Simularea la BAC se lasă cu foi goale sau foi cu revendicări. Află ce nemulțumiri a scris pe foaia de examen președintele CJE, Tasnim Chazli
Simularea la BAC se lasă cu foi goale sau foi cu revendicări. Află ce nemulțumiri a scris pe foaia de examen președintele CJE, Tasnim Chazli
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestExamenele de bacalaureat nu mai pun accent pe gândirea critică, ci pe tocit
Examenele de bacalaureat nu mai pun accent pe gândirea critică, ci pe tocit
Liceenii au recurs la formă de protest în cadrul simulărilor la Bacalaureat, întrucât structura acestora s-a schimbat cu o lună înainte de desfășurarea acestora. Președintele Consiliului Județean al Elevilor din Constanța (CJE Constanța) și în aceleași timp vicepreședinte al acestei structuri la nivel național, Tasnim Chazli, ia și ea parte zilele acestea la examenele privind simularea bacalaureatului. În semn de protest, aceasta a scris pe foaie o serie de nemulțumiri privind sistemul de învățământ.
“Tocmai am ieșit de la simulare. Eu am scris despre sistemul de învățământ, despre nemulțumirea mea la adresa sistemului de învățământ și, mai mult decât atât, despre nemulțumirile mele privind faptul că nimeni nu face nimic pentru a rezolva problemele din sistem”, a precizat, luni, 18 martie 2019, Tasnim Chazli.
Iată ce a scris Tasnim Chazli pe foaia de examen
Tasnim Chazli ne-a dezvăluit ce a scris pe foaia de examen, pe care a preferat să o preda conținând o serie de nemulțumiri, și nu goală. “De exemplu, am scris despre faptul că educația este subfinanțată și de aici apar mai multe probleme, precum fondul clasei, fondul școlii.
De asemenea, nu avem o infrastructură proprice pentru desfășurarea orelor, formarea profesorilor este precară, planurile cadru și programa națională nu sunt făcute în conformitate cu nevoile noastre reale și școala nu ne pregătește pentru integrarea pe piața muncii sau în societate și sunt multe alte probleme.
Reprezentanții Ministerului nu ne consultă în mod real, ci doar ca să respecte anumite articole din anumite regulamente, dar niciodată sau cel puțin, în ultimul timp, nu ne-au luat opinia în considerare într-un mod real”, a mărturisit Tasnim Chazli, președintele CJE și vicepreședintele Consiliului Național al Elevilor.
Foile albe sau cu revendicări vor primi punctul din oficiu
Foile de examen vor fi raportate în principiu de școli și de inspectoratele școlare. Nu vor primi un tratament special față de celelate foi de examen. Toate trec prin aceleași proceduri de corectare.
Cele lăsate albe sau cu revendicări vor primi punctul din oficiu sau vor fi anulate. Nota nu va fi trecută în catalog decât la solicitarea liceenilor.
Revendicările vor fi centralizate. “Clar va fi și un raport la nivel național, că până la urmă campania se desfășoară la nivel național. Dar nu contează atât numărul foilor goale, cât ideea simbolică a protestului și cerințele pe care le-am enumerat la Minister”, a precizat Tasnim Chazli.
O să existe o urmare a campaniei, dar va apărea după finalizarea simulărilor. “A fost săptămâna trecută simularea la Evaluarea Națională, în cadrul căreia la fel s-a desfășurat protestul foilor goale. Așteptăm să treacă și simulările de clasa a XI-a și a XII-a susținute pentru examenul de Bacalaureat, ca să continuăm campania într-un mod fluid”, a punctat Tasnim Chazli.
Președintele CJE a declarat că și la următoarele examene din cadrul Simulării Bacalaureatului va preda foaia goală sau cu revendicări. “Următorul examen îl am la matematică și voi da foaia goală sau voi scrie despre sistem la fel cum am făcut și astăzi (n.r. luni, 18 martie 2019), pentru că noi ne-am săturat să fim niște experimente ale Ministerului, să nu fim beneficiarii primari ai educației, așa cum scrie în lege, și ne-am săturat să fim percepuți ca niște numere, niște statistici”, a conchis Tasnim Chazli, care urmează cursurile Liceului Teoretic “Ovidius” din Constanța.
Structura simulărilor schimbată cu o lună înainte de desfășurarea lor!
Simulările au fost simplificate în defavoarea liceenilor, susțin reprezentanții CJE Constanța. “Ideea protestului a fost că noi am participat la Comisia de dialog social pentru a discuta despre modificarea structurii simulărilor.
Nu am fost de acord să se schimbe structura simulărilor cu o lună înainte și chiar să se schimbe într-un mod care nu ne-ar ajuta pe termen lung. Practic s-au simplicat simulările, adăugând itemii obiectivi, pentru că nu ne verifică capacitatea de a gândi critic, ci doar cât de mult putem să tocim informații. Examenele în felul acesta devin un scop și nu mijloc prin care să ne evaluăm competențele cerute pe piața muncii”, a explicat Tasnim Chazli.
C.M.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News