REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.6° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
10.6° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Navigatorii vor condiții mai bune pe nave: este nevoie de MEDIC, INTERNET și mai puțină birocrație!

Navigatorii vor condiții mai bune pe nave: este nevoie de MEDIC, INTERNET și mai puțină birocrație!

Replica API 29 octombrie 2018 | 11:01 759

Atractivă din punct de vedere financiar, meseria de navigator este caracterizată, și în prezent, de numeroase probleme care pun în pericol viața și sănătatea oamenilor, cu lipsuri și hibe. Dintre acestea menționăm necesitarea unor măsuri pentru urgentarea intervențiilor medicale pe nave, în caz de accidente și îmbolnăviri, îmbunătățirea metodelor de comunicare între navigatori și cei dragi, de pe țărm, reducerea birocrației și consecințele salvării vieții migranților.

Reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor au participat, în perioada 8 – 9 octombrie a.c., la întrunirea Federației Europene a Lucrătorilor din Transporturi, care s-a desfășurat la Bruxelles. Ocazie pentru responsabilii din domeniu să expună problemele de actualitate din navigație. Una dintre cele mai stringente nemulțumiri ale marinarilor vizează sănătatea și siguranța la bordul navelor. „Sunt necesare noi măsuri care să asigure intervenții urgente și reducerea timpilor de așteptare, în cazul accidentelor și îmbolnăvirilor, până se asigură o asistență medicală calificată. Acest lucru a cauzat prejudicii majore navigatorilor aflați în situațiile amintite, ajungându-se până la decesul acestora din cauza neluării măsurilor urgente de transport de la navă până la cel mai apropiat punct de intervenție medicală specializată”, a punctat Adrian Mihălcioiu, lider SLN Constanța, prezent la întrunire.

De altfel, cazurile în care marinarii au decedat la bordul navelor, în urma îmbolnăvirilor sau accidentelor au tot fost mediatizate de-a lungul anilor. Unul dintre cele mai recente cazuri este cel a unui marinar constănțean, de 36 de ani, Stelian Mevlit. Acesta a decedat, în 2017, în sala motoare a navei „Berge Artic”, la doar o săptămână după îmbarcare. Nava la bordul căruia era constănţeanul se afla la 277 kilometri în largul Lauban, în apele statului malaysian Sabbah.

Sindicaliștii consideră că este necesară introducerea unui medic la bordul navelor, în funcție de numărul membrilor echipajului și rutele de navigație. „Este o dezbatere care este abia la început, dar deosebit de importantă pentru navigatori”, a punctat Adrian Mihălcioiu.

De menționat că, în prezent, la bordul navelor nu este asigurat medic, ofițerul I punte având atribuții în acest sens, având cursuri medicale, la un nivel de bază.

Pe multe nave navigatorii nu au acces la internet!

Un alt punct atins de sindicaliștii de la ETF vizează realizarea unei campanii privind drepturile sociale ale navigatorilor, care trebuie să beneficieze de asigurări de sănătate și asigurări sociale în conformitate cu MLC 2016.

Facilitățile de comunicare sunt un alt of al navigatorilor. „În urma unui sondaj realizat pe un număr de peste 1.000 de navigatori, aceștia au afirmat în proporție covârșitoare că internetul este o necesitate la bordul navei. Telefonul prin satelit a fost și el menționat, antena TV prin satelit sau noutățile din presă, de asemenea, căci îi țin pe navigatori conectați cu uscatul”, a mai arătat liderul sindical.

O altă nemulțumire vizează birocrația. „Este necesară reducerea activităților administrativ/birocratice pentru navigatori și armatori, având în vedere multitudinea de documente ce trebuiesc întocmite până/la sosirea navei în port, în timpul staționării și la plecare dau mare bătaie de cap ofițerilor. Apoi, documentele cerute diferă de la o țară la alta și iarăși fac ca timpul alocat efectiv operațiunilor de navigație și operare a mărfii să nu fie suficient sau să creeze situații de stres și suprasolicitare. De aceea, reducerea acestor documente și standardizarea lor sunt măsuri foarte importante”, a adăugat liderul sindical.

Zona din ce în ce mai PERICULOASĂ în largul Africii de Vest

Sindicaliștii mai atrag atenția și asupra problemelor ridicate de salvarea migranților găsiți în largul apelor. „Sunt deja dezbateri pe acest subiect, legate de imposibilitatea de a nu interveni când oameni sunt în pericol pe mare, dar și problemele cu care se confruntă navigatorii și armatorii când au salvat vieți omenești pe mare, dar nu au unde să îi debarce, deoarece foarte multe state nu mai acceptă migranți”, a arătat liderul sindical.

„Pirateria și atacurile armate asupra navelor și echipajelor este o temă de mare actualitate, având în vedere zona Africii de Vest, care devine pe zi ce trece tot mai periculoasă. S-a menționat cazul navei Glarus, unde, în urma atacului piraților au fost luați ostatici 12 navigatori, printre care și un român”, a mai arătat Mihălcioiu.

Florentina BOZÎNTAN

Citește și: Marinarul român răpit în largul apelor nigeriene A FOST ELIBERAT!

