REPLICA ONLINE CONSTANTA

1.4° Constanța Mar., 19 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6673
1.4° Constanța Marți, 19 Martie 2024 Anul XX Nr. 6673
 

Situaţie incredibilă la Constanţa: o femeie a aflat că figurează DECEDATĂ în baza de date la medic

Situaţie incredibilă la Constanţa: o femeie a aflat că figurează DECEDATĂ în baza de date la medic

Replica API 16 decembrie 2017 | 00:00 521

Situație absolut revoltătoare la Constanța. O greșeală umană a pus o femeie pe drumuri, aceasta fiind bolnavă și având nevoie de tratament, de care nu a beneficiat pentru că în sistemul informatic al medicilor apărea ca și cum a decedat. Atât medicul specialist, cât și medicul de familie au rămas șocați că femeia, care figura ca și cum ar fi murit, dar se afla vie în fața lor, desigur, cu probleme de sănătate, căci altfel nu s-ar fi prezentat. Femeia în cauză suferă de o boală cronică, necesitând tratament în permanență, boală care îi slăbește sistemul imunitar și răcește mult mai des.

M.B., inițiale fictive pentru a-i proteja identitatea, este șomeră. Își plătește singură asigurarea de când a rămas fără muncă. Stă la cozi interminabile lună de lună, pentru a putea beneficia în continuare de tratamentul pe care trebuie să îl ia permanent, care, dacă nu ar fi asigurată, ar trebui să scoată lunar 1.800 de lei din propriul buzunar. Așa că în cursul zilei de 14 decembrie a făcut ca de obicei – a stat la cozi pentru a-și plăti contribuția de sănătate, unde nu a întâmpinat probleme. Așa că după ce a terminat drumul birocratic pentru o chitanță, a mers la medic, unde avea programare, iar când i s-a băgat cardul de sănătate în sistem a suferit un șoc: nu doar că nu apărea ca și asigurată, ci era menționat faptul că femeie DECEDASE.

„Mă duc ieri, 14 decembrie, la ANAF, să completez declarația 604, că nu realizez venituri, apoi, mă duc la TREZORERIE, mă așez cuminte la coada destul de mare, aștept să-mi înregistreze cererea de plată a contribuției la sănătate, apoi, mă așez cuminte la alt ghișeu pentru a da banii și pentru a mi se da chitanța. După asta, mă duc la Casa de Asigurări de Sănătate Constanța, la camera 11 de la etajul 1, mă așez cuminte la coadă și aici, îmi vine rândul, dau chitanța de la trezorerie și plec spre un medic ORL, la care aveam programare.

Mă așez cuminte la coadă și aici, îmi vine rândul, intru în cabinet, îi spun doamnei doctor că-mi este rău. Mi se cere CARDUL DE SĂNĂTATE, până atunci, mi se face tratamentul cu laser, dar, doamna doctor îmi cere buletinul, în timp ce doamna asistentă, îmi făcea tratamentul. M-a speriat modul în care mi l-a cerut. Părea șocată și nu știam de ce. Mă întreabă dacă sunt ok. I-am spus că da, dar nu înțelegeam ce nu funcționa de tot băga și scotea cardul meu de sănătate, din acel cititor de card.

La final, mi-a spus că nu e nicio problemă și mi-a dat de înțeles, că știe cine sunt și că, chiar dacă nu-și va primi banii pe ceea ce a făcut, va fi totul bine! Înainte să ies din cabinet, îmi spune să merg mai repede la medicul meu de familie și să vedem dacă totul este în regulă cu cardul meu și cu mine. Că speră că este doar o eroare, care se va remedia”, a povestit M.B.

„Nu mă poate ajuta cu nimic, deoarece figurez DECEDATĂ în sistemul informatic medical”

Ce simte un om care plătește taxe constant la Stat și află brusc că pentru Stat ea a murit? Nu putem exprima în cuvinte ceea ce simțea femeia, însă medicii au îndrumat-o să discute mai departea la Casa de Asigurări în Constanța, lucru pe care l-a și făcut, iar cum femeia a lucrat ultima oară la o societate din București, ea figura în sistem la cei de la București. Așa că femeia a mers mai departe cu „investigația”.

„Merg la medicul de familie. Stau frumos la coadă și aici, îmi vine rândul și doamna doctor de familie se arată șocată ca și doamna de la ORL! Mă uit mirată și o întreb ce s-a întâmplat? Îmi spune că nu mă poate ajuta cu nimic, deoarece figurez DECEDATĂ în sistemul informatic medical. I-am spus că trebuie să fie o eroare. Să repete procedura cu introducerea cardului, să vadă dacă tot așa arată. Scoate cadrul, bagă cardul și tot așa de 7 ori, dar, tot DECEDATĂ mă arata.

Îmi spune: Îmi pare rău draga mea. Te voi consulta doar, dar nu pot să-ți dau nimic care să te ajute să-ți revii. Mă consultă doamna doctor, și-mi spune că am pneumonie, dar că, nu-mi poate elibera nici trimitere către pneumolog, nici ca să fac raze la plămâni ca să se infirme sau să se confirme dacă am sau nu pneumonie, și nici rețeta cu antibiotic și alte medicamente nu mi-o poate da, deoarece din punctul de vedere al Casei de Sănătate, eu nu mai exist!

