REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Dum., 5 Mai 2024
Anul XX Nr. 6720
16.4° Constanța Duminică, 5 Mai 2024 Anul XX Nr. 6720
 

Transportatorii se tem că măsurile din Pachetul de Mobilitate îi vor scoate de pe piaţa din Europa de Vest

Transportatorii se tem că măsurile din Pachetul de Mobilitate îi vor scoate de pe piaţa din Europa de Vest

Replica API 12 ianuarie 2019 | 00:00 407

Transportatorii rutieri din România se tem că măsurile din Pachetul de Mobilitate îi vor scoate de pe piaţa din Europa de Vest şi că măsurile reprezintă o strategie de preluare a celor mai bune companii din ţările de Est, a afirmat, vineri, secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu, prezent la o acţiune de protest în faţa Reprezentanţei Comisiei Europene de la Bucureşti.

"E un dezastru (în cazul în care se votează aşa cum s-a stabilit în Comisii n.r.), pot să vă spun. Practic, vom fi scoşi de pe piaţa de transport din Europa de Vest. Acolo lucrează peste 60.000 de camioane din România. Practic, este contribuţia adusă de transporturile rutiere la exporturile de servicii din România. Avem o contribuţie de peste 5 miliarde de euro anual. Nu zicem noi,ci BNR-ul, prin datele publicate pentru anul 2017. Practic, se depăşeşte exportul de servicii din telecom şi alte servicii", a spus Radu Dinescu.

El a declarat că prin aceste măsuri vor creşte costurile de operare ale transportatorilor români şi, în plus, aceştia vor fi obligaţi să plătească nu numai salariul minim orar din ţările în care vor lucra aceste firme cu şoferii angajaţi, dar va trebui să le plătească şi în statele respective.

"Astăzi plătim valoarea minimă a salariului orar din Franţa când un şofer român merge în Franţa, dar plătim în România. În momentul în care vom plăti acolo şi pentru a opera eficient va trebui să îţi înregistrezi firma în Franţa sau în Germania pentru că, altfel, eşti obligat să vii cu camionul periodic acasă ca să fii eficient, ceea ce practic îţi anulează orice eficienţă", a explicat Radu Dinescu.

Reprezentantul UNTRR susţine că la mijloc se află o strategie prin care firmele din Europa de Est vor fi nevoite să se mute în ţări din Vest.

"Prin această măsură, cred că Europa de Vest gândeşte o strategie extraordinară pentru ea prin preluarea celor mai bune companii din ţările de Est. Companii din România cu capital românesc şi subsidiarele multinaţionalelor vor pleca acolo, pentru că de acolo obţin tarife mai bune. Se duc şi îşi angajează şoferii acolo, pot să opereze uşor în Europa de Vest oriunde. Se duc şi şoferii şi nevestele lor şi familiile care vor furniza servicii în aceste ţări cu populaţie îmbătrânită. Practic, ne iau şi cele mai bune business-uri şi cei mai buni şi cei mai activi oameni. Fac un import selectiv de forţă de muncă cu costuri zero faţă de imigranţii pe care i-au acceptat acum câţiva ani de zile", a susţinut Radu Dinescu.

În ceea ce priveşte acţiunea de protest, acesta a declarat că este una simbolică, în condiţiile în care Reprezentanţa din România a CE are un comportament similar cu cel al Comisiei de la Bruxelles.

"Vrem să depunem o hârtie. Am mai încercat, am mai avut proteste aici. Depunem un protest şi o scrisoare către preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker", a declarat Radu Dinescu.

Reprezentantul UNTRR a afirmat că pe 10 ianuarie cele trei dosare au fost prezentate la Bruxelles, în Comisia de Transport, în vederea adoptării îmbunătăţirilor care se numesc compromisuri. Pentru dosarul care se referă la accesul la piaţa de transport marfă şi la profesia de transportator au fost acceptate îmbunătăţiri, dar pentru celelalte două dosare nu au fost acceptate.

Potrivit lui Dinescu, în prezent există o dezbatere cu privire la procedura ce va fi urmată pentru cele trei dosare. Acestea ar trebui să fie prezentate în plenul Parlamentului European în săptămâna 21-25 ianuarie.

"Sunt voci care spun că nu ar trebui să meargă, pentru că nu au fost aprobate compromisurile propuse şi, fiind un pachet, nu ar trebui să meargă niciunul. Alţii spun că va merge numai cel pentru care au fost aprobate compromisurile. În final, este foarte probabil să meargă toate trei la vot, pentru că pachetul conţine opt acte normative, nu doar trei, şi, încă o dată, ele au fost aprobate în luna iulie cu majoritate de voturi", a menţionat Dinescu.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a organizat vineri, în intervalul orar 8:30 - 10:30, un protest în faţa Reprezentanţei Comisiei Europene de la Bucureşti pentru stoparea adoptării Pachetului Mobilitate 1.

Potrivit unui comunicat al UNTRR remis AGERPRES, acest protest, care a coincis cu vizita la Bucureşti a preşedintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Junker, şi a Colegiului Comisarilor, care vor participa la Ceremonia oficială de lansare a Preşedinţiei României la Consiliul Uniunii Europene, a avut ca scop conştientizarea factorilor politici decidenţi de la Bucureşti şi Bruxelles cu privire la pericolul pe care îl reprezintă adoptarea acestui nou pachet de reglementări care va închide piaţa transporturilor vest europeană pentru transportatorii rutieri din est, prin măsuri vădit protecţioniste, inadmisibile într-o piaţă liberă cum se autocaracterizează Uniunea Europeană, susţine UNTRR.

De asemenea, joi, în faţa Parlamentului European - Piaţa Luxemburg, a avut loc un alt protest faţă de Pachetul Mobilitate 1, la care a participat şi Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), alături de celelalte organizaţii patronale din România şi nu numai.

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 şi cuprinde propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detaşării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti; propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie şi a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă.

După aprobarea poziţiei Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea poziţiilor celor 3 instituţii europene - Parlamentul European, Comisia Europeană şi Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.

AGERPRES

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212