Un copil de 10 ani, nevoit SĂ SE DEZBRACE în faţa agenţilor de pază din hipermarketul Cora, pentru a dovedi că nu a furat!
Un copil de 10 ani, nevoit SĂ SE DEZBRACE în faţa agenţilor de pază din hipermarketul Cora, pentru a dovedi că nu a furat!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestUn tată a mers alături de copilul său la cumpărături în hipermarketul Cora Brătianu, din municipiul Constanța, iar ceea ce părea o zi obișnuită, s-a transformat într-un real calvar pentru bărbat, dar și pentru minorul de 10 ani. Firma de pază i-a luat de la casa de marcat și i-a dus într-o cameră separată, acuzându-l pe copil că ar fi furat din magazin, după cum ar proba camerele de supraveghere din incinta magazinului... și l-au pus să se dezbrace de pantaloni pentru a dovedi contrariul. Reprezentanții magazinului regretă cele întâmplate și comunică public scuzele față de copil și tată.
E.J., tatăl unui copil de 10 ani, a povestit pentru cotidianul „Replica” de Constanța cele mai grele momente prin care putea trece un părinte. În data de 17 august, E.J. și fiul a fost opriți la casa de marcat a magazinului Cora de cei de la firma de pază care își desfășoară activitatea în incintă.
„Fiind la cumpărături împreuna cu băiatul meu, după efectuarea plății la casa de marcat, băiatul meu a fost oprit de un agent de pază al magazinului și ulterior, am fost invitat împreună cu băiatul meu și cu încă un reprezentant al pazei într-o cameră izolată unde mi-a adus la cunoștință că băiatul meu a furat o jucărie și că a ascuns-o în lemjeria intimă”, povestește bărbatul. Paznicii nu au fost convinși de negarea băiatului și l-au rugat să dovedească.
„Întrucât băiatul meu, în vârstă de doar 10 ani a negat acest lucru, la insistențele agențiilor de pază, a trebuit să îi dau pantalonii jos pentru a le arată că nu ascunde nimic în lenjeria intimă”, a mai spus bărbatul. „Ulterior , după o bâlbâială a acestora și după probabil o verificare a imaginilor video, verificare pe care am solicitat-o în mod expres (printre altele au spus că de fapt s-a întâmplat altădată, când băiatul meu a fost singur) au declarat că, de fapt, au încurcat copiii, fiind vorba de un alt băiat cu care într-adevăr copilul meu s-a întâlnit în magazin, fiind prieteni și cu al cărui părinte am stat și eu de vorbă, băiat care probabil deteriorase un ambalaj al unui produs.
Faptul că fiul meu a fost supus pe nedrept unei situații înjositoare (să stea fără lenjerie, adică în fundul gol, în fața a două persoane necunoscute doar ca să le arătăm că nu am furat nimic) de către agenții de pază mi se pare un comportament abuziv și care nu are nici o legătură cu obligația acestora de a asigura paza magazinului”, a mai spus bărbatul.
Într-adevăr, legislația nu permite ca un agent de pază să efectueze controale corporale, ei având posibilități limitate de a verifica clienții unui magazin. Ei trebuie să alerteze autoritățiile competente care să intervină și să facă verificările necesare pentru a proba sau nu posibilele furturi. Hipermarketul Cora regretă confuzia făcută de agenții de pază, cerându-și scuze față de copil și tatăl acestuia.
Ce spun reprezentanții Cora
Reprezentanții magazinului nu au ezitat să explice ce s-a întâmplat în incinta clădirii aflat în zona Pod Butelii, din Constanța. „Un minor, care se afla nesupravegheat la raionul de jucării, a deteriorat mai multe articole și a scos din ambalaj un spinner pe care și l-a introdus în lenjeria intimă. Imaginile care surprind aceste fapte sunt foarte clare. La scurt timp după sustragerea obiectului, minorul se întâlnește cu un alt minor, cu care mai petrecere câteva minute la raionul de jucării, jucându-se cu articolele de pe rafturi.