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Sunt First Eng european si sunt platit ca germanul pe nava pe care ne schimbam. Sunt membru ITF , imi fac treaba la nava cu atentie si pricepere si nu ma gandesc la probleme desi, nu neg ca se pot intampla, dar am cu cine sa le rezolv. Eu sunt multumit de sindicat. Cei nemultumiti au alte interese care nu tin de marinarie. Sa fim seriosi.
0
0
Cine draq a mai scos-o si pe asta cu pensiile filipinezilor? Ba voi sunteti intregi la minte? Saracii astia si aia din Burma sunt cei mai oropsiti. Cati tembeli sunt pe lumea asta...
0
0
Baa, nu mai vorbiti de filipineji ca e voi de capul lor. Cum sa fie mai bine la ei ? Nu stiti ce vorbiti. Navigaroru roman e ultra boier fata de amaratii astia. Cine dracu a mai scornit ca sindicatul filipinejilor e un sindicat ? Ei sunt corupti ai statului de care stiu de frica bietii marinari. Ati vrea asta la noi ? Slava domnului ca avem un sindicat de partea noastra.
0
0
Scria un cretin ca sindicatul filipinezilor a facut un contract guvernamental pentru marinarii filipinezi. Filipine este un stat dictatorial. Statul are nevoie de banii navigatorilor. Sindicatul este de stat cum era inainte la noi. Apoi navigatorii sunt scalpati de stat pentru ca salariile lor sunt transformate obligatoriu in moneda locala la un curs care difera cu 10-20% de cursul oficial, in dertimentul marinarului. In Romania noi nu platim nimic la stat asta multumita SLN. Ar trebui sa va mai ganditi bai trogloditilor si chiar si unii navigatori care pun botul la intoxicari de acest gen.
0
0
Bun. Tot ce este descris in articol este adevarat. Ce ar trebui facut iar se stie. Cand ma uit la autoritatile din Romania ANR, CERONAV, Min Transporturi, Min. Muncii, etc imi dau seama ca va fi foarte greu de facut ceva. Noi marinarii nu cerem practic nimic, vrem doar mai putina birocratie si legi care sa ne poata lasa si sprijini sa lucram si sa aducem bani in tara, bani care sa ne asigure un trai decent si care sa ajute prin cheltuirea lor si tara si alte societati comerciale, adica alti salariati care au la randul lor familii, si statul pentru a imbunatati viata cetatenilor. E mult?
0
0
la cati bani se fac ar trebui sa-si permita un medic sau asistent si niste utilitati de baza cat despre "migranti" ei trebuie impuscati cu sau fara acordul tarii in care se afla nava
0
0
Ce ma amuz cand vad toti frustratii care inteleg ce inseamna viata pe mare. Va invit la capsunele prietenari, e mai bine acolo.
2
4
ce pretentii, auzi tu, medic si internet. Da o femeie dintr-aia gonflabila nu vor ? si sa le faca si o vulcanizare pe vapor pentru femeile astea gonflabile, ca la cat o sa traga de ele, or sa aibe alea nevoie de vulcanizare.
1
8
Sindicatul filipinezilor a dat din pinteni iar marinarii lor au contracte guvernamentale cu armatorii, plus ca sint platiti si cind stau acasa, le merge si vechimea pentru pensie. La noi numai bla-bla-bla si sa dai cotizatia ca sa se plimbe citiva analfabeti pe la congrese fara sa faca nimic de 30 de ani.
6
3
e simplu - va lasati de navigatie, si cand vor vedea ca nu mai au cu cine, birocratia se va reduce iar conditiile se vor imbunatati.
4
3
Navele pe care lucreaza marinarii romani sunt toate straine. Sa rezolve tot strainii, ce treaba are Romania cu povestea asta? Cine are chef de navigatie sa se descurce cum stie. Daca vrea internet n-are decat sa-si cumpere o statie pentru satelit.
6
4
daca ar exista un dram de seriozitate in institutiile de invatamant de marina de la noi , altfel am sta de vorba dar cand 80% dintre absolventi sunt rebututuri, si toata lumea trebuie sa treaca ca sa mai cotizeze inca un an de zile ... bineinteles ca filipinezii sunt preferati ... mai putine pretentii , mai putine nazuri ... noi stim sa facem socoteala , cat castigam si cat ne mai trebuie pt noul BMW...
6
5
Filipinezi, indieni asta se cauta acum, romanii sunt scumpi, cine cunoaste piata stie. Bani putini, scufunda nava ,cei inxaseaza prima si la revedere, siguranta 0_ asa vor! Marinaria nu este un moft, nu este ce era o data
7
2
amice,tu esti total pe dinafara...hai sa iti dau un exemplu: filipinezii au scris PE CONTRACT ca ei trebuie sa aibe obligatoriu sistem karaoke pe vapor...asta e doar un exemplu,ca nu stau sa intru acum in detalii cu tine...
15
5
Vor medic...sa zica mersi ca au inca de munca. Filipinezii nu emit atatea pretentii, salariul lor e mai mic si muncesc de 2 ori mai bine ca un roman.
4
25
internet,la fel.In privinta birocratiei,e abia inceputul baieti.Sa stiti ca imbecili nu exista doar la noi,in aparatul de stat,sunt cretini peste tot.Cine pleaca acum pe mare,face treaba pe care o faceau 4 oameni acum 15 ani si este zilnic futut cu zeci de reguli si hartoage si regulamente facute sa te distruga psihic.Iar cel mai stresant,e in ofshore,unde dictatura e la ea acasa.Sincer,alegeti-va o meserie mai omeneasca,navigatia nu mai e nici pe departe ce a fost candva.
17
4

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367