REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.7° Constanța Lun., 29 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6714
12.7° Constanța Luni, 29 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6714
 

Uber și Bolt: Suntem în pragul închiderii. Se revine la taxi!

Uber și Bolt: Suntem în pragul închiderii. Se revine la taxi!

Andreea CONDURACHE 11 martie 2024 | 10:08 5362

Un act normativ pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii ar închide transportul alternativ în Romania, spune un ONG care reprezintă Uber, Bolt și Glovo. Surse guvernamentale au confirmat pentru digieconomic.ro că e vorba de o uniformizare a acestui tip de servicii.

Uber si Bolt: Suntem in pragul inchiderii. Se revine la taxi!Uber

O modificare a OUG 49/2019 ignoră avantajele tehnologice, transparenţa şi mediul concurenţial adus de transportul alternativ şi propune transformarea acestui sector într-o simplă copie a unui serviciu de taxi, spune într-un comunicat Coaliţia pentru Economia Digitală, care reprezintă principalele servicii de transport cu suport online de pe piață, citată de Agerpres.

Surse guvernamentale au spus că e vorba de o uniformizare. Și că "nu e normal să prestezi aceleași activități și să nu ai aceleasi condiții legale și responsabilități" [cu taxi]. Surse din Transporturi au declarat că măsurile sunt menite să creeze un mediu echitabil atât pentru clienți, cât și pentru prestatorii de servicii. În urma aplicării acestora, prestatorii vor trebui să ruleze autoturisme mai noi, ceea ce implică un grad de siguranță mai mare pentru clienți. În ceea ce îi privește pe prestatori, se va crea un mediu concurențial corect.

Uber si Bolt: Suntem in pragul inchiderii. Se revine la taxi!Bolt

În prezent, situația în piața serviciilor de transport de persoane este dezechilibrată. Spre exemplu, asigurarea obligatorie (RCA) plătită de un prestator de ride sharing este mai mică decât cea plătită de un taximetrist. Acest lucru se întâmplă pentru că, în lipsa unei declarări prealabile privind transportul de persoane, operatorul de ride sharing este considerat o persoană particulară, din punct de vedere legal. În privința contractelor de comodat (darea în folosință gratuită a autoturismelor) acestea ascund de fapt un rulaj de bani nefiscalizați.

ONG-ul citat mai sus, care reprezintă principalii operatori de transport alternativ din România, UBER şi Bolt sau Glovo, spune că prin prevederile propuse, şoferii care fac transport alternativ trebuie să se constituie în operatori de transport, iar contractele de comodat şi închiriere folosite de peste 90% din şoferii de transport alternativ sunt eliminate, ceea ce ar contrazice însuşi modelul de economie colaborativă pe baza căruia funcţionează transportul alternativ.

Continuă că deşi sunt reglementate diferit, atât transportul alternativ cât şi serviciile de taximetrie sunt la fel de strict controlate. Potrivit organizaţiei, atât industria de transport alternativ, cât şi industria de taxi au reglementări în oglindă în ceea ce priveşte pregătirea şi calificarea şoferilor, la fel şi exigenţele cu privire la operatorii de transport. Este necesar ca cele două servicii să concureze liber pe piaţă, acest lucru însemnând liberalizarea serviciilor de taximetrie, iar o eventuală gestionare a numărului de licenţe de taxi să poate fi făcută de autoritatea locală în situaţii particulare, menţionează reprezentanţii companiilor de transport alternativ.

În aceste condiţii, ONG-ul subliniază că serviciile de transport alternativ sunt singurele care oferă transparenţă totală având în vedere că pasagerul cunoaşte ruta de la bun început, ştie cu ce şofer merge, cu ce maşină şi numărul de înmatriculare al acesteia şi ştie preţul. Este singurul tip de transport în care autorităţile, inclusiv Poliţia, au acces total la cursele efectuate, detaliile acestora şi tranzacţiile financiare. Transportul alternativ este singurul transport urban în care nu poţi să călătoreşti fără a folosi aplicaţia şi nici să te înţelegi cu şoferul la preţ, se mai precizează în comunicat.

Coaliţia pentru Economia Digitală reprezintă principalele platforme digitale de transport alternativ Bolt şi Uber, principalele platforme digitale de livrare de alimente şi alte bunuri Bringo, Glovo şi Tazz şi operatorul de închiriere de trotinete Lime.