Copiii au frizuri similare și sunt îmbrăcați asemănător. Văzuți de sus, ei pot fi diferențiați doar prin statură, unul fiiind puțin mai înalt decât celalalt. Cei doi copii părăsesc zona caselor de marcat împreună, urmați de părinții lor. Potrivit înregistrărilor, minorul care sustrăsese spinnerul nu îl scosese din lenjerie, pentru a-l achita.
Prin urmare, ambii copii și cei doi tați au fost interpelați de agenții de pază. Întrucât cei doi copii nu au recunoscut sustragerea spinnerului, agenții i-au rugat pe părinți să verifice lenjeria intimă a copiilor, ceea ce s-a și întâmplat. Agenții de pază Nu au fost agresivi, Nu au atins copiii, Nu au adus injurii celor patru clienți, Nu i-au obligat pe cei patru să rămână în incinta magazinului, ci aceștia au dat curs propunerii agenților de bună-voie.
În urma verificărilor efectuate de părinți, niciunul dintre aceștia nu a recunoscut că a găsit jucăria în lenjeria copilului său. Observând mai atent imaginile, persoanele responsabile cu supravegherea au identificat minorul vinovat de sustragere și au arătat înregistrările incriminatorii tatălui său. Părintele a achitat prejudiciul. Jucăriile achitate au rămas în posesia copilului.
În ceea ce îi privește pe minorul nevinovat și pe tatăl acestuia, li s-a cerut scuze pentru neplăcerea care li s-a creat, Cora Brătianu dorește și pe această cale să își ceară scuze față de fiul familiei J. și față de familia sa pentru această confuzie regretabilă”, a transmis echipa Cora.
Ce drepturi și obligații au clienții față de agenții de pază din magazine?
Lucruri asemănătoare nu ar trebui să se mai întâmple, lucru cu care și reprezentanții hipermarketului au fost de acord. Pentru asta ei doresc să informeze opinia publică de ce drepturi și obligații au față de o firmă de pază, care este într-adevăr externalizată, dar care lucrează pentru ei. „Experiența clienților noștri în magazinele Cora este extrem de importantă pentru noi. De aceea, regretăm că astfel de confuzii au loc uneori. Ne dorim să asigurăm un mediu de cumpărături, în care clienții revin cu plăcere.
Cu toate acestea, hipermarketul are nevoie de o procedură prin care să respingă acțiunile persoanelor de rea-credință care îi trec pragul și încearcă să sustragă obiecte. Pentru siguranța clienților de bună-credință, dar și a patrimoniului propriu, am angajat serviciile unei societăți de pază private. Agenții acesteia sunt instruiți să trateze toate persoanele din magazin cu respect și să acționeze doar cu respectarea prevederilor legii, iar în interacțiunea cu domnul J. și cu fiul său, ne-am asigurat că aceste instrucțiuni au fost respectate”, au mai spus reprezentanții Cora.
Atunci când o persoană este oprită de un agent de pază din orice centru comercial și i se aduce la cunoștință că este suspectată de furt, este bine să știe următoarele informații:
- Agenții de pază au dreptul să o oprească și să o legitimeze. Aceștia nu au dreptul să o împiedice să părăsească centrul comercial sau să o oblige să își lase verificate bagajele sau îmbrăcămintea. Persoana în cauză are dreptul să refuze să le arate agenților ce are în geantă sau să se supună altor verificări, dar este obligată să ofere informații care să permită contactarea sa ulterioară, de către poliție. Dacă dorește să înlăture pe loc suspiciunile care planează asupra sa, persoana poate da curs invitației agenților de a se supune verificărilor, dar aceast lucru nu reprezintă o obligație.
- Dacă persoana a fost prinsă în flagrant, săvârșind o infracțiune, agenții de pază sunt obligați să o predea poliției și, prin urmare, pot folosi forța pentru a o reține până la sosirea organelor de poliție.
- Dacă persoana știe că a sustras un obiect, este mai bine să coopereze cu agenții de pază. Atunci când prejudiciul este recuperat pe loc, aceștia au posibilitatea de a nu mai solicita intervenția poliției.
Claudia CORBU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News