REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.8° Constanța Dum., 5 Mai 2024
Anul XX Nr. 6720
14.8° Constanța Duminică, 5 Mai 2024 Anul XX Nr. 6720
 

Studiu EY: Asigurătorii au nevoie de o transformare profundă şi de forţă de muncă specializată

Studiu EY: Asigurătorii au nevoie de o transformare profundă şi de forţă de muncă specializată

Replica API 20 decembrie 2019 | 00:00 265

Asigurătorii au nevoie de o transformare profundă şi de forţă de muncă specializată, iar în România atragerea unor specialişti în acest domeniu devine parte a unui adevărat "război" pentru talente, arată Raportul EY Insurance Outlook 2020, elaborat pe baza consultărilor cu liderii din domeniu de la nivel global.

"Industria asigurărilor trebuie să se reinventeze pentru a răspunde aşteptărilor din ce în ce mai mari din partea clienţilor privind o adevărată experienţă digitală. Noi riscuri apar, cum ar fi cele de cybersecurity, şi, odată cu ele, devine la fel, dacă nu chiar mai importantă, prevenirea acestora şi nu doar administrarea lor. Din păcate, pe o piaţă ca cea din România, afectată de una dintre cele mai mari migraţii ale forţei de muncă, în care numeroase grupuri internaţionale şi-au dezvoltat centre de servicii ("SSC"), atragerea unor specialişti în acest domeniu devine parte a unui adevărat "război" pentru talente. În ciuda acestor provocări, care includ şi nevoia de excelenţă operaţională şi eficienţă a costurilor, în paralel cu administrarea cerinţelor de reglementare, industria are oportunităţi foarte bune de dezvoltare, având în vedere gradul redus de penetrare al asigurărilor şi interesul în creştere pentru produse non-auto (sănătate, componente de investiţii)", a declarat Alina Dimitriu, Partener, Departamentul de Audit, EY România.

În contextul stagnării activităţii din sectorul asigurărilor, pe fondul nivelului redus al ratelor dobânzii, modificările structurii demografice a consumatorilor din toată lumea şi aşteptările tot mai mari legate de experienţele digitale generează noi riscuri, dar şi oportunităţi pentru jucătorii din acest sector.

Raportul evidenţiază priorităţile şi planurile pentru anul următor prin care companiile de asigurări generale şi de viaţă intenţionează să îşi menţină competitivitatea în această nouă paradigmă.

Conform raportului, asigurătorii consideră că talentele reprezintă "ingredientul secret" pentru a valorifica la maximum investiţiile în tehnologie, în transformarea digitală şi în noile modele de afaceri. Dar sectorul are dificultăţi în a atrage oamenii potriviţi, iar asigurătorii ar trebui fie să se repoziţioneze ca firme de tehnologie, fie să comunice mai mult de ce e important acest sector, ce valoarea aduce societăţii şi de ce este atractivă o carieră în asigurări.

Potrivit raportului, printre celelalte priorităţi ale companiilor de asigurări generale şi de viaţă se numără atingerea excelenţei operaţionale şi eficientizarea costurilor, gestionarea presiunilor legislative, digitalizarea distribuţiei, adoptarea tehnologiilor emergente şi inovatoare şi navigarea printre riscurile şi oportunităţile schimbărilor climatice.

Companiile de asigurări generale trebuie să găsească echilibrul potrivit între distribuţia digitală şi cea tradiţională, navigând printre schimbările legislative şi explorând oportunităţile şi ameninţările dezvoltării durabile şi ale schimbărilor climatice. În acelaşi timp, asigurătorii de viaţă vor căuta să îşi eficientizeze costurile, prin testarea de noi propuneri prin intermediul dispozitivelor conectate şi prin oferte de bunăstare financiară care ar putea soluţiona problema nivelurilor extrem de reduse ale ratelor dobânzii.

Raportul arată că printre măsurile cheie pe care trebuie să le ia în 2020 companiile de asigurări (atât generale, cât şi de viaţă) din Europa se numără gestionarea presiunilor legislative persistente, digitalizarea vânzărilor şi distribuţiei şi eficientizarea costurilor. Un aspect interesant este că lupta pentru talente este o prioritate de top pentru companiile de asigurări generale, alături de soluţionarea aspectelor legate de dezvoltarea durabilă şi de schimbările climatice, în timp ce asigurătorii de viaţă îşi menţin atenţia asupra problemelor legate de dezvoltarea durabilă şi de schimbările climatice şi asupra valorificării tehnologiei internetului lucrurilor (Internet of Things sau IoT).

Cu privire la perspectivele regiunii America de Nord şi de Sud, Raportul menţionează că, în 2020, principalele tendinţe în rândul companiilor de asigurări (atât generale, cât şi de viaţă) de pe continentul american se aliniază cu unele dintre priorităţile globale: câştigarea luptei în recrutarea talentelor, atingerea excelenţei operaţionale şi eficientizarea costurilor. Pentru companiile de asigurări generale, rămân prioritare digitalizarea distribuţiei şi elaborarea strategiilor corecte pentru a colabora (şi concura) cu noii jucători de pe piaţă (companiile "insurtech", marile companii tehnologice).

Referitor la perspectivele regiunii Asia-Pacific, în raport se menţionează că, deşi fundamentele sectorului par să fie solide, incertitudinile legislative şi economice şi problemele specifice fiecărei ţări aruncă o umbră asupra perspectivelor de dezvoltare ale regiunii Asia-Pacific şi generează noi provocări. Potrivit raportului, asigurătorii ar trebui să valorifice avantajul unei clase de mijloc relativ tinere şi în creştere prin adoptarea noilor tehnologii. La rândul său, acest demers le va reduce baza de cost şi le va moderniza distribuţia prin dezvoltarea ofertelor directe către consumatori şi valorificarea schimbărilor legislative pentru a-şi eficientiza operaţiunile.

În prezent, această regiune încă înregistrează un val de creştere solidă, în principal datorită Chinei, dar şi performanţelor pozitive ale pieţei sud-coreene. Totuşi, pieţele mature se confruntă cu provocările aduse de populaţia îmbătrânită şi de modificarea exigenţelor clienţilor. Nici o altă piaţă nu este la fel de diversă sub aspectul oportunităţilor şi a maturităţii, ceea ce reprezintă o provocare interesantă pentru asigurătorii din această regiune. AGERPRES

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212