Ministerul Sănătăţii face sondaj la externare: ‘Vi s-au cerut ATENŢII?’ Iată mesajele primite de pacienţii din Constanţa!
Ministerul Sănătăţii face sondaj la externare: ‘Vi s-au cerut ATENŢII?’ Iată mesajele primite de pacienţii din Constanţa!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDupă ‘pacientul acoperit’,
După ‘pacientul acoperit’,
Ministerul Sănătăţii a demarat un amplu program anticorupţie, prin care se doreşte eliminarea practicilor nelegale din unităţile sanitare de stat din România. Şpăgile contra servicii medicale ori în schimbul unui comportament adecvat în relaţia cu pacienţii trebuie să dispară din spitale. Mita oferită cadrelor medicale – un fenomen care macină de ani de zile sistemul medical – a intrat, în sfârşit, în atenţia Ministerului Sănătăţii, şi nu doar la nivel declarativ.
Spre exemplu, de câteva săptămâni, în spitale sunt trimişi “pacienţi sub acoperire”. Ideea trimiterii unui “pacient acoperit” în spitale este de fapt o parte a strategiei anticorupţie pe care Ministerul Sănătăţii trebuie să o aplice până în 2020, a precizat, marţi, ministrul Sorina Pintea. “Nu este o idee a mea, este o parte a strategiei pe care Ministerul Sănătăţii trebuie să o implementeze până în 2020 - povestea cu pacientul misterios. Deja am început să facem aceste verificări şi am câteva exemple negative, şi nu mă refer doar la medici”, a declarat Sorina Pintea într-o intervenţie telefonică la o televiziune centrală.
De altfel, metoda “pacientului fals” a făcut şi prima victimă, la scurt timp de la “lansare”. Un angajat al unui spital de stat din România a fost dat afară după ce i-a cerut mită unui pacient care era sub acoperire. Pretextul cu care s-a dus la spital a fost pentru a face consultaţiile obligatorii pentru şcoala de şoferi, iar angajatul i-ar fi cerut pe lângă taxa legală şi o mică atenţie, lucru pentru care a plătit cu funcţia, a relatat un alt post tv. În replica, un lider de sindicat a susţinut că metoda este una prin care ministrul Sănătăţii îşi face… imagine. Ce spun însă pacienţii? Chestionaţi de cotidianul „Replica”, mai mulţi pacienţi internaţi în Spitalul Judeţean Constanţa s-au declarat încântaţi de idee.
„Aţi văzut filmarea cu acel copil care se plângea că îl doare mâna, că nu era pusă bine branula? Pe asistentele alea le durea în cot! Ia să îi fi băgat bani în buzunar mămica, să vedeţi ce repede îi suflau copilului şi în fund! Lasă, să ştie un pic de teamă, că prea se cred Dumnezei în spitalele astea, iar noi, pacienţii, stăm la mila lor”, a spus un constănţean internat la Neurologie. Un alt pacient susţine că: „Eu îi înţeleg. Poate că sunt bine plătiţi acum, le-au crescut salariile, dar e muncă multă, ca la balamuc... Mai vin şi d-ăştia recalcitranţi, beţi, nespălaţi... Nu lucrează numai cu pacienţi înţelegători. Lumea a devenit rea”.
În fine, o pacientă care tocmai s-a externat s-a declarat încântată de un alt aspect: „Am lăsat numărul de telefon, împreună cu datele mele şi acordul meu de a fi folosite. Am primit mesaj după externare, am făst întrebată dacă mi s-a cerut şpagă şi dacă vreau să reclam acest lucru ministerului. Foarte bună iniţiativa, foarte bună! Să sperăm că, dacă tot s-au apucat de treabă, vom scăpa şi de cozile de la Urgenţă. Când ajungi acolo, stai cu orele...”, ne-a precizat femeia, care ne-a pus la dispoziţie şi mesajele primite (click pe imagini!):
Alexandra CUCU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News