Patronul Adivin s-a SĂTURAT să mai plătească taxa de tramă stradală!
Patronul Adivin s-a SĂTURAT să mai plătească taxa de tramă stradală!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDupă ce a plătit trei ani la rând taxa pe trama stradală, ce-i drept, partial, Adrian Vintilă, patronal de la Adivin, s-a săturat să mai respecte hotărârile de Consiliu Local în baza cărora s-a instituit taxa, aşa că le-a contestat în instanţă, solicitând anularea acestora. Asta, după ce, în urma unui control, reprezentanţii SPIT au constatat că nu a plătit dările la bugetul local pe anul 2018, dar şi pe anul 2015. Aşa că, ADIVID SRL a solicitat anularea parţială a actelor administrative prin care s-a instituit taxa de folosire tramă stradală de către autovehiculele concepute şi construite pentru transportul de mărfuri pe raza municipiului Constanţa pe străzile de trafic uşor mediu şi greu, respectiv anularea parţala a: HCLM nr. 246/2014 pentru anul 2015, a HCLM nr. 312/2015 pentru anul 2016, a HCLM nr. 382/2016 pentru anul 2017 și HCLM nr. 416/2017 pentru anul 2018.
Adrian Vintilă când parca chiar sub semnul Stop
Adrian Vintilă a fost supus unei inspecții fiscale efectuată de către inspectori din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local Constanța,anul trecut, vizat fiind anul 2018,. Controlul a avut în vedere verificarea bazelor de impunere, verificarea realității declarațiilor fiscale și informative, în corelație cu datele existente din evidență contabilă, registrele societății sau orice alte documente justificative existente în societate ori obținute prin controale încrucișate, precum și alte declarații depuse în conformitate cu legile speciale, verificarea corectitudinii și exactității îndeplinirii obligațiilor de către contribuabil, verificarea respectării prevederilor legislației fiscale și contabile, stabilirea diferențelor obligațiilor de plata, precum și accesoriile aferente acestora. În cuprinsul actului de control, s-a menționat faptul că obligația fiscală care face obiectul inspecției fiscale este taxa de folosire trama stradală de către autovehiculele concepute și construite pentru transportul de mărfuri pe rază municipiului Constanța, astfel cum această taxa a fost stabilită în baza HCLM nr. 246/2014 pentru anul 2015, Anexă nr. 5 pct. 3, HCLM nr. 312/2015 pentru anul 2016, Anexă nr. 5, HCLM nr. 382/2016 pentru anul 2017, Anexă nr. 5 cap. III și HCLM nr. 416/2017 pentru anul 2018, Anexă nr. 5 cap. III.
S-a constatat că societatea datorează pentru perioada 2015-2018 suma de 89.259 lei, reprezentând taxa datorată de această pentru folosirea tramei stradale de către autovehiculele folosite pentru transportul de mărfuri și aflate în proprietatea socieăţii. Totodată, prin Raportul de inspecție fiscală s-a constatat că pentru anul 2015, reclamanta nu a efectuat nicio plată în contul taxei pentru folosire trama stradală, pentru anul 2016, a achitat suma de 330 lei în contul taxei pentru folosire trama stradală, pentru anul 2017, a achitat suma de 681 lei, iar pentru anul 2018, a achitat suma de 690 lei. Vintilă a formulat plângere prealabilă împotriva celor constatate de inspector, însă, pentru că nu a primit răspuns, a mers în instanţă, solicitând naularea hotărârilor de consiliu local.
El spune că nu poate fi supus acestei taxări, deoarece este nefundamentată, iar actele administrative care o reglementează, în speță hotărârile, sunt nelegale. În opinia lui Vintilă, instituirea taxelor speciale se poate realiza de către Consiliul Local cu îndeplinirea următoarelor condiții: să se înființeze un serviciu public local nou, pentru a cărui funcționare se instituie taxa specială; serviciul public nou înființat să fie creat în interesul persoanelor fizice și juridice, care beneficiază de serviciul public local; taxa să corespundă prestării unui serviciu public de către autoritatea publică; taxa specială să se încaseze numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile publice respective; taxele speciale să fie utilizate numai în scopurile pentru care au fost înființate, adică pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru înființarea serviciilor publice de interes local și pentru finanțarea cheltuielilor de întreținere și funcționare a acestor servicii. “Prin instituirea acestei taxei Consiliul Local nu a înființat servicii publice noi, pentru a căror înființare și funcționare să fie necesară perceperea unei taxe speciale. Mai mult, pe rază oraşului Constanța tranzitează autovehicule care aparțîn și persoanelor juridice din alte localități, fără că acestea să achite contravaloarea taxei de trama stradală, în condițiile în care nu există nicio modalitate de informare a utilizatorilor cailor rutiere cu privire la acesta obligație, context în care, pe anumite artere rutiere, menționate în Anexele la HCLM, nu există amplasat niciun semn de circulație care să informeze asupra limitei de greutate a vehiculelor, după cum la nivelul municipiului, nu există niciun mijloc de informare cu privire la obligația achitării acestei taxe”, a arătat patronal Adivin în instanţă, potrivit Portalului de Jurispridenţă Românească.
În replică, reprezentanţii primăriei spun că societatea a apreciat că această taxa este nefundamentată, iar actele administrative care o reglementează, în speță hotărâre de Consiliu Local, sunt nelegale, deși 3 ani la rând a înțeles să achite, parțial, taxa de trama stradală, cu alte cuvinte acceptând și recunoscând justețea acesteia, a înțeles să solicite în instanța anularea acestora pentru presupuse motive de nelegalitate. Şi instanţă a avut aceeaşi opinie, fapt pentru care i-a respins cererea. Însă, Vintilă, nu se lasă şi a formulat recurs, la Curtea de Apel.
Mirela PASCAL
Citește și: Patronul de la Adivin „ŞI-A TRAS” STRADĂ! Parchează „pe interzis” şi nu dă doi bani pe LEGI!
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News