Veşti mari: se plănuieşte construcţia unui terminal de gaz natural lichefiat în Port
Veşti mari: se plănuieşte construcţia unui terminal de gaz natural lichefiat în Port
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDezvoltare
Dezvoltare
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a organizat marţi, 22 noiembrie 2016, o întâlnire cu coordonatorul Motorways of the Sea, Brian Simpson, aflat în vizită în Portul Constanţa. Alături de Brian Simpson, au fost prezenţi primarul municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, directorul general al CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi, şi directorul general al CFR Marfă, Mihuţ Crăciun. Discuţiile s-au axat pe posibilitatea realizării unei investiţii pe care CN APM doreşte să o facă pentru zona Portului Fluvial şi Maritim, a explicat directorul CN APM, Nicolae Dan Tivilichi. Brian Simpson, coordonatorul european pentru autostrăzi maritime din cadrul Comisiei Europene a declarat că a venit în Portul Constanţa pentru a vedea ce proiecte de dezvoltare se regăsesc aici.
„Şi, mai important, vrem să vedem cum am putea să ajutăm ca aceste proiecte de dezvoltare să fie duse mai departe cu finanţare europeană. Interesul este bazat pe probleme de mediu, dar suntem interesaţi de transportul pe Dunăre, pe calea ferată şi autostrăzi, pentru a vedea ce conexiuni se pot face pentru dezvoltarea proiectelor în zonă“, a transmis oficialul. Directorul general al APMC Dan Tivilichi spune că se are în vedere construirea în zona fluvio-maritimă din port a unui terminal de gaz natural lichefiat. Conceptul de „Motorways of the Sea” îşi propune să introducă noi lanţuri logistice intermodale bazate pe liniile maritime din Europa.
„Motorways of the Sea” vor îmbunătăţi, astfel, accesul la pieţe din Europa şi vor descongestiona rutele rutiere. Conceptul a fost introdus în politica europeană de transport încă din 2001. Comisia Europeană a propus dezvoltarea „autostrăzilor maritime” ca o alternativă competitivă reală a transportului terestru, care să fie parte a reţelei transeuropeană de transport, iar dezvoltarea lor să fie finanţată cu fonduri europene. Primarul Constanţei, Decebal Făgădău, s-a declarat încântat de acest proiect: „Am avut mai multe întâlniri de lucru cu administraţia portului. Este important să lucrăm împreună pentru că nu există port puternic fără un oraş puternic în spate. Această înaltă vizită cu care Brian Simpson ne-a onorat vine cu o veste bună. Constanţa există pe harta investiţiilor de mediu şi pe harta investiţiilor în autostrăzile mărilor.
Un proiect de o asemenea importanţă, un proiect LNG la Constanţa nu are impact doar asupra portului, ci şi asupra CFR Marfă, printr-o reconversie a celor două feriboturi. De asemenea, este profitabl şi pentru oraş, care are dintr-o dată un alt tip de provocare, acela de transforma mijloacele de transport în comun Euro 2 şi 4 în mijloace de transport ce vor folosi LNG-ul (gazul lichefiat) drept conbustibil”, a declarat Făgădău.
Mihaela UNGUREANU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News