MARINAR din Constanța, ȘEF MECANIC pe un tanc petrolier, A DISPĂRUT în Pacific!
MARINAR din Constanța, ȘEF MECANIC pe un tanc petrolier, A DISPĂRUT în Pacific!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestFamilia unui marinar din Constanța trăiește o dramă, după ce acesta a dispărut de la bordul unui tanc petrolier, aflat în apele Pacificului. Dispariția bărbatului de 36 de ani, aflat la primul voiaj ca șef mecanic pe nava „Marfa”, operator TMS Tankers Ltd a fost sesizată joi, 25 octombrie a.c..
Tancul petrolier Marfa, pavilion Panama, ce are ca armator compania grecească TMS Tankers Ltd, plecase din Australia și se îndrepta către Panama, iar joi, 25 octombrie a.c., comandantul navei a semnalat autorităților din Tahiti dispariția șefului mecanic, un marinar român, de 36 de ani. Din primele informații, reiese că familia a avut ultima veste de la marinarul constănțean cu câteva ore înainte de semnalarea dispariției. Se pare că în noaptea precedentă, undeva în jurul orei 1,00, șeful mecanic se afla în sala motoare, pentru a interveni la o alarmă, fiind probleme tehnice la două dintre pistoane. Ce s-a întâmplat ulterior conversației, este încă un mister, membrii echipajului semnalând dispariția după câteva ore bune.
După ce comandantul tancului petrolier a semnalat dispariția autorităților din Tahiti, menționându-se că, probabil, a căzut peste bord, la nivel local au fost demarate căutări. Un avion al Marinei Naționale a survolat zona din Oceanul Pacific parcursă de navă, alături de avionul de patrulare „Gardian”, iar pe apă căutările au fost realizate de cargo-ul „Crossandra” – navă plecată din Japonia, cu destinația Chile. De asemenea, și echipajul petrolierului „Marfa”, de unde a dispărut constănțeanul, a participat la căutări.
Potrivit primelor informații, căutările au durat aproximativ 20 de ore, dar fără succes. Ulterior, petrolierul „Marfa” și-a reluat marșul spre portul de destinație, din Panama.
Ce s-a întâmplat cu marinarul, în ce împrejurări a survenit dispariția lui sunt doar o parte dintre întrebările la care vor trebui să afle răspunsul autoritățile din portul de destinație, din Panama. În urma lui a rămas o soție îndurerată și doi copii minori.
Din păcate, după cum ne-a precizat Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, în general aceste dispariții rămân învăluite în mister. Membrii echipajelor susțin că nu știu nimic, nu au văzut nimic, camere de supraveghere pe nave nu există, iar anchetele sunt, de multe ori, superficiale. De exemplu, Adrian Mihălcioiu a arătat că într-un singur caz trupul neînsuflețit al celui dispărut a fost recuperat din apă. Marinarul fusese victima unui accident nefericit, a căzut peste bord în apele grecești, iar trupul i-a fost găsit după câteva zile.
Iar numărul marinarilor români care dispar de la bordul navelor, în timpul voiajului, crește de la an la an. Din 1990 până în prezent, spun sindicaliștii, sunt peste 300 de marinari care au fost dați dispăruți în timpul voiajelor și în majoritatea cazurilor, în lipsa unor răspunsuri ferme și concrete, încă se mai fac fel și fel de supoziții cu privire la împrejurările dispariției lor.
F.B.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News