Taximetriştii membri ai Asociaţiei Naţionale a Patronatului Operatorilor de Transport în Reg. im de Taxi (ANPOTRT) au protestat în ultima perioadă în Piaţa Constituţiei, solicitând autorităţilor modificarea OUG/49 din 2019, transformată în Legea 204, motivând că actul normativ discreditează taximetria şi îi avantajează pe cei de la ride-sharing.

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Ma asta este o gluma sau taximetrishti chiar vorbesc serios despre respectarea legi si transport civilizat,dandui pe cei de la Über si Bolt ca exemple negative ?, pentru ca mie nu imi vine sa cred,dar daca ma gandesc la tupeul taximetrishtilor pe ashtia ii cred in stare de orice.
7
0
Ca în orice afacere este bine să fie prezentă și concurența, asta ptr un rchilibru
6
1
Vrem transport civilizat, dacă taxi ar fi fost ok , bolt și uber nu ar mai fi prins pe piață. Toți avem prieteni taximetriști care la un pahar se sparg cum fac ei bani pe cârca prostilor ca noi, fără ceas noaptea, vara rup turiștii cu prețuri astronomice, etc și etc, conduc haotic, iar jumăt**e din ei sunt baragladine ! De ce atâția colorați la taxi ? Pentru ca nu dau la sapă și umblă numai cu măgării ! Așa ca Taxi, reformează-te dracului odată
15
1
Sa va iau in ranga! Si eu si toate ceorile de pe taxi!
2
14
Baietii cu uber si bolt o sa va caute ANAF sa va platiti taxele pe ultimii ani ca nu ati platit nimic la stat. Comisionul la firma nu e totuna cu impozitul pe profit, cass si alte alea. La Constanta nu v-a cautat ANAF pana acum ca s-a cotizat ??
4
9
pai, sunt mii de bolt uri, faceti o socoteala, comisionul pt fiecare cursa e 35 suta, fac milioane de euro , isi permit sa mituiasca 10 guverne
6
4
Transprtul alternativ chiar este un (serviciu de calitate)Toate ciorile si toate cotețele de mașini care au sărit de 10 ani si nu mai sunt bune pe taxi fac acum transport alternativ! Nota 10 uber..bolt!
21
5
La bolt cel mai tare este robert samata … ct 07 smt ! Omu a facut milioane grele din bolt ! Dupa el familia nicolaie ( pechea ) aia sunt fomisti rau !
4
0
Noi la Cernavodă vanam camioanele care tranzitează orașul, dacă nu da o atenție șoferul îi dau amendă, în rest mai o promoție la supermarket, plimbăm neamurile cu Dusterul de serviciu, o frecam la umbra!Soferul de camion care tranziteaza Cernavoda pe interzis poate dona un bidon de 20 litri de motorina si ma fac ca nu l-am vazut!Eu nu amendez neamurile când fac paranghelii până dimineața chiar daca deranjează vecinii ,sunt băiat de treabă mai ales că sunt neamul lui Gazanu
2
1
Afara din tara cu bolt si uber
3
17
Si dc raman taxele in localitate care e afacerea? WChitac ii toaca aiurea!
6
3
Cand esti dobitok nu zici ca trebuie controlati taximetristii japcani si luate licentele si bagati altii corecti. Nuuu tu esti las si preferi sa bagi banii afara la straini. Hai sa va destept un pic ca tot vin alegerile. Simplu: de ce credeti ca numai strainii pot face bani cu aplicatiile de ride sharing ? Daca creea vreu roman asa ceva era arestat demult pentru transport neautorizat si concurenta neloiala
9
5
Stim ca te doare in pwwwllla. De asta merge tara asa cum e
3
1
Ptr astia de plangeti sa ramana taxele in localitate. Ma doare in pwla unde se duc atat timp cat platesc mai putin acelasi serviciu. Oricum taxele merg in buzunarele smecherilor, nu s-a realizat nimic, din contra s-a distrus. Daca tu taxi imi oferi servicii de calitate net superioare si pret mai redus, ok, nu am nimic de obiectat. Asa ca, pana atunci, ciocul mic!
22
3
Super! Ne intoarcem la șoferii cu prosopul după gat.
33
3
Folosind firmele de taxi banii tai raman in oras contribuind la dezvoltarea orasului.Daca folosesti bolt uber banii tai pleaca din tara fara macat a fi impozati. Restul e gargara
