BĂTAIE DE JOC cu cele două poduri de la Agigea! Acelaşi constructor, BANI CU NEMILUITA, TRAFIC RESTRICŢIONAT!
BĂTAIE DE JOC cu cele două poduri de la Agigea! Acelaşi constructor, BANI CU NEMILUITA, TRAFIC RESTRICŢIONAT!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn perioada când se lucra la ultimul tronson din autostrada A2, existau cetățeni care întrebau prin județ cine are nevoie de materiale de construcții "la juma de preț" (furate de la autostradă); podul de la Agigea a fost făcut în 3 ani și reparat în 6 (dar tot se mai lucrează la el, chiar dacă au venit șefii de la București și din Constanța să inaugureze terminarea lucrărilor - băi, cât de tâmpiți suntem să inaugurăm niște reparații? ????); la podul nou de la Agigea a început construcția în 2010, ziceau că e gata în 2011, l-au inaugurat în 2015 spunând că s-a întârziat cu 10 luni. Acum, breteaua de legătură, parte a acestui pod, intră în reparații. Ca să nu mai spun de costurile crescute "ca din apă". Cum au fost posibile toate acestea? Evident, fiecare guvernare, ministru nou sau şefi de prin compania de drumuri au dat vina pe “cei de dinainte”, care “au pus piedici”. Aşa se face că vinovaţii, pe care îi intuim cu toţii, nu vor fi pedepsiţi niciodată, statul va continua să fie jefuit din bugetul la care contribuie românul de rând, parcă blestemat să tot voteze incompetenţi, hoţi, corupţi, nepricepuţi ori dezinteresaţi.
Scurt istoric al lucrărilor de la podul vechi de la Agigea, cu menţiunea: podul de la Agigea a fost proiectat în 1980 de 15 specialişti, iar în 1983 era deja inaugurat primul pod hobanat din România:
Pe 15.10.2010, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) atribuia firmei germane Bilfinger Berger Baugesellschaft m.b.H. Viena contractul pentru reabilitarea podului de la Agigea, de peste Canalul Dunăre- Marea Neagră, la kilometrul 9 al DN 39. Termenul de finalizare a lucrărilor era de doi ani, iar nemţii primeau 3,8 milioane de euro. Şase ani mai târziu, CNADNR anunţă noi restricţii de circulaţie pe pod, până pe 1 septembrie 2016. Apoi, s-a estimat că lucrările de reabilitare ale podului de la Agigea ar trebui finalizate în aprilie 2017. Altfel spus, termenul de execuţie era depăşit cu „doar” cinci ani.
În fine, în mai 2017, vine fostul ministru Răzvan Cuc, ţinut de mână de şefii judeţului Constanţa, în frunte cu preşedintele CJC Horia Ţuţuianu, şi inaugurează finalizarea lucrărilor! După care, Compania de Drumuri şi Poduri că, de fapt, pe pod se va mai lucra, “pentru mici retuşuri”. Şi-atunci, ce lucrări finalizate a inaugurat fostul ministru?! Dar, să ne reamintim şi de celălalt pod, cel nou, pe care preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, l-a confundat cu cel vechi, şi-atunci… realizăm cât de competenţi sunt mulţi dintre actualii conducători. Iar legat de noul pod, în urmă cu două zile, compania de drumuri a anunţat că… breteaua de legătură, parte din această investiţie – atenţie!!! – inaugurată acum 2 ani, intră în reparaţii! Incredibil, dar acesta este anunţul companiei:
„Breteaua de legătură între podul Apolodor şi DN39 a fost închisă, pentru lucrări de reparaţii. Drumul este în perioada de garanţie şi notificare a defectelor, iar constructorul a demarat lucrările de remediere care se impun. În acest sens, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa anunţă închiderea circulaţiei în două etape. Prima este în perioada 17 – 22 octombrie, în zona cuprinsă între sensul giratoriu de la Poarta 10 bis până la intersecţia cu strada Nicolae Titulescu. A doua etapă de restricţii se va desfăşura în perioada 23 octombrie – 12 noiembrie 2017, în zona cuprinsă între intersecţia cu strada Nicolae Titulescu şi al doilea sens giratoriu”.
Noul pod rutier care traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră, la Agigea, a fost deschis circulaţiei în octombrie 2010, după o întârziere de aproape 10 luni de la data estimată iniţial!
Mai exact, noul pod care traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră, la Agigea, la câteva sute de metri în aval de cel vechi - care face legătura cu DN 39 Constanţa - Mangalia -, este cel mai mare pod rutier de tip hobanat construit în România, o investiţie finanţată prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.
Podul are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe patru benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.
Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului proiect "Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” a fost de 191.797.112 lei. Din acest proiect face parte şi obiectivul "Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca scop decongestionarea traficului pe DN 39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre - Marea Neagră şi joncţiunea cu DN 39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord.
Proiectul a fost finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.
Lucrările la podul de la Agigea au început în iulie 2010, după ce au fost întârziate mai bine de jumătate de an din cauza contestaţiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrărilor şi a selectării consultantului. Firma care a câştigat licitaţia pentru reabilitarea podului este Bilfinger Berger Baugesellschaft.
Inaugurat în 2014, podul de la Agigea ar fi trebuit folosit încă din luna februarie a anului 2015. Însă, constructorul a anunţat, la acel moment, că a avut probleme tehnice legate în special de fundatţe şi a cerut prelungirea termenului de execuţie, fiind deschis abia în octombrie.
A.C.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News