REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.9° Constanța Dum., 5 Mai 2024
Anul XX Nr. 6720
9.9° Constanța Duminică, 5 Mai 2024 Anul XX Nr. 6720
 

Primăria Constanţa, ÎNCĂ O ‘BUBĂ’: RADET n-a plătit taxa de acces rampă de deşeuri timp de trei ani

Primăria Constanţa, ÎNCĂ O ‘BUBĂ’: RADET n-a plătit taxa de acces rampă de deşeuri timp de trei ani

Replica API 1 mai 2019 | 00:17 441

Deficienţă descoperită de Curtea de Conturi

Deficienţă descoperită de Curtea de Conturi

O altă abatere constatată de Curtea de Conturi pe care Primăria Constanţa nu o poate remedia! RADET a dat administraţia locală în judecată pentru 22.000 lei. Prin HCL 145/30.05.2011, taxa de acces la rampă de deșeuri inerte pentru Municipiul Constanţa a fost stabilită la 2,5 lei/tonă. În perioada 2012-2014, la Primăria Constanţa a fost efectuat, de Curtea de Conturi, auditul financiar asupra contului anual de execuție bugetară pentru anul 2014. Auditorii publici externi au dispus recuperarea veniturilor neîncasate, rezultate din subevaluarea taxei de acces la rampa de deșeuri.

Pentru înlăturarea acestor deficiențe, Primăria Constana a emis Dispoziția nr. 2224/17.08.2015 privind înlăturarea deficiențelor constatate. În acest sens, Direcția Servicii Publice din cadrul primăriei a întocmit Centralizatorul cu operatorii economici care nu au achitat taxa de acces în rampa de deșeuri inerte situată la Poarta 9 și, în baza acestui centralizator, administraţia locală a transmis notificări de plată tuturor persoanelor fizice/agenți economici din listă, printre acestea numărându-se şi Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) Constanţa.

Pentru a scăpa de suma de peste 22.000 lei ce i se impută, RADET a deschis acţiune în instanţă, solicitând suspendarea efectelor dispoziţiei primarului, arătând că este greșit modul de calcul al cantităților de deșeuri depuse la rampa din Poarta 9, întrucât nu s-a ținut cont de capacitatea de transport a mijloacelor regiei, iar cantitățile de deșeuri din registrele de evidență a accesului la rampa de deșeuri inerte pentru care au fost calculate taxe pentru perioada 2012-2014 sunt eronat calculate.

Mai mult, Regia a invocat și prescripția dreptului de a solicita plata acestor sume. În replică, apărătorii primăriei spun că termenul de 6 luni prevăzut de dispoziţiile art. 11 din Legea nr. 554/2004 este, într-adevăr, un termen de prescriptie, însă acesta nu are aplicabilitate în prezenta cauză. Acest termen se referă la acţiunile în contencios ce au ca obiect anularea unui act administrativ și nu reglementează vreun termen pentru emiterea unui act administrativ fiscal, cum în mod greşit pretinde reclamanta.

Instanţa a dat câştig de cauză RADET, magistraţii reţinând faptul că, din cuprinsul dispoziției contestate, rezultă că s-a dispus recuperarea sumei globale de 22.958 lei aferentă perioadei 2012-2014, fără a se menționa în cuprinsul actului contestat suma aferentă fiecărui an.

„Or, în aceste condiții, este evident că acest act administrativ, în maniera inserării unui cuantum global privind obligațiile fiscale de plată fără să se cunoască în concret care ar fi cuantumul obligației de plată defalcat pe fiecare an în parte, îi produce reclamantei o evidentă vătămare întrucât, aceasta susține că cel puțin pentru o parte dintre aceste obligații ar fi intervenit prescripția, critică pe care instanța nu o poate analiza de vreme ce aceste sume nu se regăsesc în concret menționate în respectivul act de recuperare a prejudiciului”, se arată în motivarea instanţei, publicată de rolli.

„Admite cererea formulată de reclamanta R.A.D.E.T. Constanţa în contradictoriu cu pârâtul PRIMARUL Municipiului Constanţa. Anulează Dispoziţia nr. 5209/16.07.2018 privind recuperarea prejudiciului rezultat din neachitarea taxei de acces la rampă deşeuri inerte emisă de Primarul Municipiului Constanţa. Respinge solicitarea pârâtului privind cheltuielile de judecată”, se arată în minuta Tribunalului din 26 martie a.c. Pe 19 aprilie, Primăria Constanţa a formulat recurs.

M.P.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212