Proiectul pentru ”Autostrada Litoralului”, întocmit de o firmă de pe ”lista rușinii” a Min. Transporturilor
Proiectul pentru ”Autostrada Litoralului”, întocmit de o firmă de pe ”lista rușinii” a Min. Transporturilor
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestProiectul pentru ”Autostrada Litoralului”, șoseaua de 1,1 miliarde de euro care ar trebui să descongestioneze traficul din Constanța, a fost oferit de Ministerul Transporturilor unei firme pe care tot el a introdus-o pe ”lista rușinii”, a proiectanților care și-au abandonat lucrările pentru care au fost plătiți deja. În ciuda prostului renume, firma a primit în ultimii ani nu mai puțin de 45 de contracte, cu o valoare totală de 320 milioane de lei, fără TVA.
Studiul de fezabilitate pentru ”Alternativa Techirghiol” sau ”Autostrada Litoralului”, după cum i se mai spune, a fost întocmit de către o firmă inclusă de Ministerul Transporturilor în 2022 pe ”lista rușinii”, a constructorilor și proiectanților care nu își onorează contractele pentru care au fost plătiți.
Este vorba despre controversata Consitrans SRL, deținută de Eduard Hanganu, care a primit contractul pentru ”Elaborare Studiu de Fezabilitate, Elaborare Proiect Tehnic si DTAC pentru obiectivul ,,Alternativa Techirghiol” încă din data de 26 iulie 2019, pe baza unei licitații lansate în decembrie 2016. Consitrans SRL primea la acea dată suma de 5.372.889,4 lei, fără TVA, iar informațiile au fost făcute publice de SEAP abia pe 21 octombrie 2023.
La această dată, proiectul Autostrăzii Litoralului a primit și ultimul aviz care îi mai lipsea pentru a ajunge pe masa guvernului, unde vor trebui apoi aprobați indicatorii tehnic-economic, prin hotărâre de guvern.
Acest nou drum cu regim de autostradă va avea 30,59 kilometri lungime, 2 benzi de circulație pe sens, 31 de structuri (poduri, pasaje, viaducte) și presupune inclusiv construirea unui nou pod peste Canalul Dunăre-Marea Neagră. Noua autostradă va asigura o legătură rapidă între Autostrada de Centură a Constanței și sudul litoralului și are costuri totale estimate de 1,15 miliarde de euro.
7 ani a durat atribuirea contractului pentru studiul de fezabilitate al Autostrăzii Litoralului
Revenind la firma care a realizat studiul de fezabilitate, trebuie remarcată și durata extrem de lungă scursă de la declanșarea procedurilor de achiziție până la finalizarea acestora: fix 7 ani. Este interesant de văzut dacă, între timp, nu au existat evenimente sau elemente care să ducă, mai târziu, la concluzia că studiul trebuie refăcut sau completat, ceea ce presupune, desigur, mai mulți bani și mai mult timp până la construirea autostrăzii.
Cât despre Consitrans SRL, este de notorietate faptul că Ministerul Transporturilor a inclus-o în 2022 pe ”lista rușinii”, a constructorilor și proiectanților care nu își onorează contractele. Asta nu i-a oprit pe aceiași profesioniști de la Ministerul Transporturilor să-i dea în continuare contracte cu nemiluita. O simplă interogare a datelor publice de pe SEAP arată în dreptul firmei Consitrans SRL nu mai puțin de 45 de contracte primite în intervalul iunie 2018-decembrie 2023, cu o valoare totală de 320 de milioane de lei, fără TVA.
Firma din București a raportat pentru anul 2022 afaceri de 61 milioane lei și un profit net de aproape 631.000 lei, cu 176 angajați, dar și datorii totale de peste 26 milioane lei.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News