Vă dați seama cum m-am simțit nu? Mă uitam la doamna doctor și nu-mi venea să cred ce-mi spunea! Doamna doctor la final, a mai introdus încă o dată cardul în cititorul ăla și tot DECEDATĂ mă arăta! Azi (n.r. vineri, 15 decembrie) însă, am luat legătura cu cei de la Casa de Asigurări de Sănătate Constanța prin intermediul unui apel telefonic, întreb ce se întâmplă de mă arăta ieri DECEDATĂ în sistemul lor informatic, mi se cere CNP-ul îl transmit, și mi se spune că li se arată doar o eroare lor.

Nicidecum că aș fi DECEDATĂ. Apoi, mi se spune că problema este de la faptul că am lucrat 5 zile în luna octombrie a anului 2017, la o firmă ce avea sediul în București, iar asigurarea medicală pentru acele 5 zile lucrate, mi s-a plătit în București și că acolo trebuie să rezolv problema. Acum nu mai înțeleg nimic! Mi-am plătit sănătatea tot timpul atunci când n-am avut un job, deoarece am o problemă medicală mai mare și primesc lună de lună tratamentul decontat de CASS. Eu mi-am asigurarea medicală mereu și când am fost în luna octombrie, anul aceasta la un control medical la medicul de familie, eram ok. Figuram asigurată și am putut beneficia de îngrijiri medicale atunci. Dar acum să mă arate DECEDATĂ deși ieri mi-am achitat contribuția la sănătate, mi se pare prea mult! Prea mare bătaie de joc asupra plătitorului, din partea instituțiilor statului!”, a spus revoltată constănțeanca.

„Cei de la București mi-au spus că s-a rezolvat și să nu vorbesc cu presa”

Femeia a sunat la recomandarea celor de la Casa de Asigurări Constanța mai departe la București, unde băiatul cu care a discutat a avut o atitudine aparent revoltătoare. El i-a spus femeii că în baza de date de la ei apare doar cu o eroare, nu ca și cum ar fi decedată.

„Mi-a spus că este doar o eroare așa că să nu mă agit că se rezolvă. A mai spus și că medicul avea sistem duplicat, nu cel de bază informatic, dar și medicul de familie la fel mă vedea în sistem. Știu sigur că nu este un duplicat. Mi-a spu că rezolvă el. Mi-a cerut din nou CNP-ul și a lucrat el în sistem și într-o oră figuram ca și asigurată. Însă mi-a spus că s-a rezolvat și să nu vorbesc cu presa că nu are rost. Păi nu mi-a explicat nimeni de ce apăream ca și decedată. Merit și eu niște răspunsuri”, a spus M.B. pentru Cotidianul „Replica de Constanța.

Problema femeii nu este una singulară în țară. Mai multe persoane s-au trezit că figurează ca și cum ar fi murit de ani de zile, existând lacune în sistemul informatic, cât și în bazele de date fizice ale instituților statului.

Claudia CORBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Acum aprox 1 an, si pe mine m-a informat medicul meu de familie, ca nu mai sunt inscris pe listele lui. Desi dosarul meu se afla la el. Am inteles ca s-au facut matrapazlacuri la CJAS si ca fusesem repartizat, doar pe hartie, altui medic de familie care avea nevoie de pacienti. A tb sa fac din nou cerere sa ma reinscriu, chipurile la dr meu de familie, ca altfel nu mai putea sa imi dea reteta sau concediul medical. Deci... toate mizeriile astea se produc la nivel de Casa de sanatate, acolo se fac toate miscarile iar noi pacientii suferim!!!
1
0
Este un furt de identitate ...nu este singurul caz.Institutiile statului stiu acest lucru dar tac ??? Inregistrarea in sistemul informatic de la CASJ s a facut pe baza unui certificat constatator de deces semnat de un medic ?. Poate se autosesizeaza si POLITIA ..in judetul Constanta sunt foarte mult cazuri de furt de identitate si daca faci plangere penala castiga procesul : hotul .
1
0
De ce pentru erori indiferent din ce domeniu trebuie sa purtati pe la usi sfinte pe cei care nu au nici o treaba cu aplicatiile din sistem si nu va recunoasteti si corectati singuri greselile pe care le -ati facut??
2
0
De ce nu comit astfel de erori la rudele lor sau lor insasi?! Eroare, eroare, dar numai in pielea ei sa nu fii!
5
0
Daca aparea ca decedata in baza de date , inseamna ca se vindecase de toate alea ... Ce atata vanzoleala , ca ,,decedata'' ar trebui sa fie fericita ...
1
7
Traim in Romania si asta explica totul! Oricum femeia abia luni poate intra in posesia unui tratament daca vineri dupa-amiaza abia si-a rezolvat problema. In Romania, cei care gresesc, nu sunt trasi la raspundere! Raman pedepsiti tot noi, platitorii de rand!
10
0
Bine ca este o eroare corectabila! In rest circ.
4
7
habar nu aveti cate persoane apar active in aplicatia revisal de la itm uri dar ei in realitate sunt plecati din tara, pensionari sau si au schimbat de 6 ori jobul; si lunar ni se dau statistici cu numar record de contracte de munca in revisal active care in realitate sunt incetate de mult dar neoperat incetarea de inspectorul de resurse umane sau patronul fuge din tara si salariatii figureaza in revisal cu contracte neincetate; tara lui olguta voda
13
1

REPLICA

LOTO

6/49
294439101410
5/49
31213917-03-20243 0 1 5 5 7 6
joker
371118333920