5
28
Taxi sau Ride Sharing sunt acelasi lucru transporta persoane.Serviciul de taxi este foarte bine reglementat legal din acest punct de vedere un anumit nr de licente si anumite reguli si costuri la masina . Iar cei cu Ride sharing incearca sa imi zica ca nu domnule n***u nu este n***u si albul nu e alb.Nu mai plangeti de soferii de la taxi pt cat totte javrele de la taxi au migrat la Uber Bolt si revin la taxi daca e cazul sunt acelasi persoane care nu au o masina proprie nu platesc taxe si migreaza. Voi astia suntati ca aia de va credeti cetateni suverani nu mai respecatm nimic nici o regula dar daca cade beleaua peste voi tipati ca unde sunt autoritatile .Atunci cei cu microbuze de ce platesc licente de traseu gen Ct-Mangalia-Medgidia hai sa mergem prin statii sa le luam clientii este tot acelasi lucru acelasi lucru si in cazul Airbnb care in alte tari chiar SUA este foarte bine reglementat.Nu poti distruge o industrie hoteliera care are angajati plateste taxe sustine economia locala
6
12
Aplicațiile pe telefoane mobile nu pot fi fraierite, au gps, îți calculează exact banii, pe când taximetriștii uneori mai umblă la "ceas", nu au plată cu cardul, te plimbă aiurea pe străzi sau ocolesc iar la sfârșitul cursei trebuie să îți lase bonul dar nu știu ... în fine, taximetriștii trebuie să se digitalizeze. De asemenea și uber sau bolt au probleme, una dintre ele este că tot timpul îmi comandă mașina pe contra sens și trebuie să mă întoarcă pe undeva, deja mă ocolește gps-ul.
30
2
asa va vreau ostasii mei, sa-i paradim pe iubar si pa bolt. Sa ramana clientii pe mana la maimutzele noastre.
21
5
Dane in toate tarile sclave exista UBER sau Bolt. In tarile independente au aplicatiile lor. Dar e greu pentru cei cu un neuron sa inteleaga jocul.
11
8
Adica in toate tarile civilizate din lume exista Uber si Bolt numai in Romania sa interzica. Politicieni corupti si marsavi care fura si fug prin Madagascar in Africa cu banii din taxe si impozite…Cu piratii taxi tagani de ce ii tineti in brate ca va voteaza ai
34
2
Tara asta chiar nu te lasă să faci un ban în plus în mod cinstit, efectiv te obligă să dai în cap cuiva, câte mii de oameni au beneficiat de un venit consistent în plus datorită acestor aplicații ? Și câte milioane au beneficiat de curse foarte convenabile de transport !!!
24
2
Intr-o piata concurentiala, clientul este liber sa aleaga serviciul. Este logic ca voi alege uber sau bolt ptr o cursa de 15 lei in detrimentul taxi care ia 50 - 70 lei, exceptand si calitatea umana a celor din urma. Dedesubturile reglementarilor vor scoate la lumina interese ascunse ale unor personaje influente. Asa este in Romania, stricam tot ce este bun, tot ce este in favoarea cetateanului.
50
4
Tipic r*mânesc, strică ce este bun pentru niște puturoși care joacă table și te ard la buzunar de fiecare dată. Nu mai vorbesc de cât de tare put a transpirație și a ț i g a n. Mă piș pe taxiurile voastre.
50
3
DESFIINTATI REGIMUL DE TAXI SI PE PIETARII ORDINARI CARE MIROS A c***t CU BRANZA SI PROMOVATI RIDE-SHARING CA SUNTEM IN 2024!
54
2
La uber si bolt firmele iau comisionul de la soferi pe care ii protejeaza de controalele ANAF. Soferii uber si bolt nu platesc nici un fel de impozit pe profit la stat. Spaga la anaf ori se falimenteaza firmele ca sa se piarda urma taxelor. Sute de mii de soferi praduiesc bugetul statului.
9
44
Toti indienii si parnaiasii fac taxi. Ti-e sila sa iei un taxi. Si te mai si plimba pe unde vor
57
2
Mam c***t pe mine Mor de foame I-mi vind casa masina si nevasta
8
4

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272