Energia”. Le spuneau că, fără a se schimba distribuitorul, pot încheia un contract în vederea citirii indexului la lumină și gaze. În fapt, reprezentanții societății, care se numește Energia Gas & Power SRL și care este de un an pe piață, au încheiat contracte de furnizare a energiei electrice și gazelor naturale schimbând, astfel, furnizorul actual, beneficiarii neavând cunoștință de acest lucru. Au aflat după câteva zile, atunci când au primit factura de la gaze care avea atașată și o notificare adresată tuturor clienților prin intermediul căreia li se aducea la cunoștință tentativa de înșelăciune. Astfel, pentru mulți dintre clienții Engie și Enel a început odiseea remedierii problemei.
”În urmă cu aproximativ 3 săptămâni s-a prezentat la domiciliul meu (și nu numai) o persoană care s-a prezentat a fi consilier de la "Energia". A întrebat dacă sunt de acord să renunț la autocitire, în schimb să vine ei să citească contoarele la energie și la gaze. La început, am fost reticentă, am spus că am contracte atât la gaze, cât și la energie,și că nu doresc să renunț la aceste contracte. Ei au răspuns că nu se schimbă distribuitorul, că rămâne același, ei doar citesc contoarele. Până la urmă, am fost de acord cu propunerea, în ideea că nu renunț la contractele care le am la Engie și la Enel și am semnat. Ulterior, am primit factură de la Engie care avea atașat o înștiințare către clientți pe care îi atenționa să nu semneze vreun document ce are la bază o tentativă de înșelăciune și fraudă cu scopul de a crea un avantaj de piață. În urmă înștiințării, mi-am dat seama că am fost păcălită și am luat imediat măsuri. Am trimis mail la Engie cu cerere de reziliere a contractului semnat cu consilierul fals și, în cele din urmă, s-a rezolvat. Aceleași proceduri le-am demarat și la Enel. Am mers pe 4 octombrie la sediu, am depus cerere de reziliere a contractului semnat cu același consilier fals și am semnat pentru menținerea contractului. Pe data de 8 octombrie am primit un apel de la Enel, am pierdut apelul, neauzind telefonul. Am sunat pe numărul care mă contactase și a rămas că o să revină cu telefon un consilier Enel, însă nu am mai fost contactat. Urmează să merg să închei un nou contract cu Enel și, în termen de 21 de zile, se anulează contractul semnat cu acești escroci”, a declarat, pentru Replica, una dintre victimele Energia Gas & Power SRL.
Engie își înștiințează clienții cu privire la tentativa de înșelăciune
Engie România a aflat despre tentativele de înșelăciune care, în unele cazuri, s-au și concretizat, și își înștiințează clienții: ”În utima perioadă, mai mulți clienți ne-au transmis sesizări și atenționări legat de diverse situații prin care au trecut și care au la bază tentativa de înșelăciune și fraudă, cu scopul de a crea un avantaj pe piață în detrimentul clientului bin intenționat și al furnizorului corect. Unii dintre clienți au reclamat că au primit vizite de la persoane care au pretins, în mod fals, că sunt consultanți sau consilieri de vânzări angajați ai Engie, propunând clienților reînoirea contarctului de furnizare a gazelor naturale, a energiei electrice sau a serviciilor tehnice însoțită de o ofertă de nerefuzat din partea Engie România. Confirmăm că Engie derulează în permanență campanii de vânzări în teren însă, spre deosebire de aceste persoane, fals pretinse a avea legătură cu noi, pot dovedi că sunt angajați Engie și că ofertele aparțin companiei”.
Reprezentanții Enel sunt și ei pregătiți să reîncheie contracte cu acei clienți care au căzut în plasa consilierilor noii firme, asta în situația în care doresc să redevină abonați Enel. În acest sens, cu actul de identitate și copie de pe actul de casă trebuie să se prezintă la unul din sediile Enel pentru încheierea altui contract care îl va anula pe cel încheiat, fără voia lor, cu Energia Gas & Power SRL.
Reacția Energia Gas & Power SRL: Mi se pare exagerat!
Contactați pentru un punct de vedere, reprezentanții Energia Gas & Power SRL au declarat: ”Agenții noștri din teren au tehnică legale. Ajung în urma unei oferte lăsându-le casnicilor. Prezintă ecusonul, numele, firma de la care sunt și spun că distribuitorul rămâne la fel, se schimbă modalitatea de facturare. Se lasă un pliant de informare, se semnează contractul, următorul pas este de a fi sunat din call center pentru a anula sau confirma contractul. Fără acesta, nu se poate merge mai departe. Ceea ce mi-ați spus dumneavostră mi se pare puțin exagerat. Eu nu știu ce să spun, nu pot să-mi denigrez compania la care lucrez. O să anunț mai departe sesizarea dumneavoastră”, a transmis un reprezentant al societății proaspăt înființată.
Cum te poți proteja de asemenea tentative și informează-te exact când vrei să schimbi firma!
Asigură-te că persoana care te abordează pentru o ofertă îți pune la dispoziție o legitimație sau o împuternicire prin care să facă dovada că este angajat Engie. Poți verifica veridicitatea ofertei prin apel la Call Center Engie, la numărul 0219366, sau la Enel. Nu plătiți sume în numerar unor persoane ce pretind a fi angajate Engie ori Enel!
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News